Coil overit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Ikämies, 28.4.2024.

  1. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    -62 Fury. Mitä on raati mieltä, onko järkeä vaihtaa coiloverit iskareiden tilalle tukemaan lehtijousia? Mitkä ne voisi olla siinä tapauksessa?
     
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Eli väsähtäneitä lehtijousia korjaisi coil-overeilla? Uusi ne lehtijouset, on helpompaa...
     
    Catiska tykkää tästä.
  3. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Laita ilmaiskarit nykyisten tilalle. Saa tarvittaessa lisää kantavuutta painetta säätämällä.
     
  4. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    Jämäkämpää peräpäätä ajattelin, vielä ei ole lehtijouset niin antautuneet.
    Ilmaiskareita en huomannut ajatellakaan.
     
  5. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Mä ymmärtäisin jämäkämmän takapään tarvitsevan tykympiä ja/tai säädettäviä iskareita. Coilit eli lisäjouset ja ilmaiskarit lisää kantavuutta ja korkeutta. Heilahtelun vähentämiseen näkisin niiden vaikuttavan vähemmän. Voin toki olla täysin väärässä.
     
  6. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    QA1 Stocker Star -iskarit taakse? Voit säädellä nupista jäykkyyttä, säätää yhtäaikaa sisään- sekä ulosjoustoo. Sillä saa heilahduksen vaimennuksen aika jämäkäksi, jos ei suoraan tarvii kantavuutta lisää.
     
  7. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    QA stockereista ikinä kuullutkaan. Aina oppii uutta Joo, puslat on vaihdettu lehtijousiin mutta yli 100km/h tahtoo heijata. Voi olla kyllä linjaus tai kardaanikin. Eli jotain vois tehdä.
     
  8. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Joo, kannattaa aina kokeilla kaikkee........ ilman että selvittää mikä on pielessä. Jos ei muuta, niin saa ainakin aikaa ja euroja kulutettua. :eek:
     
  9. rotax

    rotax 2nd gear

    Noi Qa on enemmän varttimailikäyttöön. Vaikka siinä on ulos ja sisään meno säädöt, niin itse iskari on aika rimpula/ pieni halkaisija. Eli öljynmäärä isk. on niin pieni että ei tuu toimii.
    Kuten joku mainitsi aikasemmin niin ilmaiskari on varteen otettava vaihtoehto.
     
    Catiska tykkää tästä.
  10. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    Se on just näin. Jatketaan harrastamista
     
  11. Catiska

    Catiska Gearhead

    QA1 iskarit on rimpulat. Kokeilin yhdessä autossa sellaisia. Ridetech (Fox) tekee hyvän oloisia iskareita. Rodissani sellaiset on keulassa ja pelaa kyllä loistavasti. Laitan taaksekin jahka ensi talvena ehdin muuttaa iskareiden kiinnityspisteitä jotta saan sopivat iskarit mahtumaan sinne.

    https://ridetech.com/product-category/products/shocks/
     
  12. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    Kiitos
     

Kerro tästä muillekin!