takavalo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja slitre, 17.2.2002.

  1. slitre

    slitre 1st gear

    Probleemin nimi: takavalo ei toimi! polttimo uusittu,sulakkeet tarkastettu, liittimet tarkastettu...jarruvalo toimii kyllä samoin vilkku ja pakkivalo eli virtaa tulee taakse
    mutta mikä ihme sitä yhtä valoa sitten riivaa
    ???
    Kiitoksia!
    ps. kiulu on mitsu merkkinen pick up
     
  2. seppo

    seppo 1st gear

    Toimiiko kumallakaan puolella ? Toimiiko etuparkit ? Ainakin aikaisemmin oli oma nallinsa oik ja vas parkeille.
    Jos siinä on vetokoukku, niin tsekkaa jos sen liitin on hapettunut, tai jos se on asennettu jälkeenpäin "rosvoliittimilä", tsekkaa liittimet.
     
  3. Jarkko

    Jarkko 1st gear

    oisko maadotusvika?
     
  4. slitre

    slitre 1st gear

    parkit palaa edessä, eli kaikki muut valot toimii paitsi apumiehen puoleinen takaparkki,autossa on vetokoukku ja on mitsun oma, eli liitokset ja liittimet on ihan tehdasasenteisen näköisiä...yks joka tuli mieleen/havaitsin oli sulakepotikka oik.runkoaisan viressä, semmonen tupakan mittanen...jota en kyllä saanut auki johtuen runsaasta alustamassasta ja jäätyneistä näpeistä! palataan taas asiaan ja tutkitaan, kiitos!
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    tuskin siellä auton alla on sulakkeita...
    ehkä se on joku jatkoliitin.usein johto hapettuu juuri huonosti eristetyistä liittimistä varsinkin auton alla ...epäilisin että johto on jostain poikki
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Koitapa ensimmäisenä tarkistaa mittarilla, että tuleeko virtaa siihen kantaan, mihin pitäisi parkki ruuvata kiinni. Eli sinne pohjaan (mihin lampun kannan kärki ottaa kiinni) tökkäät mittarin plussajohdon ja miinusjohdon jonnekin, mistä voit olla varma, että saat maita.

    Jos tulee, niin testaa sitten samalla maadoittaako se kanta, eli tökkäät sen äsken varmassa maadoituksessa olleen miinusjohdon siihen kannan kierteisiin.

    Selviää ainakin varmasti onko ongelma lampussa, vaiko autossa.
     
  7. slitre

    slitre 1st gear

    Mittaria ei ole, on vain kynälamppu millä kokeilla ja ihmetellä...no niin, äsken ihmettelin auton alla sitä potikkaa, se on takasumarille menevän piuhan liitoskohta. Ja sitten päätin pähkäillä konehuoneessa olevan sulake/relerasian kanssa, ja vot aikani ravisteltuani sitä alkoi oik.puolen takavalo hehkua, siis huom hehkua, jarruvalo toimii edelleen täysin normaalisti, eli teho on heikompi kuin vasemman puolen...haisee sittenkin maadoitusvialta...???? jatketaan!!!
     
  8. SHIVA

    SHIVA 1st gear

    Itsellä oli kerran vastaava harmaita hiuksia aiheuttava ongelma(onneksi olen kalju)..Virtakynä paloi nätisti,mutta ajovalo(huom.55w) ei...viaksi paljastui poikkinainen piuha jossa muutamat karvat tapailivat toisiaan...voihan se olla ehkä mahdollista parkinkin kanssa,vaikka on vähemmin watteja...
     

Kerro tästä muillekin!