Vauhtikaupat!!! Kusee/Toimii..??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jimsgarage, 23.10.2002.

  1. 454SS

    454SS 3rd gear

    se on mulle ihan yhdentekevää millaisessa myynnissä osat on, jos hinta on sopiva. soitto perjantaina rautakummulle varmisti, etten enää osta osia uspartsilta. palvelu oli asiallista selvästi huomattavasta kiireestä huolimatta. vastattiin asiantuntevasti kaikkiin esittämiini kysymyksiin ja toimitettiin lisätietoa muista osista sähköpostilla. mitään ei väitetty, jos ei oltu ihan varmoja. soitin perjantaina kolmelta ja tänä aamuna hain sarjat matkahuollosta, aika nopee toimitus eikö?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    American Import Jyväskylä. Palvelu asiallista, neuvoja löytyy tarvittaessa myös puhelimessa.Postitse tilattu väärä osa vaihdettiin mukisematta. Jäi hyvä maku ko. fimasta
     
  3. Fury_III

    Fury_III 1st gear

    Part Cornerista tähän mennessä vain myönteistä sanottavaa, niiden kanssa homma toiminut hyvin ja tilausosat saanut aina suht nopeasti.
     
  4. paxton

    paxton 1st gear

    mua on palveltu eri kaupoissa tosi asiallisesti ja olen käyttänyt monien eri kauppojen palveluja vuosien varrella mutta kait myyjilläki on niitä huonoja päiviä samoin että kuinka itse kukin esittää asiansa. eikä ne toimitusten viivästymiset aina merkkaa sitä että kauppias yrittää pettää asiakasta vaan voi olla että hänkää ei saa itse tilaamansa tavaraa niin kuin olis pitäny eikä myöskää siinä tapauksessa pysty sitä itse toimittamaan eteenpäin ja sattuuhan niitä unohduksia itsekullekkin ja vielä kun ajattelee kuinka pieni maa suomi on niin ei voi muutakun ihmetellä että kuinka kattava varaosavarasto suomessa on koko jenkkikalustolle.
     
  5. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    kiittää ja kumartaa...(itse duunis tommoses virmas)paxtonin kommenttia.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Autiorinteelle kelpasi rahat mutta sitten alko selittelyt ja osat saamatta toistaiseksi.Toivotaan et juttu selvii .
     
  7. evg

    evg Gearhead

    joo, hyviä kokemuksia, jos ei hirvee kiire: Seppo Niemensivu, SouthwestTrade ja American Import. Uspartsille kokeilin joskus 1/2 vuotta päästä puhelimella läpi vuan eipä onnistunut periferian serkulle... Part Store ja Partcorner myös hyviä kokemuksia allekirjoittaneelle. Kaverille sattui " hauska " juttu kun kerran yhdestä ( ei mainittu ) putkasta kyseli osia 455 Buickiin. Sanoivat että kannattas vaihtaa chevyn kone... Ei löytynyt Buickin palikoita :wink: Samalla kaiffalla aika villejä kokemuksia ed. viestissä mainitusta yrittäjästä... Samoin mulla; ei oo vieläkään vastannut kolme vuotta sitten postitettuun kyselyyn. Kaupat kyllä tuli jo...
     
  8. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Vuosien mittaan olen asioinut usean suomalaisen vauhtiputkan kans. Pää asiassa postimyynnin kautta ja US-parts on selkeä pohjanoteeraus. Sitkeästi olen sieltä vuosien mittaan tilannut vaan en tilaa enää koskaan. Tossa laskeskelin että rahaa olen ko. puljuu työntäny noin 10000 egeä ja toimituksista noin 70% ollut vääriä osia.

    Varoittava esimerkki kesältä 2003:

    Tilasin smoothiet ja niille renkaat. Olisi pitänyt olla 2kpl 7x15 ja 2kpl 8x15 5x5 jaolla sekä niille 245 ja 275 renkaat. No paketti tuli ja mitäkähän sieltä löytyikään.

    -1kpl 7x15/5x4.75
    -1kpl 8x15/5x4.75
    -2kpl 8x15/5x5

    eli vähän niinkuin päin pers..tä. No valssit takas ja kuukauden kuluttua soittelemaan ettei ole sitten uusia tullut tilalle (välissä olin soittanut pari kertaa) ja vastaus laiskasti että enpä ole kerenny laittamaan. Voihan vitalis!! Lopulta oikeat valssit saatiin alle, mutta välillä meinas vähän vituttaa. Ja myyjänä tolskas Lainekivi.

    Yhteenkin moottoriin (351C) tilatessani osia suurin osa palikoista oli sevyn ja eikun palauttelu/vaihto rumba pystyyn!!

    Ei vissiin niitä kiinnosta millaista palvelua pohjoisen "mies" saa. Ovat nyt luvanneet hyvät alennukset, jos vielä tilaan tulevaisuudessa, mutta saattaa käydä niin ettei meikäläisen vähäiset rahat ko. firman kassaan kilahda.

    Mutta jotain positiivistakin. American Parts (muistaakseni kristiinan kaupungista) on aivan helvetin asiallinen paikka.
    Hommasivat mulle yllä mainittuun 351C:hen 0.4 alikoon runkolaakerit ruottista vaikka kaikki muut suomen firmat väitti ettei sellaisia olis edes olemassa.. Suosittelen..

    Ja sitten vielä positiivisia kokemuksia on myös SWT:stä. Ihan jees paikka.
     
