-64 Veten rundikello.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Petteri A, 25.5.2005.

  1. Petteri A

    Petteri A 1st gear

    Mistäs alunperin otetaan -64 Sting Ray:n 327" koneisessa härvelissä mekaanisen kiekkamittarin tieto...
    Eli missä pitäisi sijaita tuo "anturi"...?
     
  2. makke

    makke 1st gear

    Eikös se oteta virranjakajan juuresta. Saattaa mennä pieleen, mut noin olen muistavinani.
     
  3. CC69

    CC69 Gearhead

    Makke on oikeassa, virranjakajan pohjalevyn alla on lähtö josta se ottaa tietonsa vaijerin välityksellä.
     
  4. Petteri A

    Petteri A 1st gear

    O.K. Näin se sitten on...
    Perhana, tohon on laitettu joskus Mallory:n kakskärkijakaja ja orggissysteemi on "hukattu" johonkin... ja samalla on hukattu jopa jakajan alkuperäinen lukitus/kiinnityslevykin...
    Vaijereista puhumattakaan... :eek:
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Noita jakajia saa kyllä vaijerilähdöllä uusiakin.

    Käytettynä voi olla vaikeampi löytää suomesta.

    Riippuu siitä haluatko museorekisterikelpoisen tai modernimman tekniikan.
    Löytyy kaupasta HEI jakajia ja vanhantyylisiä kärkijakajia.
     
  6. A Tudor

    A Tudor Gearhead

    -64 Veten rundikello

    Eikö vanhemmissa otettu tasavirtalaturin persiistä adapterilla?
     
  7. KTM

    KTM Gearhead

    Re: -64 Veten rundikello

    Vuoteen 1962 asti tasavirtalaturin päässä on vaijerille ulostulo ja 1963 eteenpäin vuoteen 1974 tai 1973 asti virranjakajassa on voimanulostulo. Jakajaa saa resto hoomeleihin alkuperäisen kaltaista kärkisysteemiä ja sitten on myös ainakin e-bay pullollaan HEI-jakajaa samalla ulostulolla. Eikös Mallory ole tehnyt Unilitea tuolla Vette systeemillä?
     
  8. KTM

    KTM Gearhead

    Ihan vihjeenä, mutta tämä on makuasia.

    [​IMG]

    Käytin omissa Vetteissä aina tuollaista kulmavaihdetta jakajassa. Maksaa $40 ja ohjaa vaijerin eri kulmaan. Vaijerilla on taipuksena olla aika jyrkässä kulmassa ja se vänkää koko ajan vastaan. Tuolla mokkulalla sai minun mielestä homman toimimaan hyvin. Bonuksena kulmavaihteessa on vielä rasvanippa.
     
  9. Petteri A

    Petteri A 1st gear

    O.K. Kiitoksia tiedoista.
    Tuota laitetta on muutettu/viritelty sieltä sun täältä... :eek:
    Eikä aina välttämättä ehkä parempaan suuntaan.
    Laturikin kuuluisi varmaan olla Delco... mutta laitteessa on perus Bosch:in abaut 50 ampeerinen K1-tyyppinen vaihtovirtalaturi yhteenrakennetulla säätimellä.

    Vieläköhän olis paluuta "tehtaan linjalta" -malliin... :eek:
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Vanhoihin vetteihin löytyy kaikkea osaa uustuotantona.
    Ei ole saatavuus kun lompakosta kiinni.

    Tuolta voit katsoa hakusanalla eri osia. Löytyy toki muitakin osavalmistajia, mutta ecklerillä on aika kätevät nettisivut

    http://www.ecklers.com/
     
  11. KTM

    KTM Gearhead

    Sulla taitaa olla se Jose Manolito Espana autoa? Siinä ilmeisesti on yhtä ja toista pinetä laittoa. Eckler on asiallinen, mutta Mid Year autojen kohdalla on yksi myyjä ylikaiken ja se on http://www.licorvette.com/ . Catalogi on verkossa pdf:nä ja kuvat on hyvät. Ei se halvin kauppa, mutta paras. Vaikka et ostaisi sieltä mitään, niin tuo luettelo on hyvä referenssi. Helppo selittää puhelimessa esimerkiksi jos FinnVettestä tilaa osaa: "Katso LI:n luettelon sivulta XX osa numero XX joka näkyy siinä kuvassa.".
     
  12. Petteri A

    Petteri A 1st gear

    Kiitoksia tiedoista/neuvoista.
    Heti löytyi tuon "tavallisen" Mallory:n kakskärkijakajan tilalle vastaava Accel, jossa paikka rundikellon vaijerille.

    Olisko vielä hyviä "viime hetken vinkkejä" kosketuskulman säätöön...?
    Näyttäis että jakajan kyljessä on (Delco-tyyliin) aukot dwell-kulman säätöön laite käynnissä...
    Eli abaut 30 astetta...?
     
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    "Eli abaut 30 astetta...?"

    Suurinpiirtein näin
     

Kerro tästä muillekin!