Tampere Hot Rod & Rock Show

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja heikkisj, 15.4.2005.

  1. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    --Onko vani rikki?--

    Siis miula ei ole vania. jäi toi kirjautuminen prkl. Sekoitatko johonkin toiseen?
     
  2. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Näyttely takana viikonloppu tuli vietettyä aika tiiviisti GM Cruisersin osastolla.Näyttelyn anti oli minusta ihan ok.Ainoa pettymys oli Maybellene, huonoine kromeineen lista haritukseneen ym..No kaikesta huolimatta Gm Cruisers luovutti Genelle kerhon pinssin ja uusimman lehden,josta hän bongasi heti kannesta näyttelyssä olleen 58 Impalan Tijuana Rosen...
    Sympaattinen herrasmies!!
    Overdriven porukkaa kävi Cruisers ständillä ihan kivasti ja varsinkin Heikin kanssa lauantaina ja Eyetechin tänään tuli höpistyäkin aika tovi.
    Kiitokset vaan Tampereen kerhon järjestäjille sujuvista järjestelyistä.Homma toimii ja turhista ei nipoteta rakennus- ja purkuvaiheessa mihin ikävä kyllä olen useasti törmännyt Helsinkin näyttelyssä.
    Ja varsinkin ikuisiksi ajoiksi on jäänyt muistiin Hesassa erään toimitsijan kommentti näyttelytoimistossa kun kyselin paikka minne mun 49 letukani pistän *Mikäs vessa sulla on niin mä voin tsiikata* :odroll:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ensi vuodeksi tarpeeksi monta jenkki pirssiä näytille niin saadaan tuning lelut pois jaloista... eli toisin sanottuna kaikki jenkki kerhot vaan liikkeelle ja autoja näytille projekteista - valmiisiin yksilöihin.
     
  4. late

    late Gearhead

    Ei löydy suomesta sellaista näyttelyä mistä ei narinaa tule, aina on vääränlaisia autoja, väärillä paikoilla, tai väärin aseteltu. V...U mitä itkemistä! Ruvetaan kaikki olemaan omissa talleissa ja ihaillaan vain omia laitteita niin ei tuu paha mieli kun on paskat näyttelyt.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hienosti järjestetty show jälleen kerran ja jenkkikaulusto, oli se sitten suomalaista, ruotsalaista tai mitä vaan, säväytti jälleen kerran. Mutta jälleen kerran ei voi kuin ihmetellä, että miksi tuo jaottelu on noin sekava.

    Hyvä asia olis, jos näyttely koostuisi pelkästään jenkkikalustosta, kuten näyttelyn alkuaikoina pääosin (ei täysin) tapana oli. Itseäni ei ollenkaan haittaisi, vaikka esillä olisi metsälöytöjä, projekteja ja "tavallisten tallaajien" kalustoa. AIVAN turha väittää, etteikö kalustoa löytyisi molempien hallien täyttämiseen.

    Mutta KUN thyyningistä ei luultavasti "eroon päästä" niin miksei tosiaan kaikkia pistettä b-halliin ja tänäkin vuonna ne b-hallissa olleet jenkkikilpakalustot, rekat, museokuorkit ym. sijoitettaisiin a-halliin.

    Ja se jenkkiparkki! Tässä saataisiin ottaa mallia ACS:ta ja pääovista ulos tultaessa oikealla sijaitseva "yläparkkis" olisi mielestäni täydellinen paikka tällaiselle.

    Kiitos kaikille järjestäjille hienosta showsta, jumputuksesta huolimatta! :rotfl:
     
  6. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    Tuo olin siis minä. Pakkorekisteröitymistä odotellessa...
     
  7. Aadee

    Aadee 1st gear

    Olin paikalla perjantaista sunnuntaihin, omasta mielestä oli hyvä show, ja Tampereen FHRA:lle kiitos erittäin joustavasta järjestelystä. Jäi varsin hyvä maku suuhun.

    Ainoan vitutuksen aiheen antoi joku mukava tyyppi joka murtautui astroon rikkomalla kuskin lukon ja naarmuttamalla maalipinnan pilalle. Autosta ei kadonnut juuri mitään erikoista, rekisteriote ja huoltokirja nyt päälimmäisenä harmittaa.. :mad: Tämä siis tapahtui perjantai iltana näytteilleasettaja parkissa.. :eek:
     
  8. 528

    528 Gearhead


    Tässä nyt ei taida olla kyse muusta kuin, että miten ne muovikasat saadaan pois sieltä. Kyllä tuo tosiaan harmittaa, että jenkkiautonäyttelyssä on muita kuin jenkkejä. Eikö Tampereen näyttely voisi olla poikkeuksena muista asettamalla näytteille pelkästään jenkkejä. Raakasti vaan vetää sellainen linja, että jenkit siään eikä muita. Eikö järjestäjillä ole sen verran selkärankaa, että uskaltavat tämän tehdä? Kyllä sitä väkeä tulee vaikka ne muovit ei siellä olekaan.
     
