Turbo äänenvaimentimen tilalle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jankinnu, 2.8.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ai hyvää päivää. Todella laadukasta luettavaa! Kohta rupeaa linkkejä löytymään eri saiteilta, kun kasimiehet päättelevät turbotuksen saloja :rotfl:

    Turbon paikan mallia esim. tuolta http://www.hackeracing.se/galleri/7/9.htm
     
  2. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    Eipä ole ensimmäinen foorumi jolla ideaa hakataan koko lailla lyttyyn, mutta itse sanoisin että tuolla rahalla ja vaivalla saa varmasti parempaa vastinetta kuin vaparin viilaamisella. Ei kai tuossa suurempia viiveitä tule kun mitoittaa sen ahtimen pakopuolen sillä silmällä että pakokaasujen virtausnopeus ja lämmöt ovat tosiaan jo laskeneet ja ahtopaineetkin ovat varsin kohtuulliset.
     
  3. dustez

    dustez Gearhead

    kulutus laskee matka ajossa 8)
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ideana ihan hyvä,tuskinpa tosta nyt niin kauheeta viivettä tulee.Eikös viilee ilma oo jees.Laittaahan jotkut noihin tuning vessoihin isompia coolereitakin,muutamia joutunut ajamaan.Viive pieni mutta havaittava isommalla coolerilla
     
  5. tuomas k

    tuomas k 1st gear

    Mitenkähän tuossa on toteutettu tuo öljynkierto? Ajattelin vain että lämpenee se öljy aika paljon turbossa vaikka olisi kuinka kaukana. Normaaleissa turboissahan se ulos tuleva öljy on ennemminkin öljyvaahtoa kuin tavallista juoksevaa öljyä :-?
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mä oonkin ihmetellyt, että miksei se Oksasen Villen mosse mee mihinkään, mutta se johtuukin turbojen sijoituksesta.
    :rotfl:
     
    sbc350 tykkää tästä.
  7. jyha

    jyha 1st gear

    näytti tuo olevan pumpullaa huuhdeltu!
     
  8. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    HMM!
    Olis aika kiva toteuttaa tollanen auton alle viety turbo kaasari kone johonkin sleepperiin ja paine kotelo orig ilmanputsarin sisälle :lol:
    Ei näkyi konehuoneesta muutakun orig ruosteinen kone.
    Vaikka joku neliovi vallu.
    Paineputken vienti takakautta ilmanputsarin painekoteloon niin ei ihan heti pistäis silmään, pidetäänpä mielessä :wink:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    "halpa" oma versio

    Eiku joku puhallin itse asennettuna imusarjaan ahtamaan kylmää ilmaa koneeseen, niin ei tartte 4000USD maksaa :) tai mekaaninen ahdin ja hukkaporttiin äänenvaimennin, niin ei kukaan tiedä ahtimesta. No niin no, nämä on näitä perjantai juttuja :odroll:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin, onhan Suomessa 10,5 sek turbo mosse, turbot takaistuimen tienoilla. Se ainakin toimii varttimaililla.
     
  11. jyha

    jyha 1st gear

Kerro tästä muillekin!