Kaasari vai mikä...?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja VM.79, 24.5.2005.

  1. VM.79

    VM.79 Gearhead

    Ilmeni eilen sellainen vika kun autoa käytti hetken niin putkista rupesi kuulumaan pauketta ja moottoritilasta aivan älytön bensan katku!
    Tänään katoin tulpat ja yllättäen 7. pytystä tuli bensaa desi tolkulla, ei mitään muutamaa tippaa vaan ihan kunnolla. Puhdistin tulpat ja laitoin kiinni ja taas pauketta ja bensan katkua (sellanen katku että rupes jo silmiä kirvelee).

    Motti on 305 ja kaasari tais olla edelbrockin 600 cfm. Kaasari on vähän yli vuoden vanha mutta oisko siitä silti voinut tiivisteet hapertua ja se pääsisi tulvimaan. Auto on nyt seissyt jonkin aikaa...

    Oiskohan jollain ideoita MITÄ JA MISTÄ LÄHTEE TUTKIMAAN???
     
  2. B 50

    B 50 Gearhead

    Oisko mahdollista, että kaasarin neulaventtiili on jumiintunu seisotuksen aikana? Eli kaasari tulvii yli kaiken mitä bensapumppu sille syöttää.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Morjensta! Toi kuulostas vähän että vois olla koho rikki ettei sulje bensan tuloa bensakammioon ja tulvii yli sitä varten! Jos sulta tulee paksua savua koneesta ja alkaa paukuttaamaan pakoputkiin ja haisee perkkeleesti niin viittais mun mielestä tuohon! Kandee ainakin tsekata!
     
  4. SB

    SB 1st gear

    Mulla oli sama vaiva ja vika oli silloin jumiintuneessa neulaventtiilissä. Sähkönen bensapumppu tuuppas lientä "riittävästi" :lol:
     
  5. silomat

    silomat 1st gear

    kuulostaa siltä että neulaventtiili ois jumissa.auki vaa ja täys putsaus kaasarille.
     
  6. VM.79

    VM.79 Gearhead

    Täytyypi kattoo ja ottaa vihjeistä vaarin! Kiitoksia kaikille neuvoista!

    Jumittuuko neula venttiili helposti jos pitkään seisoo, ku kaasari on suht uus ja oon nyt sitä autoo välil käyttäny! Hais kyllä aiemminkin ja paukku vähäsen mutta en kiinnittäny siihen silloin mitään huomiota!
     
  7. silomat

    silomat 1st gear

    neulaventtiili jumittuu kyl aika usein jos kaasari seisoo kauan ja jos uusi kaasarikin on liian kauan hyllyllä nii melekeen joutuu vaihtaan tiivisteet.
     
  8. VM.79

    VM.79 Gearhead

    Nyt avasin kaasarin ja en kyllä huomannut mitään sen kummenpaa vikaa! Onko neulaventtilit siinä kohojen"alla" vai missä ku en oo perehtyny kaasareihin sen kummemmin???
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Neulaventtiili on se mikä on kohon alla ja säätelee bensan tuloo kaasuttajan bensakammioon ja neula säätelee taas bensan kulkua kaasusta suuttimen kautta sylintereihin! Eli ota koho irti ja koita että onko sen sisään päässyt bensaa eli onko reikä, ei tartte olla kuin olematon reikä niin vaikuttaa asiaan melko heti ja samalla katot sen neulaventtiilin eli irrotat sen myös ja painelet sitä pientä jousto-osaa neulaventtiilin toisesta päästä! Jos neulaventtiili toimii niin laita takasin paikalleen mutta kato että tulee oikeinpäin koska sen voi laittaa myös väärin päin paikalleen!
     
  10. VM.79

    VM.79 Gearhead

    No niin, rupeehan ne asiat selviimään! Onko niillä neuloilla jotain eroja ku korjaussarjan mukana tuli punainen ja musta ja kaasarissa molemmissa oli mustat?
     

Kerro tästä muillekin!