Sierran koneenvaihto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja JuhaR, 14.2.2002.

  1. JuhaR

    JuhaR 1st gear

    oon ottanut selvää mitä katsastusmies(takajarrut vaihdettava tuuman isompiin) vaatii ja merkkiliikkeestä oon ottanu selvää että 1.6 laatikko sopii suoraan 2.0 ohc:hen..

    Mutta kertoakaa kaikkea mitä minulle tulee vastaan kun ryhdyn vaihtamaan konetta ja tekemään uudelle koneelle remonttia??
    kiitos vastauksista jo etukäteen
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    ompas massiivinen nippu vastauksia.. =) hehe..

    minkä koneen meinaat heittää?
    2.0 doch?

    mä oon ite funtsinu joskus tanarin 2.3 v6 mutta en sitten oo jaksanu alkaa projektoimaan......
     
  3. OpaS

    OpaS Gearhead

    1.6 laatikon kytkinakseli on 20-rihlainen ja 2.0 laatikossa se on 23-rihlainen.
    1.6 kytkinlevy on pienempi kuin 2.0:ssa.
    Siis 1.6 laatikkoon sopivan kytkinlevyn on oltava pienemmälle akselille.

    Jos käyttää 2.0 alkuperäistä vauhtipyörää, täytyy kytkinlevyn olla halkaisijaltaan suurempi ja akseliltaan pienempi. Tällainen on 1.6 GT-Taunuksessa.

    Toinen vaihtoehto on käyttää 1.6 vauhtipyörää + kytkintä.
     
  4. JuhaR

    JuhaR 1st gear

    oletko varma että kytkimen koko erot ovat viestisi mukaisia jos laatikko on 5-vaihteinen koska eikö se ole silloin täysin sama laatikko kuin 2.0 litrasessa??
     
  5. OpaS

    OpaS Gearhead

    Sittenpähän se sopii suoraan. Enpä ole kuullutkaan 5-vaihteisesta 1.6 Sierrasta...

    Kytkinakseli on siis erilainen erityyppisissä laatikoissa. Jos minkä tahansa koneen perässä oleva laatikko on tyyppiä B, rihloja on 23, C=20, N=23(5-vaihteinen) jne...
     
  6. JuhaR

    JuhaR 1st gear

    joo ainakin -89 sedan laser sierroissa on 5-vaihteinen laatikko tai ainakin mun ja kaverin omissa.... ONNEX
     
  7. JuhaR

    JuhaR 1st gear

    Elikkä mitkä kaikki osat pitää vaihtaa siinä koneen vaihdon mukana kaasari vissiin ainakin mutta mitä muuta startti? imusarja? ilmanputsari?

    putkisto on jo vaihdettu kakslitrasen peltisatsiin...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    olisiko kenellekään tietoa 2.0 doch koneita tai pelkkiä 2.0 litran koneita??olsi tarve ku edellinen on hajoamispisteessä...
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    sierra -87, 2,0 koneella, olis tarjolla. hinta 400 ekee. ei rek.

    sijainti 25 km vaasasta.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kakslitrasessa Sierrassa on myös tuuletetut etulevyt, joita ei ainakaan vanhemmissa 1.6 Sierroissa ole. Halkaisijaltaan ne on samat joten en tiedä huomaako katsastusmies sellaista mutta periaatteessa nekin pitäisi vaihtaa ja tietty samalla jarrupuristimet...
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Erääseenki taneen on tullu vaihdettua 1.6:sen
    tilalle 2.0.

    Etujarruille ei tartte tehdä mitään

    Takajarrut 9"

    Ota kytkinkamat samasta autosta mistä laatikkokin ni sopii varmasti.

    Kaasari/ilmanputsari ihan mikä vaan pellin alle sopii.Vakiokamoilla tilaa jää ihan riittävästi.

    Escottitapauksissa on aikoinaan kerran joutunu kardaania lyhentää.
     
  12. Fury1

    Fury1 3rd gear

    Kaverilta löytyis 2.0 litrasia ja mahd. myös 2.0 dohc, soita ja kysy!
    http://www.usacarclub.net/keskustelu/vi ... forum=18&3
     

Kerro tästä muillekin!