Ford -33/-34 runkonumeron sijainti.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 4D -38, 23.6.2005.

  1. 4D -38

    4D -38 1st gear

    Olisi tarvis tietää missä kohti -33/-34 Fordin korissa on runkonumero vai onko se pelkästään rungossa ja moottorissa?
     
  2. SG440

    SG440 3rd gear

    Mulla ainakin vasemman runkoaisan päällä n 20 cm tuliseinästä eteenpäin.
     
  3. 4D -38

    4D -38 1st gear

    Mulla on sellainen tilanne, etten ole löytänyt kuin korin, ovet, etu- ja takaloksut ja astinlaudat. Rungosta ja tekniikasta ei oo vielä mitään havaintoa. Edellisen omistajan nimi on tiedossa ja paperitkin siihen pitäisi olla, mutta sekin selviää vasta ens viikolla. Jos siinä korissa ois jossakin se runkonumero, auttais paljon...
     
  4. SG440

    SG440 3rd gear

    Mielestäni se runkoaisan etuosa on ainoa näkyvä paikka.Samaisessa runkoaisassa on numero vielä kahdessa kohdassa, mutta se jää korin ja rungon väliin.Korikehikossa tai muissa osissa sitä ei ole.Tuliseinän vasemmassa reunassa on se id-laatta.Jos se on tallessa niin siinä saattaa olla myös alustanumero.
     
  5. WildRod

    WildRod 1st gear

    Omassa ex-34:ssa runkonumero oli kuskinpuolen runkoaisassa tulipellin etupuolella, tai ainakin siitäkohti kannattaa ryhtyä etsimään.
     
  6. lake ender

    lake ender Gearhead

    Ne taitaa olla kaikki suomessa meistettyjä numeroita mitä rungosta löytyy. Korjatkaa jos oon väärässä, mut alunperin runkonumero oli sama kun koneen numero ja löyty siis lohkosta ja tulipellin laatasta.
    Rungossa olen nähny numeroita myös taka-akselin kohdalla ton em. lisäksi.
     
  7. gremlin

    gremlin Gearhead

    Juu, muistasin kans ettei noihin ameriikan-suikkiin tullut meistettyja numeroita tehtaan toimesta kun 70 luvun alkupuolella. Suomessa niita meistettiin kun ei demarille kelvannut pellilatkat. Olisko SG440 peliin bilicosby lyony jalkeen pain? Ukko kerto etta 60 luvulla inssit kaski lyomaan puuttuvat numerot yleensa oikeen aisan etu kulmaan. sano etta valilla ne lyotiin mihin sattu sopivasti ylettyyn.
     
  8. 4D -38

    4D -38 1st gear

    Huh huh. Tänään löytyi -34:sen oma runko. Ja vielä paremmassa kunnossa kuin uskalsin odottaa. Ollut -60 luvulta peräkärryn alustana ja ei yhtään ruostereikää, pelkkää pintaruostetta. -runkonumerokin näkyi kuskinpuolen runkoaisassa. Vielä kun löytyis kantakortti niin elämä alkais hymyilemään... 8) :D
     
  9. 4D -38

    4D -38 1st gear

    Onko kenelläkään tietoa näistä -34 korimalleista. Tämä omani on Fordor delivery eli käytännössä 5 ovinen sedan. Netistä ei löydy mistään informaatiota tästä korimallista. Kaikki deliveryt mitä netistä on löytynyt on joko 2 ovisia tai panel malleja. Kiinnostais tietää onko tontilla jotain superharvinaista :D
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  11. jzl

    jzl 1st gear

    oliskohan suomessa rakennettu sekajuna??

    4-ovinen deliveryhän on nimellä wagon, mutta kysessähän on woody malli. Joten tuskin vastaava on ollut peltisenä, vai onko :odroll:
     
  12. 4D -38

    4D -38 1st gear

    Tämä meikäläisen löytö ei ole sitä korkeakattoista mallia, vaan aivan tavallinen Fordor jossa on peräseinässä sivulle aukeava takaovi. Eikä ole suomessa tehty. runkonumerossa on varsinaisen 18-XXXXXX- jälkeen vielä numerosarja 40 jonka ilmeisesti ei pitäisi tavallisessa Fordorissa olla?
     
