V8 lehdestä: Forssan pick-nick..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja ^C.C^, 26.6.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    mitäköhän sun mielestä tarkoittaa sanonta: jätä KOKO touhun?
     
  2. 59

    59 Gearhead

    Tässäpä onkin syy miksi en ymmärrä mitä vanit ja farmarit alueella tekevät. Jos 80-lukuinen auto toimittaa ympärivuotisen KÄYTTÖauton virkaa, ei mielestäni se että siihen suorittaa niitä pakollisia korjauksia tee siitä harrasteautoa sanan varsinaisessa merkityksessä, olkoon se kuinka siisti tai kuinka jenkki tahansa. Eli kuten aiemmin kirjoitin, niin jos 80-luvun käyttöjenkillä pääsee alueelle ei järjestäjä voisi mielestäni ohjata mun 80-luvun käyttö-Ooppeliakaan yleisöparkkiin, koska olen sitä joutunut korjaamaan ja huoltamaan siinä missä paria 50-lukulaista amerikanihmettänikin.

    Ainoa reilu tapa rajata alueelle tulevat on vuosimalliraja (esim. 80) ja sillä selvä. Tämän kun mainitsee tapahtumailmoituksissa niin ei pitäisi olla kenelläkään itkemistä portilla. Ja kaikilla olisi hieman helpompaa löytää paikka mihin pysäköidä raviradalla ja ennen kaikkea helpompi päästä alueelta pois.
     
  3. balez

    balez 1st gear

    ei näin "59" :eek: eli siis tästä lähtien ei voi ostaa kuin 50-luvun vehkeitä et kelpaa tapahtumiin... millä tavalla -79 voi olla enemmän harrasteauto kuin esim -81.. nyt niiitä valoja päälle :D kumpaas luokkaan oma-autoni luokitellaan kun ajan sillä jokapäivä(paitsi talvella), varmaan sitten käyttöautoksi... vaikka pidän sitä ns"harrastuksena"... autot on tehty ajettaviks ei säilytettäviks... kai tästäki nyt sit joku suuttuu mut toi on mun mielipide.. :)
     
  4. spinout

    spinout Gearhead

    Ei mitään vuosimallirajaa.. Portille tulevan uudemman vielä käyttöautostatusta omaavan pitää todistaa, että se siisti tai rakennettu auto on vain kesän käytössä ja että omistaa vähintään toisen auton, joka on ympärivuotisessa käytössä, jolloin se voi olla harrasteauto.. blaah, meneepä tämä vaikeeks.. ja kuminauharengasspoilerilintulautatupperwarealpinebassojytä-kielto
     
  5. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    No suositeltavaahan olis, että kaikki ostaisivat 50-luvun vehkeitä (tai mielellän vanhempiakin), niin alkais piknikkikin näyttämään Harrasteautotapahtumalta! Ja mitä tohon toiseen kysymykseen tulee, niin olet oikeassa: Ei mitenkään! :rotfl:
    Tämä on näitä jokavuotisia väittelyn aiheita, joista tuskin pääsee eroon edes vuosimallirajoilla. Selvähän se, että jos on viimeinkin saanut investoitua aidon jenkkionjeesfarmarin (vaikka vähän kuppaisemmankin), jolla ajaa kylillä kesät talvet ylpeästi luu pokalla, niin vaikeahan se on sulattaa ajatusta, että valtaosa harrastajista ei välttämättä näkisi samaa vekotinta tapahtumassa, mistä odotetaan löytyvän hieman erikoisempaa kalustoa...!
    Ja taas kun joku puolusteli, että farkut ja vanit jne. voivat olla jollekin harrasteautoja, niin tiedän mäkin meidän kyliltä hepun, jolla on harrasteautona Golf Variant vuosimallia 2005, ja kävipä ukkeli volkkarillaan cruisingissakin! Ja ei, kyseesä ei ole mikään tuuninkihimmeli, vaan ihan ensiasennusmitoissaan oleva kulkuneuvo. Tällä tapauksella on kyllä muutenkin yläkerrassa hieman himmeämpi polttimo...
    Meitä vaan on niin monee junaan, mutta kyllähän totuus on, että jos tosiaan kaikki päästetään (taas) Pilvenmäelle, ketkä kehtaavat autojaan alueelle tyrkyttää, niin ei tapahtuman taso voi enää mennä kuin alaspäin. Tiedän itseni lisäksi monia muitakin "tosiharrastajia", joille Forssa ei ole enää mikään ihan must-juttu, juuri tuon käyttöautotungoksen takia. Samaan tilanteeseen törmätään näyttelyrintamallakin, eli monessa pienemmässä happeningissa laatu korvaa määrän...

