Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Pertura

    Pertura Gearhead

    Kakkoskopassa jäykkä alusta on vakiovaruste, se on ihan normaalia. Alkuhätään voi koittaa tiputtaa renkaista painetta, pehmeämmillä kumeiulla pienet epätasaisuudet eivät tunnu niin terävästi. Vähän renkaista riippuen voi varmaan taakse laittaa reilut pari kiloa ja eteen pikkuisen vaille kolme, säätää sitten suuntaan tai toiseen käytöksen ja renkaan kyljen ulkonäön mukaan. Joskus mulla taisi Creepy Crawlereissa olla alle kiloakin katuajossa paineet ilman ongelmia, mutta nuo rättirenkaat toki ovat ihan oma lukunsa.

    Sitten jos haluaa mukavan ajettavan, on tarve laittaa käsi syvälle taskuun ja muutama tonnin seteli vetäistä ilmeen värähtämättä esiin. Mä voin suositella eteen Thurenin XS-vietereitä ja taakse Carlin lehtiä. Ei siitä noillakaan Cadillaccia tule, mutta ihan tosi paljon vakiota mukavampi kuitenkin. Riittävän isot pyörät vielä kylkeen, niin ei tartte juuri kuopista ja pienemmistä hidasteista välittää.
     
  2. tsipi

    tsipi Gearhead

    Välillä heikkoina hetkinä tulee mieleen luopua caballerosta ja vaihtaa johonkin useampi paikkaiseen. Onneks tarjoat takapotkua vaihdossa, niin en tarvii sortua tällä kertaa vaikka läheltä ilmeisesti olisitkin.

    Terveiset virenojalta.
     
  3. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Höh. Muistatko bonganneesi keltaista ykköskoppaa? No en ole paljoa viime vuosina ajellut, mutta tässä muutama kilometri Virenojalta ollaan Ramin kanssa.
     
  4. tsipi

    tsipi Gearhead

    Jaa tässä ilmeisesti asutaan jossain cummins rammien keskittymässä.

    Ei tule ainakaan mieleen keltainen 1gen. Tosin oon vasta 2.5 v täällä asunu. Sitä ennen kyllä lahdessa. Minua näkee yleensä noiden mustien dieselöinneillä pilattujen käyttisten kanssa. Talvet 85 caballero ja kesät 63 f100.
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Onneksi gm pohjaiset tuotteet aiheuttaa allergista ihottumaa, niin ei tee mieli tarjota 4x4 ramia tsipille. Edes heikolla hetkellä. Ja onhan sitä matkaakin noin 100km välillä.
     
  6. tsipi

    tsipi Gearhead

    Jaa siitäkö nämä ihottumat johtuu kun omistaa 4 kappaletta gm tuotteita.. tai jos vielä opel lasketaan, niin sitten 5...

    Eipä sitä onneks taida vielä yhdestä luopuminen auttaa, joten parempi pitää kaikista kiinni.
     
  7. teme01

    teme01 3rd gear

    Paljonkohan 3 genin keulaa voi nostaa, ennenkö akseli siirtyy liikaa sivuu tai taakse ?
    Onko sellanen 3,5” levelling kit jo liikaa ?
     
  8. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    3,5" leveling olisi jo squatted trucko_O
     
  9. teme01

    teme01 3rd gear

    Minkä verran sitä voi nostaa?
     
  10. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    En tiedä 3genistä, mutta tuskin se perä on ylempänä kuin n.2"
     
  11. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mitä tuolla korotuksella tavoitellaan? Jos on tarkoitus saada auto vaateriin, niin tuo pari tuumaa lienee aika lailla oikeansuuntainen korotus. Mittaamallahan tuon helpoiten selvittää, että minkä verran on etupää takapäätä matalammalla.

    Takapää kannattaa jättää tuuman verran etupäätä ylemmäksi, tai auto näyttää olevan kyykyssä. Joku optinen harha siinä tulee, että tasan vaaterissa ollessaan näyttää takapää olevan alempana. Toki jos hakusessa on Cali Lean tai Carolina Squat, niin sitten vaan keulaa kohti taivasta ja homma on sillä selkeä.
     
