Certificate of Title

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja jacknicholson, 22.4.2005.

  1. jacknicholson

    jacknicholson 3rd gear

    Kiitos Tomasolle!
    Aloitin kyselyn vika osastolla.Elikkä auto tuotu suomeen alkuvuodesta 90
    tullattu ja verotettu oli myynnissä Visulahden auto Oy:ssä mikkelissä.Sieltä myyty konkurssipesän hoitajan toimesta, luovareita iso nippu.Ostin viime vuonna oli haettu lausunto ei estettä relisteröinnille tampereelta.Tein talven töitä autolle ja vein konttorille leimalle lappeenrannassa.Rekisteröinti katsastus tuli suoritettua ja inssi sanoi käy kahvilla niin teen paperit valmiiksi.Menin konttorille takaisin vihellellen niin siellä odotti yllätys liitteistä puuttui alkuperäinen rekisteriote.Ajattelin että kun kerran tullaus oli aikoinaan onnistunut niin tullista löytyisi kopio, no siellä sanottiin...ai vuonna 90 sehän on silputtu jo 96 säilytetään 5 vuotta. Nou hätä! Tullaus paperissa on omistajan nimi Visulahden auto oy.
    Netistä puhelin numero, täh konkursissa. Kyselyjä mikkelin harrastajilta
    sieltä löytyy asianhoitajan yhteystiedot.Omistaja kuollut. Pesänhoitaja lomareissulla ei tavoita.Myyjä floridassa voisi kokeilla yhteyden ottoa, mutta puhelin tai osoitetiedot. Sähköpostia noin 60:lle highway patrolille,yksi vastasi että ei voi antaa yhteystietoja mutta antaa titlen numeron,sentään jotain.Myyjän nimellä hakukone antaa hiukanvaihto ehtoja 6 numeroinen luku.Mutta mitä vielä,
    ainiin autossa on öljynvaihto lappu.Siitähän selviää kaupunki, jep.Tuskin kovin kaukana käyty vaihdattamassa. Hakukoneelle detaileja,tsädäm.
    Yksi henkilö ja sähköpostiosoite on.Viestiä hänelle odotellaan edelleen...
    VIELÄKÖ VOISI TEHDÄ JOTAIN??? Ottaa yhteyttä tullihallituksen arkistoon.Tullin arkisto sanoi että ei ole varma mutta microfilmit menee jonnekin ???kun paperit tuhotaan. Tästä tulikin vääntö tulee ihan vanhat ajat mieleen kun katsastajat oli vielä katsastajia ja virkamiehet virkamiehiä...heh heh.
    Ei tiedä itkeäkö vai nauraa.
    Ai niin tuli laitettua historia kysely HSMV 85054 onnistuuko se,onko kokemuksia.
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tuttu nimi. Visulahden Autolle on muutama auto mun kautta kulkeutunut.
    Mikä auto kyseessä ja mitä tullipapereissa lukee asiamies eli huolitsija.
    Pistä yv niin katotaan..
     
  3. jacknicholson

    jacknicholson 3rd gear

    title

    :( Pesän hoitaja sanoi tuhonneensa paperit konkurssi pesästä 10 vuoden jälkeen.Taitaa mennä osiksi ja loppu kuusankoskelle.
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Jaa sullakin on paperiongelmia? Mulla onneksi vaan peräkärrissä, joka ei paljoa maksanut (sen perinteisen viinaputelin :) ). Auton kohdalla voisi byrokratiatalkoot syödä enemmän miestä.
    Mihinkäs ne ylipäätään tarvitsevat Suomessa sen erillisen otteen. Eikös tuon tullauksen pitäisi riittää, sillä silloinhan se lappu todistettavasti on ollut olemassa?

    Itsellä kärriongelma on moinen . Ostin kärrin henkilöltä, joka oli saanut sen kiinteistökaupan mukana. Molemmat luulimme, että on poistunut kilvistä, koska viimeisen kerran vakuutus oli maksettu 1985.

    No mulle sitten selvisi, että kilvissähän tuo yhä on! Ongelmaksi vaan muodostui , että omistajaksi on merkitty tuon kiinteistön entisen omistajan lopetettu Kommandiittiyhtiö.. Jonka toiminta oli loppunut
    9.1.1984 liiketoiminta oli myyty samalla uudelle samaa nimeä kantavalle Oy :lle , jolle tuli uusi omistaja ja yhtiö rekisteröitiin 10.1.84..

    Sain kiinni uuden yhtiön toimitusjohtajan, joka on omistanut yritystä, ja hän kertoi, ettei firma omista ko. kärryä, eikä ole koskaan omistanutkaan, sillä se ei tullut liiketoiminnan mukana kaupassa..
    Siksi he eivät voi kirjoittaa luovaria. Sen sijaan hän kirjoitti lapun, jossa kertoi , ettivät omista/ole omistaneet kärryä.

