Moottori Swapista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Petri A, 8.6.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onnistuisko

    Toi ois tosi hyvä juttu näkisi vähän miten istuu. Mitenkä löytyiskö sulta myös kopioita noista paperihommista ??

    Täytyypä tullla käymään espoossa päin.

    t.petri
     
  2. sjussila

    sjussila 1st gear

    eipä ole papereita muutoksista, kun on jonkun edellisen omistajan tuotoksia ja auto on muutostettu vanhojen sääntöjen mukaisesti
     
  3. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Hessu, kommenttini oli kylläkin tarkoitettu kysyjän tarpeisiin. Rohkaisemaan asentamista kertomalla, että ahtaisiinkin tiloihin noita on laitettu ja osia on valmiinakin. En tarkoittanut väheksyä millään tavalla asiantuntemustasi.

    Mutta asiaan: mm Nationa nostalgic nova club myy noita etusumppuöljypohjia ym tarvikkeita sen käyttämiseen. Heidän osanumeronsa ja hintansa alla, kun ny joku meni kysymään:

    15010 V8 62-67 oil pan front sump 2 piece rear main seal (5 quart) (repro) 10lb $129.95

    15011 62-67 V8 dipstick tube 1lb. $24.00

    15012 V8 oil pan 62-67 front sump 1 piece rear main seal (repro) 15lb $149.95

    15013 62-67 V8 dipstick 1lb. $13.00

    15014 62-67 V8 oil pick-up tube 1 lb. $20.00

    15015 62-67 V8 oil pump 4 lb. $65.00

    15016 64-67 V8 oil pump shaft 1 lb. $10.00
     
  4. B 50

    B 50 Gearhead

    Jos 6.2 käy vertailumoottoriks, niin eikös Fordin 460:ssä ole ö-pohjassa syvä pää edessä?
     
  5. Chrome

    Chrome 1st gear

    ja ku Fordilinjalle lähdetään niin 351M/400 saa sekä etu että takapuolen pumpulla.
     
  6. mie

    mie Gearhead

    Mitenhän tuo vertailuauton käyttäminen, liekö hyväksyvät 500E (W124)-mallin rinnastettavaksi 'tavalliseen' W124:ään. 500E poikkesi kuitenkin sarjatuotantomalleista melkoisen paljon ja viimeistelykin taidettiin tehdä monilta osin Porschen tehtailla. Jarruissa ja ainakin taka-akselistossa oli paljon eroja esim. 400E-malliin, joka sekin oli kuitenkin kasilla. Liekö esim. 'perus' W124 200D koria saa päivitetyksi 500E:tä vastaavaksi. Luistoneston ja hydraulisen alustan asentaminen + isommat erikoisjarrut yms. saattavat vaatia hieman rahaa ja aikaa. Jossakin tämän vuoden autoliiton Moottori-lehdessä oli muuten artikkeli 500:sta.

    Jotain infoa:
    http://www.fantasycars.com/sedans/html/500e.html
     
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jos 400E:tä käyttää vertailuautona, niin saahan sinne laittaa sitten ~5.0L koneen... Ei paha sekään. Isompi kuitenkin parempi. :wink:
     
  8. Petri A

    Petri A 3rd gear

    ONko näille www-sivustoja joista voisi käydä tarkastelmassa.
    ja onko tuo sellainen järjestelmä joka mahdollistaa ympärivuotisen käytön. Luulen että tuon rempan jälkeen ei ole rahaa pitää kahta autoa vähään aikaan. :p

    Juuri eilen putsasin 500E satulat jotka sama kuin 500SL eli W129 koppasessa mersussa ja näihin menee levyt koko 300*28. Taakse tosiaankin tulee nuo 300TD farmarin satulat joissa käytössä 278*9 levyt. Jos näistä tulee kiinnin niin MovIT saa 380*x eteen ja taakse 348*x levyt 4 tai 6 mäntä satuloilla mutta maksaa aivan kauheesta, hintaa paketille tulee samanverran kuin koko tekniikan vaihdolle eli tuollaiset 6000,00 euroa. + tekniikka+työ 6000,00 + nykyiset osat, maalaukset+kummit/vanteet Ei uskalla laskeakkaan enään kun rupeaa hirvittämään... ja vanteita kin pitäisi kasvattaa kokoon 20*9,5 ja 20*10,5 eli tietää miksi käy töissä.

    Tietenkin nuo lambo-ovet olisivat vielä kivat...

    Samalla rahalla saisi jo tuon Chrysler 300C 3,5 litraisella kutosella ja on uusi peli. :eek:

    t. petri
     
  9. sjussila

    sjussila 1st gear

  10. sjussila

    sjussila 1st gear

  11. sjussila

    sjussila 1st gear

    valitettavasti National nostalgic nova clubin sivulta ei löydy kuvaa tuollaisesta öljypohjasta :(
    Taitaa olla varmempi vaihtoehto dusata öljypohja ite, niin ainakin sitten mahtuu paikoilleen...
     
  12. Petri A

    Petri A 3rd gear

    Arvaas kuka osti nuo ja eilen putsasi jotta tänään saa värin päälle.

