holley viheltää..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja vesku383, 29.6.2005.

  1. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Onko kellää ollu vastaavaa: holley 750 tuplapumppu pitää vihellystä pienillä kierroksilla ja tyhjäkäynnillä! Ääni kuuluu takuuvarmasti kaasarista, ja muuttaa välillä sävyä! ei tuntus vaikuttavan käyntiin mitenkään kun äänen sävy muuttuu! ei kuse ilmaa laipan välistä vaan ääni kuuluu suoraan kaasarista! joku vaan puhu että et on ihan normaalia että ilmavirta siellä vaan ujeltaa ventureitten läpi, mutta vituttaa välillä tuo ujellus! imusarjana ykstasonen torkkeri eikä kaasarikaan oo vielä mikään vanha paska! ei kyllä kuulu heti kun lyö kylmänä käyntiin!
     
  2. janimm

    janimm Gearhead

    Mun Aspeni (318, kakskurkkunen) tekee ihan samaa. Kaasari viheltää tosi äänekkäästi. En tiedä mistä se johtuu enkä ole välittänytkään. Muuten tuntuu toimivan hyvin.

    Pieni vihellys pellin alla pistää vaan ohikulkijat mietteliään näköisiksi... 8)
     
  3. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Veikkaan, että joku kanava lähellä läppätasoa, kuten ported vacuum-lähtö jakajalle.
    Kokeile tukkia letku.

    Mutta vain veikkaus...
     
  4. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Kyl se mullakin 600:n edelbrock viheltää kun on putsari irti, mut kannattaa käydä vielä alipaineletkut läpi et ei vuoda niistä/liitoksista :eek:
     
  5. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Isän voortissa vihelsi cartteri aika plajon, syynä oli hemmetin väljä kaasuläpän tanko.. eli hori ilmaa välistä ja vihelteli =)
     
  6. muurahaiskahvi

    muurahaiskahvi 1st gear

    Sama vika. Camarossa Holley 850 viheltää. Yleensä sen jälkeen jos ei ole tullut yli viikkoon ajeltua. Haittaa siitä ei ole ainakaan toistaiseksi ollut, muutakuin veemäinen ääni.
     
  7. Speed demoni (850) viheltää kanssa ,tai sitten sen alla oleva cheaterplate :lol: ,en tiedä kumpi mutta on kuin kukkopilli tyhjäkäynnillä.... Täytyy perehtyä jossain vaiheessa.
     
  8. BB MOPAR

    BB MOPAR Gearhead

    600 cfm Edelbrock (tai oikeastaan Weber) pitää kanssa melkoista kukkopilli - imitaatiota. Ilmanputsarin kanssa onneksi hiljenee.
     
  9. Mutku

    Mutku Gearhead

    Moi,

    Mulla vihelsi 600cfm vakuumi-hollikka 305 Chevyn päällä. Vika löytyi kun suihkuttelin CRC:tä kaasarin juureen eri kohtiin, kone käynnissä. Kun osui oikeaan kohtaan, niin kierrokset laski ja vihellys hävisi pariksi minuutiksi.

    Irrotin kaasarin, putsasin sen Edelbrockin alusarjan tasopinnan, uusi tiiviste siihen, silikonia o_h_u_e_s_t_i molemmin puolin, ja putsattu kaasari kiinni. Kiristys: "ei rekkamiehen tiukalle, mutta kiinni kuitenkin".

    Vihellys ei palannut, homma ok. Ja se alipainevihellys muuten OLI kova ja vidd.....nen ääni ;-)
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itselläni oli taannoin veneily käyttöön tarkoitettu holley jossa ei ollut alipaine lähtöä virranjakajalle,eli ei reikää siellä kaasuläpän seutuvilla.Tein reiän asiaan kuuluvaan paikkaan ja johan rupes vislaa pintakaasulla.Eli jos kaasari on uusi luulen että alipainereikä kaasarin jalassa aiheuttaa moisen.
     
  11. Maza#67

    Maza#67 1st gear

    Jaa- Voiphan se olla notta tiiviste tirkistellöö välistä kurkun puolelle tahi tuloo pikku porras kaasarin ja aluslaipan liitokseen. Määppä tiijä.... Oma voorti ainakin vislaa portaan tautta.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aiempi 750vakuumi vihelsi kanssa niin, että mimmit käänteli päätään. Veikkaan, että oli väljäläppäakseli.
     
  13. Kossi

    Kossi 1st gear

    Ääspenissä on tuollanen helvetin väljä 600cfm holley, notta kyllähän se vislaa ilosesti tyhjäkäynnillä ja osakaasulla. Välillä meinaa vituttaa ja vatuttaa se vislaus :( Kunhan tässä taas rikastuu niin pitäs ostaa uus kaasari ja tiivisteet. 8)
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voipi olla et koneen ja kaasuttajan välistä vuotaa ilmaa jos on ollut kaasuttaja irti tai koneen ja imusarjan välistä sit tietysti tiiviste vaa muuten menny "vanhaks"... Päästele vähän jotai helposti syttyvää spraytä kaasuttajan ja imusarjan väliin ja kahtot nouseeko kierrokset josain kohdis kun ruiskuttelet niin sittehä työ vuotaa siitä... se vois olla yks vaihtari!!! :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!