  9. neppari

    neppari Gearhead

    Avaampa minäkin sanaisen arkkuni vaikka kaikkien vihat saankin niskaani.

    Olen varmaan jotenkin outo, mutta missä olivat opasteet Hot Rod & Rock Show:n? Itse en ainakaan ysi tieltä nähnyt opasteen opastetta. Vai kuvittelevatko Tampereen FHRA ihmiset että Pirkkahalliin voisi löytää ilman opasteita. Tai siis Pirkkahalliin kyllä, mutta Hot Rod & Rock Show:n.

    Lippujen hinnat on ihan sika kalliit. 14 euroa per pää siis 84 markkaa!!! No mikä ettei, taitaa vaan näyttelyn kävijät maksaa Tampereen FHRA:n jäsenten jäsenmaksut ihan omasta pussista. Ja jäsenkortilla kaikki 2 euroa halvennusta. Meille perhelippu oli halvempi.

    Ja se halvatun krääsän myynti. Juuri tästä syystä minä henkilökohtaisesti boikotoin Helsingin näyttelyä. Ja taitaa kohta olla niin että rupean boikotoimaan myös Tampereen näyttelyä. Jos haluan autonäyttelyissä käydä, rupean kiertelemään pienempiä näyttelyitä. Kokkolaa, Oulua, Jyväskylää, Joensuuta yms. Taidan päästä halvemmallakin.

    Näyttelyn tasosta en sano mitään. Autoja oli niin tuuninki vehkeitä kuin ihan jenkkejäkin. Joskin olis suonut että ne jumps jumps autot olisivat kaikki oleet siellä toisen hallin puolella. Pienen vauvan kanssa kun liikkuu niin toivoisi että se vältettävä äänenvoimakkuus olisi vain yhdessä paikassa ei kahdessa. Onhan se ihan kiva katsella ruotsissa tehtyjä autoja joista voi vain sanoa että kiva jos saisi nuo edes täällä rekisteriin...

    Mopojen esille laittoa kritisoin vielä. Laitetut show pyörät oli hyvin esillä, mutta tietyillä alueilla oli pyörät tungettu liian ahtaalle. Vinkki, joku voisi ehkä ottaa kuvan jostain ei niin show pyörästäkin.

    Koko päivä näyttelyssä vierähti. Ja jalat oli poikki. Ja American Dinerissa sai ruokaakin odottaa tunnin, mutta oli se hyvää.

    Onneksi Tampereen näyttely on vain kerran vuodessa.

    Loppukaneettina odotin enemmän kuin mitä minulle tarjottiin.
     
  10. Inssi

    Inssi 1st gear

    Lisätty näyttelykuvia http://inssi.smugmug.com
    Joo... tuuninkivehkeitä oli aikas runsaasti, mut tarvii vaan
    kävellä vähä ripeemmin niitten kohdalla.
    Hyvä näyttely kuitenkin.
     
  11. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Enpä sano autoista mitään. Oli hienoja ja vähemmän hienoja (lue mun silmää miellyttäviä). Se fiilis mikä synty tuttuja tavatessa ja uusiin törmäillessä oli mulle "se juttu". Yllättävän paljon sai olla fillarin vilkku pystyssä. 8)

    Tampere tutuksi - kierroksella tuli suhattua edestakasin Ylöjärveltä Hervantaan ja viimein parkkiin Tulliklubille. Löyty yöpaikkakin lopulta ihan sisätiloista 8)
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ottiko kukaan Harrikoista kuvia? Jos otti, niin kiireenvilkkaan kuvia nettiin :D Itse en päässyt käymään tapahtumassa valitettavasti
     
  13. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    Olin, näin ja tuun toistekin. Puli-Songia lainatakseni, iso osa näyttelyfiiliksistä tulee kavereitten morjenstamisesta... joskin katottavaa oli kyllä. Pikkujässi ihaili tuningeja, ite enempi noita rodeja ja trike-pyöriä :D kameran kanssa harjoiteltiin, tuotoksista ei vielä tietoa :odroll:
    Onnea JariV ... paristakin asiasta 8) :D
     
  14. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Vielä tosta JariV:n Monzan konehuoneesta. Se ruisku oli mykistävä!!! HEL**TIN hienoa työtä!!!

    Nimim. -68 Ford+ruiskun kanssa tappeleva...
     
  15. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kommentteja.

    -sinänsä ihan mukava kun rakennettuja autoja oli paljon. tosin itseäni rakennetut eurot ei valitettavasti säväytä. ja sen amerikan-daewoon korvikkeen lasken euroautoksi, vaikka ihan aito usa-chevy se
    z-24 cavalier onkin...

    -jenkkirekat olisi mieluusti nähnyt ison hallin puolella, ja ne rakennetut euroautot olisi voineet olla joko kokonaan omassa hallissa- TAI sitten kakkos-hallissakin olisi voinut olla enemmän jenkkejä. tilaa oli kyllä tyhjänä silmiinpistävän paljon... ja kävin näyttelyssä lauantaina, jolloin oli tungos joten ei johtunut väljyys ihmisten vähyydestä!