    PS. "59": Olisko ooppelin takapenkillä tilaa, kun saattaa edellisillasta tulla aika rankka, vai mennäänkö meidän Sierralla jos löydän kuskin...? :wink:
     
  6. SamiL

    SamiL Gearhead

    Ja sieltä nurmikoltahan se teidän Opel Sierrakin sitten siellä löytyy...? :wink:
     
  7. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Tuskinpa tulee lähdettyä. Edellisillan hääriennoista johtuen voi ratin kohdalla olla vähän vähemmän tungosta kuin muilla paikoilla...
    Ellei parempaa tekemistä löydy ja joku kaipailee kyytiläisiä (tai tahtoo välttämättä ajaa savuttavalla "Sierralla"), niin voihan tuota mennäkin, mut tuskin menetän mitään, vaikka jätän väliin. Mahtuupahan nurmikolle yks PT Cruiseri enemmän :rotfl:
    Ne on sitten ihan eri tapahtumat, minne meidän on tosiaankin lähes pakko suunnata, ja taitaapi paksummalla lompakolla varustetut kaverit olla juuri matkalla yhteen niistä... :wink:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kotkaan :D
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jyväskylään
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Totuushan on että Pick Nick on paisunut vuosi vuodelta isommaksi ja tila rupeaa loppumaan väkisinkin...mutta koska tapahtuman nimikin on HARRASTEAUTO PICK NICK on karsintaa hieman huono ruveta tekemään...mikä on harrasteauto ja mikä ei ??? Siinäpä vaikea kysymys !

    En tiedä kuinka paljon raviradan vuokra on ja millaiset tapahtuman kustannukset ovat yleensäkään.

    Oma ehdotukseni olisi,että tapahtuman ollessa nykyisin suurin pohjoismainen YKSIPÄIVÄINEN tapahtuma se muutettaisiin KAKSIPÄIVÄISEKSI...esim. lauantaina paikalla olisi kokoontuminen euro- ja tuningautoille ja sunnuntai pyhitettäisiin pelkästään AMERIKKALAISILLE.

    Romutorin myyjätkin jakautuisivat silloin melkolailla puoliksi ja kukka- ja lasipurkki kauppiaat kerkeisivät kyllästyä jo lauantain aikana,jolloin sunnuntaina olisi enempi tilaa jenkkiosia kauppaaville...

    Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä paikka pidettäisiin suljettuna...lauantai-illan cruising pyörisi kuten ennenkin ja perjantaina voisi tuningautot kiertää toria kuten normaalistikin... :wink:

    Veikkaan että vaikka kustannukset nousisivat,niin tapahtuman tuotto kasvaisi kumminkin sen verrran että se kannattaisi.

    Paikalle tulisi varmasti enempi kävijöitä ja osallistujia molemmista "leireistä"...
    Täälläkään tarvitsisi känätä kuka on oikeutettu sisään kuka ei,sillä sen rajan vetäminen reilusti ja ketään loukkaamatta on mahdotonta. :soosoo:
     
  11. Chrome

    Chrome 1st gear

    ikäraja jos harrastaa uusia autoja niin ei pidä ottaa hernettä nenään jos alueelle ei pääse. Ikärajaa vois tehostaa lisäämällä sana vanhojen ennen tuota harrasteauto tapahtumaa.

