Takajarrut ottaa ennen etujarrut.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja gmstw, 4.5.2024.

  1. gmstw

    gmstw 3rd gear

    Vaihdoin 85- Buickiin uudet jarrupalat eteen ja nytten takajarrut nalkkaa kiinni. Mitään en avannut, vaihdoin palat samalla tavalla kuin 10v sitten??
     
  2. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    Takajarrukengät liian kaukana rummuista kulumisen takia, tuppaavat haukkaamaan
     
  3. gmstw

    gmstw 3rd gear

    Miksi kaikki oli ok ennen etupalojen vaihto.
     
  4. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    Varmaan harmillinen yhteen sattuma. Kato kans ettei taka rummuissa ole vuotoja.
     
    gmstw tykkää tästä.
  5. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    Nuissa jenkki gm autoissa takajarrujen haukkaavuus on ominaisuus, vähän niinku ilmottelee huollon tarpeesta
     
  6. gmstw

    gmstw 3rd gear

    Täytyykö käsijarru olla ihan löysä ennenkuin ruuvaa kengät lähempää rumpua.
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No ei niitä käsijarru päällä kirrata, eli joo.
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja pitää olla niin löysä, etteiyhtään liikuta kenkiä, muuten saa säädellä maailman tappiin.
     
  9. gmstw

    gmstw 3rd gear

    Entäs joss vaan kiristää kässäri
     
  10. kippis

    kippis Gearhead

    oletkos käyttäny parking brakea ja olisko käsijarruvaijerit nyt jumissa ?
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kannattaa kurkata sinne rumpuihin, lyhyempi kenkä keulaanpäin, muuten nappaa. Sitä en osaa sanoa, miksi on tullut ongelma jarrupalojen vaihdon jälkeen.
     
  12. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Aina ensin käyttöjarrun säädöt kuntoon, ja sitten vasta fiksataan kässäri. Älä nyt lähde keksimään pyörää uudelleen.
     
  13. JTE3

    JTE3 Gearhead

    Propoventiili voi olla jumissa.
     
  14. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Samaa epäilen, uudet paksut jarrupalat painaa männät satulan pohjaan ja samalla jarruneste virtaa propon kautta nestesäiliöön.
     
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Periaatteessa mahdollista, mutta itse työkseni 15 vuotta puukylkien jarrupaloja vaihtaneena ei koskaan ole niin käynyt. Saattaa onnistua, kun rusauttaa männän sisään pikavauhdilla.
     

Kerro tästä muillekin!