    Löysin kärrin omistajan, tai siis kärrin omistaneen jo lakanneen yrityksen omistajan vanhainkodista. Puhelimessa hän kertoi, ettei omista ko. kärriä, eikä voi kirjoittaa luovaria , koska firma on lakannut 9.4.1984 :-? . Hän mukavana miehenä kuitenkin suostui kirjoittamaan lapun, ettei omista kärriä ja ei voi kirjoittaa luovaria :odroll:

    Eli nyt minulla on kauppakirja kärrin myyneeltä, jossa 20 vuotta seisonut talonmukana ostettu kärri on myyty minulle .. Kaksi lausuntoa rekisteriotteeseen merkityn yrityksen ja sen seuraajayrityksen nimenkirjoitusoikeutetuilta, että kärri ei ole heidän..

    Silti AKE kakistelee.. No pitää pistää vielä kirjallinen anomus lakimiesten ihmeteltäväksi kossupullon arvoisen kärrin tiimoilta :)

    Jos eivät ole suosiollisia omistajanvaihdolle , niin taidampa vain ottaa vakuutuksen kärrille ja kruisata se perässä ilman luovareita.. Kas se on jostain ihmeen syystä ollut koko ajan 20 v seistessään kilvissä, vaikka kukaan ei tunnusta maksaneensa vakuutuksia (jos vakuutusta ei kärrissä maksa, se poistuu automaattisesti kilvistä)..

    Mulla on rekisteriote + rekisteröity kärry + vakuutus tuolle kärrylle :rotfl: Jota Aken mukaan kukaan ei omista.. :odroll:

    Taitaa olla fiksumpaa kuin ruuvata kilvet irti ja rälläköidä valmistusnumero.. Ja katsastaa uudestaan uutena itsevalmisteena.. :odroll: Sehän saattaisi olla jopa rikos.. Mutta olemattoman yrityksen kärrin , jopa allekirjoitettujen lausuntojen perusteella ei kukaan otteeseen merkityistä tahoista omista käyttäminen, kun vakuutuksesta huolehtii lienee ihan OK?

    Kukahan maksaa pysäköintisakot, jos niitä tulee? omistavaa firmaahan ei enää ole :rotfl: :rotfl:
     
  5. harti

    harti 3rd gear

    Ainahan ne paperit ja kilvet voi hävitä vanhoista vehkeistä :oops: . Mutta eikös laissa puhuta, että selvitys 10:ltä vuodelta luotettavine todistajineen ja eikun rekisteröimään.
     
  6. jacknicholson

    jacknicholson 3rd gear

    title

    :( Joo kyllä jos maahantuonti rekisteröinti on tehty. Niin rekisteröinti onnistuu juuri noin.
     
  7. harti

    harti 3rd gear

    Riippuen ajoneuvon iästä, mut jos se on tuotu maahan vaikka 60 vuotta sitten, niin vieläköhän maahantuojia saatikka papereita löytyy. Sitä vartenhan se 10 vuotissääntö on. vai kuinka ?
     
  8. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Ei auta jos ei löydy rekisteriotetta tai kantakorttia
     
  9. jiiär

    jiiär 1st gear

    Puuttuva cerificate of title

    Pitää paikkansa. Ainakin 60-luvulta olevan skootterin sain kilpiin ko. menetelmällä 10 vuotta takaperin. No problems täällä pohjanmaalla.
     
  10. jacknicholson

    jacknicholson 3rd gear

    title

    Big problem täällä kaakkois-suomessa, ei mitään mahdollisuuksia kilpiin. Kävin äsken A-katsastuksessa varmistamassa 10-vuoden säännön käyttömahdollisuutta, ei käy maahantuonti katsastuksessa, eikä käy vaikka toinen virkamies todistaisi sellaisen paperin joskus suomessa olleen. Sanoivat että pelisäännöt ovat selvät. Tässä tapauksessa ei kuulemma tarvitse harkintaa käyttää. Alkuperäinen dokumentti esitettävä.
     
  11. [Vee8]

    [Vee8] 3rd gear

    Ootko kysynyt Floridan Registration Officesta kopiota? Omalle kohdalle osu tullin kanssa riita auton ensimmäisestä käyttöönotosta ja niiltä pitäs löytyä kopsut, jos on ollut edes -80 luvulla sielä kilvissä.
    Vai onko kyse nimenomaan ensimmäisestä suomi-otteesta? Moinen byrokratia taas onnistuu ainoastaan täällä..
     