    Ei se vanha ukko joka lapsista tykkää saa viedä alaikäistä nappulaa baariinkaan vaikka oisi kuin harraste :lol:
     
  12. ajw

    ajw Gearhead

    tulossa.

    no mihinkäs raja vedetään? esim meillä on nyt muutamien yhteensattumien jälkeen perheen harrasteen '83 capricen vanha raatovankkuri. ihan normipenkeillä nykyään. onkos se nyt sitten harrasteauto ko tapahtumaan vai ei? onhan mobiili jo 22 vuotta vanha, mutta yleisesti tuntuu että raja vedetään saastemittauksen perusteella jotta "'77 ja vanhemmat on harrasteautoja ja loput on sitten käyttöjenkkejä...". vai olenko väärässä?

    joo - tulen silti ja varmaan vieläpä alueelle asti!
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitäs jos vedettäis aita tapahtuma-alueen halki ja toinen puoli olisi niitä varten joilla on *omasta mielestään* harrasteajoneuvo, mikä ikinä se sitten olisikin, ja sinne menisi se jengi joissa on tarpeeksi rokkenrollia mahtuakseen samalle alueelle, oli sitten tunareita tai vanimiehiä tai stw-tyyppejä tai mitä ikinä.
    Toinen puoli olisikin sitten näitä amerikanmiehiä varten, joilla riittää energiaa karsinointiin ja kategorointiin sen mukaan millä kukakin ajaa.
    Ärsyttävää.
     
  15. CapriceClassic

    CapriceClassic 1st gear

    Juu sinne pitäs lähteä, viime vuonna pääsin alueelle sisälle joten täytyis varmaan tänäkin vuonna yritettää samaa. Mutta en vedä hernettä nenään jos en alueelle pääsekään, vaikka kyllähän se tosin vähän harmittais.
     
  16. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    No, itse en päässyt eräänä vuonna takavuosina sisälle -63 Opelilla enkä toisena kaverin ihan asiallisella -67 Chryslerillä koska alue oli täynnä.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taisi siellä olla yksi tai korkeintaan kaksi kelvollista ajokkia. Ikävä kyllä nämä mattamustat romukasat ovat esillä tapahtumassa kuin tapahtumassa heittäen koko jenkkiautoharrastuksen idean romukoppaan.

    Nämä räikeät esimerkit vievät kaiken huomion itse ajatukselta ja tavallinen pulliainen saa vääränlaisen kuvan koko harrastuksesta. Sinänsä minulla ei ole mitään sitä vastaan, että jotkut harrastavat näitä lapsellisia mattamusta linttoja, mutta ihan rehellisesti sanottuna olisi parempi jos heillä olisi omat harrastuspiirinsä jossa pirssejään esittelisivät.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lisätäänpä vielä hieman ajatuksia. Mattamustaa ylisuihkimista, pääkallonkuvia, rebel lippuja, ralliruutua maalattuna autoon. No joo, olisihan tuo ollut hienoa kun olin 12 v., mutta itse en jaksa ymmärtää tuollaista aikuisena ihmisenä.

    Minä itse arvostan mahdollisimman lähelle alkuperäisasua entisöityjä jenkkejä. Korostan vielä sitä, että tämä kaikki kirjoittamani teksti on siis vain minun mielipide asiasta, mutta keskustelua asuasta on kuitenkin hyvä käydä - eikö niin? Kenenkään kintuille ei tässä ole tarkoitus kusta.