  9. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Alkuun tilasin Us-partsista kunnes havaitsin, että southwesttradesta saa samaan hintaan/halvemmalla eikä postikuluja ja palvelu ihan ok. Varsinkin nyt kun sinne tullut mopar osaa hyllyynkin mukavasti :smile:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    PART-CORNER ON HYVÄ SAMOIN NIEMENSIVUN SEPPO HOMMAA KUMITIIVISTEITÄ JA PELTIOSIA KIITETTÄVÄSTI. MOPPE MIEHILLE MYÖS DART-CENTER ON HYVÄ OSTOSPAIKKA.RAUTAKUMMUN MATTI ON MYÖS TOSI ASIALLINEN KAVERI.HUONOJA KAUPPIAITA ON PALJON MUUTTA EN VIITSI RUVETA NIMEÄMÄÄN KETÄÄN
     
  11. Otto

    Otto Gearhead

    Itse olen joutunut asioimaan Turun suunnalla noissa puodeissa. us partsiin kun menee ja kysyy jotain osaa, kertoo minkä vuotiseen, viisseiskaan, niin ne tiskin takana menee paniikkiin ja alkaa huudella että Mäki tiedäksää onko..? Sitten kun se tulee siihen niin se tietää mut nimeltä johtuen siitä että niillä ei o siellä yleensä mitään mitä mä käyn kysymässä, vaan ne tilaa helsingin toimipisteestä. Mutta onpa kerran yllättäneet mut niin että meinasin jakkaralta pudota. Kävipä viime vappuna tosi hienosti, bensapumppu prakas, soitin sinne ja kysyin, joo näitä on kahdeksan meillä... siis koneeseen jota on tehty 57 ja 58. No joo, puolustuksena voi sanoo ett sama sopii myös uudempiin 401:siinkin joita suomessa on enemmän ku 15 kpl. ja tiiviste sarjaa löytyy hyllystä jne... Kyllä voi harrastaja riemastua pienistä asioista.
    Siis jos pitää toimivaa bensapumppua "pienenä asiana".
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Finn/USA parts
    Hyvät valikoimat, kallis ja laiskoja myyjiä (ei viitsitä hakea murikkaa jossei eteen tupsahda), myy myös paskaa (Tristar turbiinit)
    STW
    Edullinen ja suht hyvällä asenteella, välillä aina maanantai aamuja
    AM.Import
    Edullinen, mutta viime aikoina mennyt alaspäin ?
    Koskinen Oy
    Jos haluaa elämäänsä vaikeuksia niin vaikkapa laatikkoremonttia täältä...huhhuh
     
  13. SamiL

    SamiL Gearhead

    Luin tuossa nuo jutut läpi ja totesin, että Part Cornerista tuntuu olevan pelkkää hyvää sanottavaa. Niin minullakin.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vastaavasti Hartolasta (Koskinen Oy) on kuulunut pelkkää negatiivista. STW on OK
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    tarkoitatko South West Trade...???
     
  16. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Itselläni on hyviä kokemuksia US-Partsista(HKI). Sotooni olen sieltä kysellyt osia meilitse ja aina on vastaus tullut viimeistään seuraavana arkipäivänä. Se mitä on jouduttu tilaamaan on myös tullut sovitussa ajassa. Hinnat ei ehkä halvimmat mutta hyvä palvelu jne korvaa kyllä paljon.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo....tulipa edellisestä viestistä kopioitua tuo swt väärin...heh
     
  18. Buford T Justice

    Buford T Justice 1st gear

    US-Parts:in tiskillä kuultu asiantunteva vastaus tiedusteluuni, löytyisikö mallina olevaan mäntään renkaita: MIKÄ TOI ON ?
    Siirryin välittömästi Part Cornerin kanta-asiakkaksi.
    PS. Rane, olisko sponssi tienattu tällä, vai vaaditaanko jotain jyrkempää ?
     
  19. No US-Parts on ylimielinen paikka. Itse olin vuosikaudet heidän asiakkaansa, kuten myös Finn-Amin aikaisemmin rinnalla.. Keran tossa vuonna 2000 tiskillä minulle vinoiltiin riittävästi, ja jätin ostokset tiskille..

    Sen mokomin en ole moiseen pajaan sylkäissytkään. No Ok, että takuu toimi puulaakissa suht OK. kerran 90-luvun puolessa välissä nääs sain rikkinäisen akun firmasta, jossa oli halkeama, joka sylki hapot konehuoneeseen. Sain sitten uuen akun ja noin 500-600 mk osia korvaukseksi savotasta, kun hioin haponsyömän akkujalan ja sisälokarin..

    Mutta se saamarin asenne nykyään. Vähän kuin olisivat yhä ainoita, joilta saa osia. Siis sama asenne kuin mihin törmaa Metrossa.. South-West trade, AP-import , ja Sumamman puulaki ovat nykyisiä ostopaikkojani. Tosin SW-Trade on ollut paras halvin ja luotettavin. Jopa osien vaihto on sujunut lenosta, vaikka ovat siellä H:linnassa kiireisiä kuin olis maailmanloppu tulossa..
     
  20. SamiL

    SamiL Gearhead

    Ei liity ihan suoranaisesti tähän, mutta kuuntelin kerran vieressä, kun eräässä Pohjois-Kymenlaaksolaisessa GM-merkkiliikkeessä eräs kaveri tuli kysymään korjaussarjaa GMC-pakettiautonsa kaasariin. Myyjä kuunteli silmät pyöreinä ja sanoi, ettei tiedä, mistä senmerkkiseen autoon saa osia. "Meiltä saa kyllä tilaamalla Chevroletiin, mutta sitä en tiedä, kuka edustaisi GMC:tä". Tyyppi lähti masentuneena pois. Että tulikin ostettua semmoinen auto johon ei saa edes osia mistään... Että jos haluaa asiantuntevaa palvelua, niin merkkiliikkeestähän sitä löytyy :grin:
     

Kerro tästä muillekin!