    Ostin Maurilta sekä nuo 500 satulat että 300 satulat. Reitetyt levyt tilauksessa ja kohta pääsee jarruttelemaan. Aika murakan näköiset nuo Aten 4 -mäntäiset satulat.
    T. petri
    :lol:
     
  13. sjussila

    sjussila 1st gear

    kun nyt sulla kerran on sellaiset 500E-jarrut siinä käden ulottuvilla niin kerroppas vähän kriittisiä mittoja; kiinnitys pulttien välinen etäisyys ja kiinnityspinnan ja jarrulevyn välinen etäisyys ja mistäs nuo levyt tilasit ???

    jos tulee jossain vaiheessa tarvetta päivittää tehokkaampia jarruja W114:een
     
  14. Petri A

    Petri A 3rd gear

    Pitää mittailla illalla. Levyt tulevat Hessumobiilin kautta todennäköisesti koivusen kautta. peruslevyjä saa kl-varaosiltakin mutta hessun kautta tuntuisi olevan mahdollisuus saada zimmermann rei'itetyt levyt eteen ja taakse EBC green staff paloilla.

    Täytyy ottaa mukaan kun tulen katsomaan sitä v8 vaihtoa sillä nyt pitäisi keretä lähteä valkeakoskelle katsomaan jos ostais koko takakelkan perineen. Rakentaa sen valmiiksi ja sen jälkeen vaihtaa myös nuo etujarrut.
    huono homma on vaan se että tuolta hessusta ei ole kuulunut vielä mitään , eiväkö pirskatti saakkaan niitä ??

    t. petri
     
  15. sjussila

    sjussila 1st gear

    sulla taitaa olla pitempi talli-ilta kuin mulla, mutta edelleen olen kiinnostunut mittaustuloksista
     
  16. Petri A

    Petri A 3rd gear

    Ei vaan töitä vuorotta

    Sorry mutta eilen en kerennyt hommiin ollenkaan ja ne joutu tekemään ukrainalaisittain ulkona, kun tallia ei ole. Tarkoitus oli tehdä eilen pieni sähköpostipalvelimen tietoturvapäivitys mutta Mister Murphy istui kuvaan ja vähän venähti, myöhään.

    Nyt sairaan muksun kanssa kotona ja illalla töihin, laitan tulemaan tietoa heti kun saan mitattua.

    t. petri



     
  17. Petri A

    Petri A 3rd gear

    kiirettä pitä

    varmaankin paremmin sopisi jos otan mukaan kun olen saanut nuo levyt niin tulen niiden kanssa. takalevyt on jo mutta noita zimmermanin etulevyjä pitää hiukan aikaa odotella suomeen.

    vähän pukkaa lomat häiritä harrastusta.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :p :rotfl:
     
  18. gremlin

    gremlin Gearhead

    Porissa oli muutama vuosi sitten smmonen merssu chevy 350 koneella. En kylla tieda mika hytti kun olen keskittynyt saman tehtaan rikkaampiin malleisiin(Chrysler) :rotfl: Kaikilla tehtailla on tommonen demari malli;
    GM<>kadet Ford<>Taunus ja Chrysler<>Merssu. Hiukan kun pistaa rahaa lisaa niin saa taydet sakarat konepeltiin 8)
    Nonii asiaan;
    Etu akseli painohan se on mika tassa projektissa kannattaa selvittaa.
    Kay kunnon vaakalla ja kato tyyppi papereista paljonko on varaa akselipainon nousta, sen jalkeen vasta alkaa miettimaan alumiini koneita,
    lohkoja tai kansia. Jouset sitten vaihtoon jos ei painot riita. Ei kai merssun v8 mikaan ultrakevyt kapistus ole.
    Muutenhan tassa mennaan normaaleissa prosentti rajoissa. Eli teho ja paino ja tilavuus. Eli ei pitas olla onkelmaa noitten pualesta tai tiatysti naitahan verrataan sun autos alkuperaiseen moottoriin. Jos se pysyy rajojen sisalla niin ei sillon mittaan lupia tarvita. Siis ei PITAIS tarvita
     
  19. Petri A

    Petri A 3rd gear

    tiedoista ja selvitettävistä asioista

    Paljonko tuo akselipaino voi nousta, onko siihen olemassa jotain prosenttirajaa.

    Hiukan tuntuu hankalalta tällee aloittelijalle kun selvitettävää on kuin veroviraston vähennyksissä ??

    Olisko kellään laittaa kopioita tai tiedostoja läpimenneistä hakemuksista, joista saisi mallia tai sitten muuten mitä pitänyt tehdä kun tekee tuota kone swappiä.

    Kaikki tieto otetaan kiitollisina vastaan.

    Terveisin
    Petri
     
  20. gremlin

    gremlin Gearhead

    En muistas et akseli painon kasvulle olis ilmotettu mitaan prosentti rajaa mutta autosi suurinta sallittua etu-akselipainoa et saa ylittaa. Sen saat paikalliselta konttorilta tai AKE;sta kysymalla. Samalla voit kysya moottori vaihto prosentti rajat. En muista 100% varmaksi mut saatto olla teho 10%, tilavuus 15% ja paino 20% tai jotai sinneppain. :odroll: Letukka miehet varmaan voi kertoo linkkeja mista loytyy pikkulohkojen painoja, niistahan saa sitten kevyesti hiukan nipistettya alu-imusarjalla, peltisatseilla yms.
     

Kerro tästä muillekin!