Chevrolet Corsica... kaiken pahan alku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 29.4.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Noniin. Nyt on sitten Corsica korjaamon pihassa. Automaattivaihdelaatikko teki tenät ja nyt on sitten selvinnyt ettei mistään saa vastaavaa. Valmistus lopetettu. Huoltomies ei suostunut edes katsomaan laatikkoa, koska ei halua ottaa vastuuta siitä että se ei toimikaan enää. Ei löydy varaosia, koska niiden valmistus on lopetettu.

    Ei taida paljon KASKOKAAN auttaa, kun kyseessä ei välttämättä ole kolarivika... Eli aika paska tilanne. Osamaksujakin on vielä maksamatta. Mitenhän tuon muuttaisi 3000€:ksi käteistä :odroll:

    Noh... ei kai täs muuta kuin yritetään metsästää varaosia tai kiinnostunutta ostajaa. Harmi vaan, ett hyvä auto muuten uhkaa jäädä pihalle seisomaan... (ajettu 180 000km).
     
  2. perkele

    perkele Gearhead

    polta se...... nojoo vitsivitsi:oops: :oops:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei löydy varaosia tai vaihtolaatikkoa??? mitennii??
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Johan se nyt kumma on, jos ei Chevyyn löydy osia??!! No, jos kysyy jostain maahantuojalta tai paikallisesta varaosaliikkeestä, niin tuollaista p:tä voi saadakkin vastaukseksi... :odroll:

    Eiköhän Corsicoita ole mm. South West Tradellakin purussa, useampiakin. Kai siihen nyt yksi laatikko löytyy.

    GM on varmasti käyttänyt samaa laatikkoa ties kuinka monessa mallissa ja ihan varmasti niitä osia valmistetaan edelleen.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

     
  6. skiko

    skiko 1st gear

    askeja

    Ainakin berettan askeja oli south westissä ja kärkölässä , corsika ja
    beretta käyttää samaa tekniikkkaa kyllä niitä löytyy ihan kotomaastakin
    ja olikos se ihan varma että se aski oli tuhannen paskana, eikä vaan oljyä tai säätöä vaille esimerkiksi jos kikcdown vaijeri on poikki niin se vaihtelee miten sattuu jne............
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyl se aski ilmeisesti aika totaalisesti on "palanut"... eli hommahan tos on aikamoinen.

    Pitää kysyy tuolt South West Tradesta...
     
  8. JariKoo

    JariKoo 1st gear

    onkos sulla auto missäpäin?


    Jari
     
  9. Simo

    Simo 1st gear

    Tuohan nyt kuulostaa aivan normaalita käyttäytymiseltä lähes missätahansa "korjaamossa", jos menet sieltä kysymään jotakin jenkkiautosta....

    Oletan, että tähän lausuntoosi päädyttyäsi olet ollut yhteydessä myös Nätkiniin Porissa? Nimittäin, jos hän antaa kyseiset kommentit, niin sitten asia näyttää pahalta.
    Mikäli taas et ole ollut häneen yhtedessä, niin suosittelen lämpimästi.
    Eli Autotransmission Pekka Nätkin Pori 02 648 6677
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jenkin kanssa voi olla yllättävän vaikeeta saada palvelua, paras mun mielestä oli Espoolainen kumiliike, joka ei suostunut vaihtamaan Chevyyn renkaita, kun " kyllähän säkin tiedät, että jenkkien kanssa voi tulla kaikenlaisia ongelmia"

    Ei sitten tullut selvitettyä, mitä erityisiä ongelmia voi kummisuutareille tulla jos ottaa vanteelta vanhan kumin pois ja vääntää uuden tilalle? Aika samannäköisiä ne nimittäin on chevyssä ja cedrikissä...

    Niin että kommenttina tohon, että jenkin kanssa voi olla todella vaikeaa saada mitään älyllistä palvelua, vaikka ihan rahan kanssa pyytäisi ja siksi suurin osa ammattikorjaamoista kannattaa sivuuttaa heti, elleivät ne nimenomaan mainosta olevansa jenkkimyönteisiä.
     
  11. jussi

    jussi 1st gear

    Joo pitää paikkansa. Kerran Hämeenlinnan Teboilin pihassa ei pickup startannu ku startin hiilet "vähä" jumissa. No menin pyytää rautaputkee lainaks et saa kolauttaa vähä startinpäähän, ni ensimmäinen kommentti huoltomieheltä oli et "ei maha auttaa ku noi amerikkalaiset on vähä sellasii henkimaailman juttuja". No lähtihän se käymään. :rotfl:
     
  12. skiko

    skiko 1st gear

    corsica

    Joo tosiaan nää riisikuppikorjaamot eivät välttämättä ymmärrä kun osia ei löydy biltemasta, niin ei sitten mistään.
    Tosiasia on että jenkkien osat käy useampaan merkkiin tai malliin kuin japsien tai eurojen, joista pitäis tietää valmistus päivä joka taasen osuu useasti maanantain puolelle.
     
  13. spad

    spad Gearhead

    Eikös Corsicassakin ole ihan normaali TH125-aski, 3-portainen TCC:llä. Kannattaa suosiolla katsella osien hinnat myös lammen tuolta puolen, suomessa kun niissä on paljon ilmaa.

    Kyllähän se kummastuttaa, miten palveluhaluttomia tai avuttomia suomalainen korjaamo/varaosakansa on. Käydessäni kysymässä lämpötila-anturia Kuopion valtuutetusta GM-liikkeestä, kysyivät minkä ikäinen auto on kyseessä. Sanoessani, että -86 vastaus oli "ei sen ikäisiin saa enää, suomesta saa vain näihin uusimpiin deowoohon" :eek:

    Totesin vaan, että tiedänpähän mistä en seuraavaa autoani ole ostamassa...

    (Anturi löytyi sitten jenkkilästä, flektin anturin kanssa, postikuluineen viidessä päivässä toimitettuna 41 euroon...)
     
  14. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    saa corsican laatikkoon osia.(JN-trading)
    mitä se laatikko oikein tekee vai tekeekö mitään.voitko täsmentää.
    lukkoturbiini on noitten heikko lenkki.(jää jumiin).
     

Kerro tästä muillekin!