  13. lake ender

    lake ender Gearhead

  14. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joissain kuvissa olen nähnyt USA:ssa Poliisi ja taksimalleja joiden korit poikkeavat vakio Fordorista. Niissä on takana aukeava ovi ja takapenkin takana on hyvin tilaa matkalaukuille. Korin tunnistaa helposti takatolpista. Tolppa on paljon leveämpi ja pikku ikkunakin on jotenkin erimallinen. Myös takahelma on lyhyempi kuin muissa 33-34 malleissa. Löytääkö joku netistä kuvia kyseisestä mallista. Epäilen että tämmöinen harvinaisuus voisi löytyä Suomesta.

    Eikös tavallisia Fordoreja ja Tudoreja muutettu Suomessa ambulansseiksi sota-aikana?

    - Jani -
     
  15. 4D -38

    4D -38 1st gear

    Tuota listaa kun katselin niin tuo body type 860 Station Wagon alkoi mietityttämään oisko se sellainen. Panel Deliveryt on käsittääkseni kuitenkin korimalliltaan aivan erilaisia. Niissä on ainakin katto korkeammalla ja koko koriosa taitaa olla erilainen henkilömalliin verrattuna. Sen tiedän että tuo 40 on -34 henkilöauton mallimerkintä, mutta tietääkseni sitä ei pitäisi olla merkittynä runkoon? Korjatkaa jos olen väärässä :odroll:
     
  16. janiluo

    janiluo Gearhead

    -[​IMG]
    Eikös 860 STW ollut 5 ovinen woodie niin kuin joku jo aiemmin mainitsi?
    Ainakin myöhemmin Sedan Delivery perustui henkilöauton alustaan ja Panel truck perustui kuorma-auton alustaan.
    Niin katsastusmies väitti mulle että 1964 ja vanhemmissa ei rungosta tarvitse numeroa katsastuksessa löytyäkään eli jos sitä ei löydy niin siitä ei tarvitse välittää. Jostain kuulin että aikanaan 30 tai 40-luvuilla numero on meistetty runkoon 3 eri kohtaan: kuskinpuolen etuaisaan, kuskin kohdalle runkoon ja takaylitykseen. Tietääkö joku enemmän?
    Mulla on 34 Fordor projekti säilössä, ovaalissa tyyppikilvessä on type 40 ja sen alla runkonumero. Runkoon on sitten meistetty 40-######
    tällä numerolla kantakortteja löytyi 2 kpl ja kilpiä on tiedossa jo 5 eri numeroa. Muistaakseni myös kantakortissa numero alkaa 40-...

    Jos sulla on alkuperäiset etulokasuojat niin ainakin toisessa pitäisi olla vararenkaan paikka mikäli takaseinässä on ollut avattava ovi jo tehtaalta.
    Normaalistihan vararengas kuuluu telineeseen korin taakse.

    - Jani
    [​IMG]
     
  17. 4D -38

    4D -38 1st gear

    Kumpikin etulokasuoja on tallessa eikä niissä ole vararenkaan paikkaa kummassakaan, kuten ei näytä olevan auton takaosassakaan. Takaovi + reikä takaosassa on tehdastekoinen se on aivan varma. runkonumero on muotoa 18-xxxxxx-40. Kantakorttia ei ole vielä löytynyt ja Alkuperäinen rekisteriote on Taivalkosken kaatopaikalla jonne perikunta on sen toimittanut muiden tarpeettomien tavaroiden mukana :mad:. Kori on kyllä aika huonossa kunnossa. Saa nähdä tulevaisuudessa mitä sille tapahtuu.
     
  18. 4D -38

    4D -38 1st gear

    Nyt se sitten löytyi. Moottorikortti josta selviää eka rekkari L-XXXX. Paperiasiat on siis kunnossa :D . Varsinaista kantakorttia sitä vastoin ei taas löytynyt, eikä näinollen tarkkaa mallimerkintää saa selville. :(
     
  19. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Hieno homma että ainakin paperit on sitten OK. Noista runkonumeron sijainneista: Janin luettelemissa kohdissa oli numerot ainakin -37:ssa, tiedä sitten noista vanhemmista. Laitapa 4D -38 kuvia näytille!
     

Kerro tästä muillekin!