    Ja jospa ajatellaan hiljattain telkusta tullutta elokuvaa American Graffiti. Joo-o, olihan se hieno klassikko elokuva näin jenkkiautoharrastajan näkökulmasta, mutta jos mietitään elokuvan teemaa vähän pidempään, niin lapsellinen elokuvahan tuo on. En usko että meininki on ollut noin naivia amerikan mantereella aikoinaan. Koko juttu on niin ruusuista, naivistista, sekä lapsellista. Löytyy nörtti, kovis, tavis ja kaikki kliseet mitä nyt voisi vain kuvitella. Eiköhän silloinkin ollut ihan samanluonteisia ihmisiä (todellisempia hahmoja kuin nuo äärimmilleen viedyt kliseiset elokuvan sankarit stereotypioineen) kuin tänäpäivänäkin - vuonna 2005. Elokuva kertoi varmasti osan totuudesta, mutta jos joku yrittää romantisoida ja elää elämäänsä tuon elokuvan mukaan vielä aikuisenakin, niin huh hah hei!

    ..Paljon tuli kritiikkiä näissä viesteissäni. Todella paljon kritiikkiä. Minun vain piti vihdoin ja viimein sanoa rehellisesti mitä mieltä asioista olen. En ole väärässä, enkä liioin oikeassa. Tämä on vain minun käsitykseni tästä hienosta harrastuksesta. Tarkoitus ei ole pahoittaa kenenkään mieltä. Tarkoitus on vain ja ainoastaan herättää keskustelua.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    "lapsellisia mattamustia romukasoja....." :mad: :mad: :mad: On tää kyl vittu ihme itkemistä joka vuosi kun pick nickki lähestyy. Yleensä näillä mattamustilla paskoilla ajetaan tapahtumaan kelillä kuin kelillä, toisin kuin monilla himohinkatuilla "oikeillaharraste-autoilla" Ensiksi aletaan katsomaan säätiedotusta 2vk ennen tapahtumaa, jos lähtö-aamuna näyttä vähän sateiselta niin ei uskalleta lähteä tienpäälle koska auto voi jopa kastua. Sitten puoliltapäivin jos aurinko alkaa paistamaan niin lähdetään Forssaan ja portilla kiukutellaan kun ei enään mahdu sisään. :argue: Ei itselläni ole mitään hienosti viimeisteltyjä tai mattamustia autoja vastaan, vituttaa vaan tuommoinen lapsellinen ruikutus :mad:
    Ps. kukin tyylillään tai jotain...
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Olipas tuo tiukkapipoinen tuo ylempi Vieras. Ite oon enempi samaa mieltä tuon toisen Vieraan kanssa eli enempi ihmetyttää ne harrastajat jotka ei raaski juurikaan ajaa harrasteautoillaan.
    Itellä autoja on ollut jonkunvarran laidasta laitaan, siistejäkin (ihan totta :wink: ) mut aina niillä on kierretty säästä riippumatta ja liikoja surematta ja niin on tarkoitus tehdä jatkossakin. Nyt esimerkiks meidän reissut sujuu hieman linttailmeisellä '67 Chevyfarmilla mut siinäkin on tekniikka yms. täysin läpikäyty ja tikissään ja ens talvena sen kehittely taas jatkuu, auton pellit fixattaneen, se saanee uuden värin pintaan, uudet verhoilut, isomman koneen, ilmajouset yms. pientä mut vaikka nuo jutut saatais taas toteutettua niin silti sillä reissataan jatkossakin iloisesti laulaen tapahtumasta ja cruisingista toiseen kelissä kuin kelissä 8)
    Ainoa mitä ite rajaisin tuolta Picknickistä on ns. "liian uudet" suht tavalliset autot, valmistusmaallahan ei oo mitään väliä. Vanhemmat eurot ja japsitkin on ihan mukavia kateltavia nekin :D
    No, Forssaan tullaan taas tolla Bel Airilla, toista harrasteautoa ei viitsine ottaa mukaan kun sen kanssa liikkuessa loppuis bensarahat ja kuskilta menis kuulo jo viimeistään Lahden kohdilla :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!