Taunukseen 2.8 motti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Roadrunner, 10.11.2001.

  1. Taunus2.6

    Taunus2.6 1st gear

    Näin on. mulla on perä farmari-tanarista omassani, on iso-atlas 3.75 välityksellä ja 9" jarruilla.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin eli etujarruille ei tartte tehä mitään?
    eli senkun heittää koneen kiinni.. onks muuta? sitten vaan asemalla katsastaa?
     
  3. tanari

    tanari 1st gear

    hei taunus2.6 ootko ite laittanu sen 2.6litrasen myllyn? tartteeks kiinnikkeitä muuttaa?? tai jotain? kerro jotain "tärkeetä" tosta tai jotain mikä oli vaikeeta, itellä on edessä toi homma..
     
  4. OpaS

    OpaS Gearhead

    Niinkuin että neloskoneen tilalle kutonen vai?

    Kutoskoneessa on lyhyemmät korvat kyllä. Nelosen vaihteisto ei sovi kutoseen. Startti ja näinollen myös akku on vasemmalla V6-autossa. Nelosen (ainakin 1.6) perävälitys on aika tiheä kutoselle. Syylärissä letkut tulevat eri kulmiin.

    (Kai tähän minäkin saan vastata...?)
     
  5. tanari

    tanari 1st gear

    joo tottakai!! kaikki vastaukset on tervetulleita!!

    aijaa.. eli kantsis hommata valmiiks v6 auto. kun täs on vielä se homma kun ei ole kokoautoa, mutta tarkotus olis hankkia tässä 2kk sisään taunus farmari..

    mitä nyt oon katellu että noi v6 taunukset on vaan aika paljon kalliinpia kun 1.6litraset.. no mutta kerranhan se kirpasee.. =) hehe..
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

  7. OpaS

    OpaS Gearhead

    Missäs niin väitetään?

    Ei muuten täysin virheettömiltä näytä tuonkaan sivuston tiedot...
     
  8. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    sivullahan niin lukee rs1800 eskon tiedoissa:
    Engines: (F/R)Engine 1835 S4 DOHC
    Engine Model Triumph Slant-4Bore 87.00 Stroke 78.00.
     
  9. OpaS

    OpaS Gearhead

    No niinpä lukee.
    Mutta eiköhän se kuitenkin ollut 1835cc BDA Costinin ja Duckworthin pajalta...
     
  10. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    ja mistäs tällanen tieto on peräisin? kyllä se triumpin koneella on muissaki lähteissä ilmotettu.
     
  11. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    ja mistäs tällanen tieto on peräisin? kyllä se triumpin koneella on muissaki lähteissä ilmotettu.
     
  12. OpaS

    OpaS Gearhead

    Tällaisesta kirjasta kannattaa lueskella:
    RS-The Faster Fords (Jeremy Walton)

    ja kts. vaikkapa...
    http://www.turbocharger.co.uk/rs-mk2-rs1800.html
    http://www.ee.surrey.ac.uk/Personal/ee7 ... 00/bdt.htm
    http://www.alert12.freeserve.co.uk/1800eng.htm

    No mistäs näitä "muitakin lähteitä" löytyy?

    Muuten, vanhakoppaescortissa käytettiin ensin Lotuksen 1600cc 8V moottoria (Escort Twin Cam). Sitten jotta saatiin kilpa-autoihin oman tehtaan kone, alettiin tehdä Cosworth BDA:ta (1600cc, 16V) => Escort RS1600. Välikoppaan BDA:ta kasvatettiin 1800cc:iin => mallinimeksi tuli Escort RS1800.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: OpaS 2002-04-11 20:34 ]</font>
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  14. OpaS

    OpaS Gearhead

    Tämä kenties ennen liikenneministeriön päätöksen auton rakenteen muuttamisesta 779/98 voimaantuloa?

    Kyllä kaikkea voi katsastuksessa läpi mennä vaikka ei olekaan laillista. Sitten tällaisella autolla kun tappaa muutaman sivullisen liikenteessä niin a vot, kohta ei saakaan rakentaa enää mitään... siihenkö on hyvä pyrkiä?
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Oonksmä ihan pihalla kun muistelen joskus ajaneeni 2.6 litrasta kupee tanaria joka oli ollut ihan vakio?
     
  16. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    no ei niitä ole tehtaalta tollasina tullu... eli taidat moppe olla pihalla :grin:
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aha. Mitäpä tuohon enää lisäämään. Ikinähän Jarruja tms. varusteita ei kannata päivittää tekniikan tasolle, tervettä järkeäkään ei kannata käyttää. Ja sitä paitsi itse yleensä ajan liikenteessä sääntöjen mukaan, jolloin mielestäni vaatii aika paljon taitoa ja tahtoa tappaa joku.(vapaat rajoitukset loppuivat joskus 78? ihan tiedoksi). Taisinpa syntyä samana vuonna..

    Kun tiesit kertoa että "Tällasella autolla" ja "tappaa" niin varmaan olet tutustunut kalustooni ja ajotapoihini.

    Antti
     
  18. OpaS

    OpaS Gearhead

    En tunne ko. kalustoa, enkä kaluston omistajaa. Enkä omistajan ajotapoja. Ei mitään henkilökohtaista.

    Mutta sen tiedän, ettei kalusto ole "laillista", mikäli muutoskatsastuksessa käytetään vertailukohtana joitakin "ennakkotapauksia"
    (-saatan olla väärässäkin? Jos todistettavasti olen, lähden aivan Saatanan nopeasti nostamaan 302:sta pois LTD-farkun keulalta ja hakemaan Pieksämäen katsastusasemalta tällaista "ennakkotapausluetteloa")

    Kuvittelepa että JOKU aiheuttaa tällaisella autolla ehkä jonkun kuoleman eli TAPPAA...
    Niin varmasti se on autossa se vika päättäjien yms. mielestä, vaikka auton kuljettaja olisikin muutaman promillen kännissä. Tämähän on jo koettu ilokaasujen kohdalla.
     
  19. Razorass

    Razorass 1st gear

     
  20. OpaS

    OpaS Gearhead

    ...Eli Taunukseen ei pitäisi saada nykysääntöjen mukaan vaihtaa 2.8i:tä. Mutta joku katsastaja voi silti tietämättömyyttään hyväksyä kyseisen muutoksen. (Tällöin taas AKE ei hyvällä katso kyseisen konttorin toimintaa.)

    Muuten, 2.3 114 hv (vm. 80-82) on itse asiassa vertailumoottori vuosimalleihin 76-82, koska mallisarjan II ja III sukupolvet ovat maahantuojan näkemyksen mukaan teknisesti toisiaan vastaavat.
     

Kerro tästä muillekin!