Thunderbird -67

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 25.5.2005.

  1. Stone

    Stone 3rd gear

    Mitäs osaisko kukaan kertoa tarkempaa faktaa -67 Ukkoslinnuista? Ite en ole hankkimassa (Fordia ylipäätään) mutta työkaveri on innostunut semmosen HT:n ostosta.

    Toi tais olla ns. V-sukupolven T-bird, joka ei kovin innostunutta vastaanottoa saanut, ulkonäön takiako? Mulle tuli mieleen lähinnä Cougar.

    Entäs oliko muita koneita ensiasennuksena kuin 390 ja 428 ? Noista vois kans foorttimiehet ja naiset vähän Mopar/GM-miestä valaista :odroll:
     
  2. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    [​IMG]

    Tollainen oli ja tiettävästi näitä malleja suomessa 3kpl.Erittäin hieno auto ajaa ja hiljainen,alusta ratkaisu oli uusittu tähän malliin kierrejousitus joka kulmassa ja hiemanleveämpi raideväli.hankalaharratus kohde mikäli kori osia tarvii mitään ei saa suomesta,teknikka on tuttua Ford kamaa 390+c6.Irwin Goodman omisti vastaavan mallin uutena ja toinen on se Rembrand maalattu malli.Muotoilu on todella persoonallinen,mutta niinhän harraste autoissa täytyykin .Tämä on nyt Seinäjoella,onnea hyvälle valinalle.
     
  3. ed5el

    ed5el 3rd gear

    Punainen tuollainen kerää pölyä Länsi-Pasilan parkkihallissa.
     
    MadMike tykkää tästä.
  4. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Tuo -67 oli muuten eka vuosi jolloin tarjolla oli myös 4-ovinen T-bird. Siinä takaovet olivat kaapparimallia.
    En tiedä, onko Suomessa yhtään -67 neliovista. Neliovisten myyntimäärät laskivat hyvän alun jälkeen ja -71 jäi viimeiseksi vuodeksi, jolloin neliovisia oli kaupan.
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    Rembrandtin maalaama oli alunperin punainen mustalla katolla ja mustalla raidalla.

    Tosin 80 luvun lopulla tutulla oli tuollainen punainen ...mahtaakos olla sama peli?
    Eli nyt noita on ainakin kolme suomessa.
     
    Muokattu: 20.2.2024
  6. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Taitaapi tuo "Rembrant" olla yha samanlaisena Limingassa?
     
  7. JR

    JR Gearhead

    Tampereen seudulla on yksi valkoinen samaa koria oleva yksilö. Olisko ollut vieläpä semmoinen neliovinen malli?

    Tuommoista löytyi noista koneista ja koreista:
    1967:
    koneet 390 (315hp) ja 428 (345hp)
    korim. 2d HT, 2d Landau ja 4d sedan (vinyylikatolla).

    1968:
    koneet 390 (315hp) ja 429 (360hp)
    korim. 2d HT, 2d Landau ja 4d Landau. "Flight bench", elikäs kansanomaisemmin sohvapenkki tuli vakioksi...

    1969:
    ainoa konevaihtoehto oli 429 (360hp)
    korim. 2d HT, 2d Landau ja 4d Landau.

    Avomalli tiputettiin pois 1966 ja palasi sitten vasta tähän 2000-luvun malliin.

    Car & driver on mitannut '67 mallille 390 koneella huippinopeudeksi 111mph ja 0-60mph kiihtyvyydeksi jotain välille (4 kokeilua) 11.9-12.4 s. 1/4 mailia taittui aikaan17.8s / 78mph.

    Car life taasen on mitannut samaa 427 koneella saaden huipuiksi 120 mph ja 0-60mph kiihtyvyydeksi 9.8s. Varttimaili aika oli 16.4s / 82mph. 429:llä olevien suoritusarvot oli likimain samoja kuin tuon 428 version.

    Noita vanhoja testejä kun katselee, niin vertailukohteina T-birdille on ollut mm. Cadillac Eldorado, Pontiac Grand Prix, Buick Riviera GS ja Oldsmobile Tornado. Olisi vähän helpompi kaivaa noita juttuja jos tietäisi hieman tarkemmin että mikä kiinnostaa...

    Joo, neliovinen T-bird sohvapenkillä ei ihan vastaa omaa mielikuvaani mallista, mutta hienoja pelejä varmaankin ovat. Henkilökohtainen mielipiteeni on semmoinen, että ne nelioviset olisi saanut vaikka jäädä tekemättä...
     
