Helmojen korjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Kossi, 15.6.2005.

  1. Kossi

    Kossi 1st gear

    Pitäs laittaa ääspeniin uudet helmat. Niin, että mitenhän tuo kannattaisi tehdä? Varmaan paras ratkaisu on leikata vanhat helmat pois ja kantata uudet tilalle, kun nuo entiset tuppaavat olemaan läpimädät.

    Mitenkäs sitten uusien helmojen ruostesuojaus sisältä ja pistehitsausten kohdalta? Pitäisikö helmat maalata sisäpuolelta vai riittäkö pelkkä kotelosuoja-aine? Kotelosuoja-aine paljaalla pellillä ei kuulosta kovin hyvältä ratkaisulta, mutta miten on käytännössä.

    Jos ryhdyn maalaus hommiin niin miten nuo kannattaa maalata sisäpuolelta jos maalaan ennen asentamista niin hitsatessa maali palaa pois sauman kohdalta, mutta asennuksen jälkeen saattaapi olla vaikea maalata ja maali ei mene välttämättä saumoihin jos siitä ei tee aivan lirua. :odroll:
     
  2. Kossi

    Kossi 1st gear

    säätöä...
     
  3. Stone

    Stone 3rd gear

    Kyllähän se valmis maalipinta aika pahasti käryää heppiä tehdessä, eli eipä taida olla hyvä ratkaisu. Jos haluaa ruosteensuojamaalit helman sisäpuolelle, niin propelihattu vaan päähän ja vaikka kotelomassaruiskulla sitä maalaamaan :lol:
    Tuskimpa silti monessakaan autossa tehtaan jäljiltä on ollut tai on tuollasissa koteloissa muuta kuin paljas pelti, eli se kotelomassakin riittää varsin hyvin vuosikausia.
     
  4. Blösö

    Blösö 1st gear

    Kyllähän autoja on vuosikausia upotettu maliin tekovaiheessa, jolloin myös koteloihin on mennyt maalia.

    Mutta koteloruisku on ihan hyvä ajatus, pohjamaali + joku pintam. + kotelosuoja.

    Ja onhan koteloiden maalaamisesta ollut täälläkin juttua vaikka kuinka.
     
  5. Kossi

    Kossi 1st gear

    Ääspenin kuskin puolen helman vaihdosta tuli sitten isompi projekti :mad:
    Helma on saatu jo melkeen irti, vielä pitäs muutama pistehitsi irrottaa ja samalla korjata vähän lattiaa ja tolppien alaosatkin menee lähes uusiksi. Harmittaa kun piti kesällä alkaa tekemään tuollasta projektia, mieli tekis ajaa aspenilla, mutta ku aspenin kuskin puoli on palasina ja ei kerkeä tekemään kuin viikonloppuisin :(

    Pitää vaan toivoa, että ilmat suosii ja projekti etenee ensi viikonloppuna 8)
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    no,se on tää harrastajan arki just tuota,ei kannata luovuttaa 8)
     
  7. Lassi

    Lassi Gearhead

    Maalaa ne helmat sisältä ennen hitsausta hitsausspraylla.. Tämmöstä ainakin miulle suositeltiin ja 3m tais olla valmistaja. Ei kuulemma pala maali juuri ollenkaan pois hitsikohdista.

    Edit: tarkemmin kun muistelen niin noita "palamaottomia" sprayta oli S&H sweissprimer ja wurthilla joku uus aine. Noita ainakin yks peltiseppä suositteli.
     
  8. Mopar

    Mopar Gearhead

    Priomaatti tai vastaava käy hyvin tuohon. Ei pala laajemmalta alueelta. koteloruiskulla voi vielä ruiskia maalia helman sisään ja huolellisen kuivaus tauon jälkeen kotelosuoja-aineet perään.
     

Kerro tästä muillekin!