  12. Wiikki

    Wiikki 1st gear

    Leimasin vuosi sitten vanhan Cädin, joka oli tuotu suomeen samoihin aikoihin, ilman alkuperäistä jenkki titleä. Tapaus oli hieman vastaava, tulli oli hukannut sen alkuperäisen jossain vaiheessa.
    Tullauksen suorittaneelta asemalta oli haettu tuore leima tullaus lappuun ja lupa rekisteröintiin. Sitten vaan marssin katsastukseen, tai siis ajoin siirtolätkillä, ja selitin että tulli on hukannut jenkkirekisteriotteen, mutta tässä on tuore leima ja lupa rekisteröintiin.
    Katsastuksen neiti vielä soitti varoiksi leiman lyöneelle tullimiehelle. Homma oli sitä myöten selvä ja tiskin alta vielä vanhan malliset kilvet mukaan. Harmittelivat vaan, kun eivät löytäneet kilpiin vuosimalliin täsmäävä numeroa, heitti vuodella.
    Että näin meillä Suomessa tuntuu olevan tasalaatuista kohtelua katsastusasemilla!!!
     
  13. jacknicholson

    jacknicholson 3rd gear

  14. jacknicholson

    jacknicholson 3rd gear

    title

    8) Eikö kukaan ole ollut vastaavassa tilanteessa. Ärsyttää seisottaa autoa
    kun ajokelejäkin olisi.
     
  15. [Vee8]

    [Vee8] 3rd gear

    Alempi linkki on ao. kioski. Sivuilta löytyy ohje:

    What documentation is required to apply for a duplicate certificate of title when the original has been lost or destroyed?

    * Form HSMV 82101, Application for Duplicate or Lost in Transit/Reassignment for a Motor Vehicle, Mobile Home or Vessel Title Certificate, accurately completed by the applicant.
    * Lien satisfaction, if applicable.
    * Motor Vehicle title fees ($29.25)
    ($7 additional for Fast Title Service)
    * Vessel title fees ($6)

    ($5 additional for Fast Title Service)

    Eli käytännössä tarvit jonkun paikanpäällä asiaa hoitamaan, mutta mahdollista se on, ei helppoa.. Mutta koskas byrokratia helppoa olis ollu.

    Tossa vielä suora linkki FAQ:iin
    http://www.hsmv.state.fl.us/dmv/faqtitle.html
     
  16. jacknicholson

    jacknicholson 3rd gear

    title

    8) Ei muuten onnistu.Tässä suora lainaus:
    Good afternoon,
    this vehicle is not listing you as the owner and all I can give you is the title number, I cannot give you a name or address. The title number is XXXXXX
    Elikkä kun meikäläinen ei ole ollut floridassa auton omistaja, en noita papereita voi saada. Ja titleen merkitty omistaja vainaa niin, homma alkaa olla bueno.
     
  17. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kun sulla on autosta historiikkitiedot olemassa niin ota yhteyttä Akeen ja selitä että kun Georgiassa ei vanhoilla autoilla ole Titleä, (kait nekin nyt sen verran tietää?) ei sitä siis ole olemassakaan ja pyydä poikkeuslupa rekisteröintiin ilman Titleä. Maksaa varmaan jonkun euron mutta ei luulis olevan mahdoton juttu? Ei kai tuo vanhan kotteron kohdalla tuohon voi kaatua??
     
  18. drucer

    drucer 1st gear

  19. jacknicholson

    jacknicholson 3rd gear

    title

    Joo kysyin taas akelta ja juttelin parin eri henkilön kanssa, jotka kävivät molemmat juttelemassa lakimiehen kanssa välillä ja sain täysin ristikkäiset lausunnot. Puolesta (Paula Lehto) ja vastaan (Peltokangas Tuomo) mutta molemmat sanoivat lopuksi että katsastus miehen tulee lopputilanteessa hyväksyä tai hylätä.
    Eli voi käyttää harkintaa. Mutta katsatus mies ei voi hyväksyä näillä tiedoilla ja loppujen lopuksi ake sanoi että vaikka he antaisivat minkä suosituksen katsatusmies katsastaa ja tekee päätöksen. Eli tarvii titlen ja alkuperäisen, kopio ei kelpaa.
    JA VITTU KATSATUS MENEE VANHAKSI TÄLLÄ VIIKOLLA (1KK) taas uusi 110 euroa.
     
  20. jacknicholson

    jacknicholson 3rd gear

    title

    :mad: Vittu joo johan on aikoihin eletty.Katsatus miehet soittelee
    kotiin ja uhkailee että heitä ei saa häiritä työajalla.Jos tarvittavia selvityksiä ei ole tehty, on turha ravata konttorilla inttämässä tyhmiä...??
    Haloo palvelu ammatti tai jotain onko? Luulin että minä olisin polttanut päreet ensin!

    Kelailin onko noilla aken lausunnoilla mitään väliä kun siellä on noin 200 henkilöä töissä ja joka kerta saat eri henkilön puhelimeen 200 mielipidettä eikä edes kirjallisena saa.
     

Kerro tästä muillekin!