  8. Vanbird

    Vanbird 1st gear

    Mulla on tuollainen 2 d HT Landau -67 kuten kuvassa, vaaleensininen met. hohto 390 cid. orkkis ja MR kilvissä. Ostin ruottista vuonna 1986 ja toin suomeen -88 loppuvuodesta muuttoautona. Hyvä peli ajaa ja paremman näköinen luonnossa, kun valokuvissa. Sisustoissa pieniä eroja, joissakin mittarinympäristö puujäljitelmää. Omassa on alumiinipeltiä. Erikoisinta näissä malleissa on alipaineella toimivat lasinpyyhkijät, ajovalojen luukut ja keskuslukitus. Myös 2 ovisissa. Peräkontin kansi aukee hanskalokeron sisällä olevasta napista myös alipaineella. Takana kokovalopaneeli vaeltavilla vilkuilla.
     
  9. Stone

    Stone 3rd gear

    Kyllä on tieto hallussa, kiitoksia vaan. Toivottavasti tuo punainen yksilö nyt sitten tulee tänne länsirannikolle, en tiedä vielä mihin päätökseen potentiaalinen ostaja tuli.
     
  10. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    Helsingissä, Töölöntorin nurkilla seisoi joskus 70-luvun alkupuolella tummansininen 4d-ht Thunderbird. En tiedä oliko '67, vai mikä.
     
  11. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Irwinin omistama on valkoinen ja entisöity -67,Remrand on -67.
    vuosimalli eroja huomaa sivuvilkuista ja helmalistoista noin äkkisiltään kun niihin perehtyy.
    Tuossa aiemmin omistamassani t-bird mallissa toimi pyyhkijät hydraulisesti käyttön se otti ohjaustehostajan hydrauliikasta,
    mielenkiintoisia nuo pienet toiminta erot samoissa v-malleissa,minun autossa ei esim takapoksi auennut sisältä, joskin muuta alipaine hässäkkää oli runsaasti.
    Lukumääristä mitä on minkäkin verran,ehkäpä minulla oli vanhaa tietoa.
    Tämän korimallin t-birdiä ei ole kuitenkaan runsaasti Suomessa.
     
  12. Hatman

    Hatman Gearhead

  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Rembrandt=TH-13 joka siis alunperin ollut punainen mustalla isustuksella ja vinyylikatolla. jälkeenpäin lisätty Musta raita konepellille.
    Toinen sisar myös ilman raitaa on suomessa ja Turussa ollut.
    Noi 66/67 mallit on aidosti hienompia luonnossa kuin kuvissa ja todellisia aristokraatteja.
     
  14. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Tästäkin aiheesta löytyy vanha muistikuva vuoden -89 keväältä kun Teuvalaisella inttikaverilla oli punainen suunnilleen otsikkoaiheen vuosikertaa edustava T-bird. Kävi autolla kerran jopa oulussa intissä ja jos ei muisti ihan pahasti heitä niin olisko ollu jopa suomiauto..?! Kun jostain jäi ainaki sellainen mielikuva olisko ollu ajalle tyypillinen plyyshiverhoilu tai muuta hottentottihenkeä..
    Tai voihan se toki olla sama aiemmin mainittu punainen auto..
     
    MadMike tykkää tästä.
  15. Vanbird

    Vanbird 1st gear

    Tossa 80-luvun puolenvälin seutuvilla pyöri Kokkolanseudulla -69 t-bird. Ilmeisesti samainen auto majailee etelä-pohjanmaalla Teuvan suunnalla. Jossain viimevuosien V8:ssa oli auto paikallisen kerhon ryhmäkuvassa. Jos ei muistikuva petä, niin -67 malli oli viimeinen jossa sivulle kääntyvä ohjauspyörä, kuten vanhemmissakin malleissa. Eikä siinä vielä kaikki löytyy samasta paketista myös tiltti, eli pystyy säätämään korkeussuunnassakin.
     
  16. Hatman

    Hatman Gearhead

    V8 4/91 on esittely Teuvan moottorikerhosta (nykyinen Route 67 Car Club) ja siinä on ilmeisesti kyseinen '69 Landau. Vieläköhän auto on samassa kerhossa, kun ei löytynyt kuvia kyseisen kerhon kotisivuilta?
     
  17. JR

    JR Gearhead

    Muistin väärin, se olikin kaksiovinen Landau. Onpa vielä kuvakin todisteeksi...

    [​IMG]
     
  18. Jakko

    Jakko 1st gear

    Mikkelissä -69 punainen. Mottori joskus vaihdettu 460:ksi.
    Omistajan kanssa tuossa jutskailin, ja sanoi että olisi ollut uusimmassa V8:ssa siitä juttua. Joku kerhojuttu tai tallipotretti. Itse en oli kyseistä lehteä nähnyt.
     
  19. maka

    maka Gearhead

    Toi keskustelussa mukana ollut punainen landau t-bird ei ole enää teuvalla, se myytiin pois joskus 5 vuotta sitten. En tiedä minnepäin suomea meni.
     

Kerro tästä muillekin!