  12. teme01

    teme01 3rd gear

    Sitä vaan ajatteli että kuin paljon on järkevää nostaa keulaa joutumatta vielä säädettäviä tankoja hommaamaan.
    Takapäätä on sitte helppo nostaa jos jää alemmas. Ei vaadi kun blokeja.
     
  13. Pertura

    Pertura Gearhead

    Tuo kuulostaa vähäsen reseptiltä todella surkeaan ajettavuuteen. Suosittelen hetken funtsimaan että haluaako autosta tehdä ihan hirveän kivireen, vaiko vähän enemmän fyrkkaa sijoittamalla sitten ihan ajettavankin.
     
  14. teme01

    teme01 3rd gear

    Eli tulee jäykempi jos enempi korottaa noilla palikka systeemeillä
     
  15. teme01

    teme01 3rd gear

    Ne tukivarren kulmatko sen tekee?
     
  16. Pertura

    Pertura Gearhead

    Tukivarsien kulma lienee suurin mikä muuttaa etupäätä jäykemmäksi. Lisäksi kun drag linkin kulma kasvaa, muuttuu ohjauskin huonommaksi, sekä lumeen jää neljä jälkeä kun track bar jää lyhyeksi. Lisäksi renkaat raapivat korotuksesta huolimatta kääntäessä, kun akseli on taaempana kuin vakiona.

    Takapäässäkään palikoiden lisääminen ei ajettavuutta paranna. Aina varoitellaan kasaamasta palikoita, vaikka en tiedä onko ikinä kenekään auto kasattuja palikoita sylkäissyt pois. Mutta akseli kiertyy enemmän kuin ennen, sutiessa pompottaa melko helposti.

    Minä toki olen vanha käyrä, joka on tuon korottamisen ihanuuden kokeillut ja nykyään pitää vähän matalammasta :rotfl: Mutta jos on pakollinen tarve saada autoa korkeammaksi, niin korottaahan se täytyy.
     
    Cumminski ja Rannis tykkäävät tästä.
  17. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Leveling tarkoittaa keulan nostamista perän korkeudelle. Lifting on sitten korottamista.

    Mutta helppoahan se on rungosta tunkilla nostaa ylöspäin ja katsella miltä näyttää. 3,5" korotuksella ja vakio tukivarsilla todennäköisesti silti että auto on ollut kolarissa ja etuakseli irronnut.:D

    Periaatteessahan nykyään suomessa on leveling kiellettykin... puuttuuko kukaan? En tiedä.
     
  18. Joni.

    Joni. 3rd gear

    Pakko kysyä miten tekninen tälläinen 96 vuoden rami oikeasti on kun multa varastettiin lavakaaresta valot nyt auto vaihtaa jo korjaamoa kun sähköt niin sekasin että enää ei toimi oikein mikään on hävinnyt parkkivalo töötti mikä tosin kampurankautta jälki asenteinen peruutussummeri vilkut... ja nyt vihdoin viimein vaihtui korjaamo jonne sai ensiviikon keskiviikkoon ajan auto ollut silloin jo 6 viikkoa korjaamolla
     
  19. tsipi

    tsipi Gearhead

    No onhan sitä jo tommosessa ihan jonkun verran sähköä. Tai ainakin vastaavan tekniikan swapanneena toiseen koppaan tais jäädä reilu sylillinen sähköjohtoa ja hilpettä ylimääräiseksi. Sähkökaavioita löytyy kymmeniä sivuja, mutta alle sata kuitenkin muistaakseni.

    Kuulostaa kyllä vähän siltä, että ongelmat tuskin liittyy anastettuihin valoihin. Toivottavasti meni todelliseen tarpeeseen kun joku moiseen sortunut.

    Voisiko olla rattiputken sähköjen liitoksissa tms sanomista tai sopiva maadoitusvika? Vaikea sanoa ja joku oikeasti rammien kanssa pelannut tietää varmasti paremmin.
     
  20. Joni.

    Joni. 3rd gear

    kyl ne silleen liittyy et on sähköt on hävinnyt ollut korjaamolla jo kuudetta viikkoa
     
    Muokattu: 11.4.2024

Kerro tästä muillekin!