kaasrin ja imusarjan liitoksen tiivistäminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jussi Hämäläinen, 27.6.2005.

  1. eli kusee bensaa kaasarin ja imusarjan välistä.
    askartelenko tiivistepaperista tiivisteet ja laitan moottorisilikonia vai riittääkö pelkkä silikoni.
    hommasin finnscon valmistamaa rtv silikonia, kellään kokemuksia moisesta töhnästä?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Älä missään nimessä laita silikonia väliin. :soosoo: :soosoo: :soosoo:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aika ihmeellistä jos tulee kaasarin ja imusarjan välistä. Ettei vaan tulis läppäakselia pitkin?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hae vauhtikaupasta oikeanlainen tiiviste sillä se onnistuu,turha nuukailla
     
  5. tuota läppäakselia en ole tullut edes ajatelleeksi :oops: katsonut vain että kaasarin juuressa on bensaa :cry:

    miksi ei silikonia? kaikki muut neuvovat sitä sinne laittamaan :eek:
     
  6. jukka63

    jukka63 1st gear

    silikoni on ihan jees,kunhan sitä käyttää järjellä.elikkä ei mitään sikapursotuksia vaan sopivasti.
     
  7. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Jotkut silikoonit ei kestä pentsiiniä.
     
  8. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    Itse olen aina käyttänyt kaasarin ja imusarjan välissä tiivistettä johon laitan molemminpuolin tiivisteliimaa/-lakkaa. Eiköhän se oikeanlainen siliconikin ole tiivisteen kanssa ihan hyvää kunhan käyttää kohtuudella.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nuissa on perinteisesti käytetty varttituuman paksua sika massa pötköä. Kun imarin ruuva paikalleen niin se tiivistyy juuri sopivasti.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ookkohan ny samassa paikassa
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    No jospa kaasaria ei ruuva niin luja kiinni vaan juuri sillä lailla että silikoni painu hiukan niin sehän tiivistää vallan hyvin. Olemma samassa paikassa koneen päällä juuri tuolla lailla laitoin omaan cadilaciin ja hyvin on toiminu.
     
  12. no jos se sattuu vuotamaan siitä läppäakselilta niin miten sen voi korjata? vai olisiko viisainta vaihtaa kaasaria..
    niin ja öhöm.. jenkkimiehille mielipahaa :D kyseinen kaasari on solexi ja peräisin mk1 golffista :odroll:
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Totta kai silikonilla voi läpätkin korjata! Toimii ja kestää meidän impalassa (hiukan lintahtanut) montakin päivvväää. Teuvo.
     
  14. hajoo pää... !!!
    eli akselilta se kaasari kusee... ei paljoa mutta kuitenkin..
    mitäs nyt tehrään.. ajetaanko auto suohon?
     
  15. Kossi

    Kossi 1st gear

    Voiskohan sen reiän porata isommaksi ja pistää jotain sopivaa holkkia reikään? Tällanen tulisi nyt ensinnä mieleen. :)
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    No mä korjasin vastaavan weberiin sillalailla, että sopiva o-rengas akselille ja pienellä klemmarilla tiukkasin sen siihen kaasarin runkoon. Tippa öljyä väliin ja eiku menoksi...
     

Kerro tästä muillekin!