    -rokki ja baari oli hyvin yhdistetty, kerrankin oli jotenkin luontevaa hengailla tuttujen kanssa ja diggailla hyvää rock´n´rollia. pahimpien känniääliöiden ei kauheasti tarvinnut edes näyttelyn puolella ravata kun röökillekin pääsi suoraan baarialueelta.

    -parkkis on hyvä varanäyttely, ymmärrän että olisi toivoton homma raakata autoja käyttö/harrasteautoihin, mutta PELKKÄ kylteillä ohjattu pysäköinti käyttöautot/harrasteautot ohjaisi ihan riittävästi, ei niitä arkiautoja sinne kuitenkaan NIIN paljoa harrastepuolelle änkeäisi.
    käyttöautot voisi kylteillä ohjata sille piiiiitkälle lentokenttä suoralle ja harrasteautot hallin toiselle puolen. mutta tämä on sekundäärinen seikka.

    -pirkkahalli on kyllä aika hyvin kyltitetty kaikista tulosuunnista.
     
  16. JR

    JR Gearhead

    Muutamasta tuli kuvakin otettua ja ne löytyy tämän linkin takaa.

    Noille kuville on avattu toinenkin keskustelu joka löytyy tämän linkin alta
     
  17. makke

    makke 1st gear

    Mulle näyttely antoi juuri sen mitä siltä odotinkin. Taas sai tavata tuttuja roppa kaupalla, siis sellaisia joita asuinpaikkojen välimatkan takia ei kovin usein tapaa.
    Seuralaiseni oli kovasti otettu kaikesta saamastaan huomiosta ja 15 v. teinityttökin oli ihan haltioissaan tuollaisessa tapahtumassa.
    Itselle oli todella hienoa pitkät keskusteluhetket Genen kanssa, todella sympaattinen herrasmies jonka kanssa oli kiva keskustella. Hän jopa huomoi naisseuralaiseni kaikkien autojuttujen keskellä. Mieltä lämmitti kovasti kun ko. legenda taiteili nimmarin ja terveiset nahkarotsiin ja tykästyi määrättyihin autoihini niin, että pyysi vierailulle ison meren taa kustom paljalleen tutustumaan ja oppia hakemaan ja jopa omia näkemyksiäni kertomaan.

    Elikkä tuollaisista asioista koostui minun hyvä näyttelyni. Näin eri asioita ihmiset voivat arvostaa! :wink:

    BTW, meidän ottamat kuvat tulossa illasta sit katseltavaksi myöskin.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

  19. GTX71

    GTX71 1st gear

    Pakko kai se on tässä kertoa oma mielipiteenikin...
    Tuntuu siltä, että jotkut on käyny ihan eri näyttelyssä kuin minä? :eek:
    Nimittäin minusta siellä oli halli täynnä hienoja amerikanautoja, vähän joka tyylisuunnasta, eli orggista ja rodia ja customia ja kisavehkeitäkin...
    Ja muutenkin oli mukavaa, en huomannut edes mitään erityistä markkinameininkiä, kun en käynyt siinä myyntikojujen luona pahemmin pyörimässä... Tuuninkiautotkaan ei häirinny mielenrauhaa, en mennyt niitä katselemaan.

    Ja sitten varsinaiseen asiaan, mikä sai minut tästä kirjoittamaan:

    Tämä iänikuinen vinkuminen joka asiasta :soosoo:
    Rakentava kritiikki on varmasti järjestäjillekin tervettullutta, mutta näyttelykaluston tasosta valittaminen on kyllä aika turhaa, näyttelyissä on esillä tasan sellaisia autoja, kuin täällä rakennetaan, vai?

    Joten sanoista tekoihin? Menkää ja rakentakaa autoja, jotka täyttävät omat laatukriteerinne ja tarjotkaa niitä sitten näyttelyihin, ja mielellään sitten joka kevääksi uusi laite, ettei tarvii katella samoja autoja vuodesta toiseen :odroll:

    PS: Jos aika ja rahat riittää voitte tulla ensi keväänä Tampereelle haukkumaan lyttyyn tuon nimimerkkiauton. Ihan paskahan se kuitenkin on...
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Yhdyn edelliseen... noin kuvainnollisesti.Marisijoille pikku vinkkinä että kun olette ensin itse laittaneet auton sellaiseen kuntoon että kehtaat sen näyttelyyn ilmoittaa ja että se sinne vielä kelpuutetaan, niin katseleppa ympärillesi kuinka paljon esim. fhra-treen miehet ja naiset näyttely-alueella puksaa ennen ja jälkeen näyttelyn.Hemmetin hyvin järjestetty show.Näyttelyasettajien asiat hoidettiin hlvtin hyvin!!!KIITOS!!!
     

Kerro tästä muillekin!