Slicksit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja TomiT, 21.8.2005.

  1. TomiT

    TomiT Gearhead

    Mikäköhän Slicksi "koko" olis tässä haarukassa...( korkeus / leveys )

    255/45-17" ---- 245/50-17"

    Korkeutta voi hivenen olla lisää mutta leveyttä ei yhtään...

    Vanne 8.5"

    Kiitos vastauksista jo etukäteen
     
  2. VesaR

    VesaR 1st gear

    Haetko drag race-, katu-, vaiko rata sliksejä? Itse haen just 255/45/17 sliksejä jotka olisi enempi tarkoitettu Ahvenistolle ym, mutta sellaiset joissa on uritusta tarpeeksi että menisi läpi katsastuskonttorilla mukisematta...
     
  3. TomiT

    TomiT Gearhead

    Niin tosiaan Slickejähän on joka lähtöön mutta nää mulle tulevat olis lähinnä suoraan ajoa varten...Drag radialeissa ei tuota mun haluamaa kokoa löydy joten vaihtoehdot on aika vähissä ja niissäkin pito on aika rajallinen joten DOT hyväksytty katu slicksi taitaa olla ainoa vaihtoehto...nyt vain se koko...
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Taitaa olla valinnanvarat aika vähissä. 275/40/17 kokosta löytyy sekä radiaalina, että rättinä, Mickey thompsonilta, mutta muuten tarjonta on aika olematonta. Onks pakko olla 17" vanne, vai meniskö pienemmälläkin?
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mulla tulis myös mieleen sama juttu mitä Mopeman kyseli eli eikös noihin kiihdytysjuttuihin kannattais hommata aina siks aikaa vaihdettavat 15" vanteet ja sit tota haluttua ulkomittaa halkaisijaltaan olevat slicksit? Noin matalien renkaiden kuin 40-profiiliset luulis häviävän pidossakin verratuna korkeampiprofiilisiin kun lienevät väkisinkin kovemmat tai sitten niissä pitää kumin olla todella pehmeää ja kuluvaa seosta. Näin arvelisin mut tää nyt on vaan päättelyä kun eipä oo koskaan tullut ajeltua noin "nykyprofiilisilla" renkailla :wink:
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    niiin,15 tuumaset,niin löytyypi joka nurkista sliksejä.
     
  7. napa

    napa 3rd gear

    ei kai kukaan tosissaan halua 45 sarjan kummeja käyttää kiihdytysautossa :odroll: tai sitten on täysin ulkonäöllinen seikka, eikä ajan oikeasti ole niin väliä.
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joissain vehkeissä se voi olla pakko, jarrut on niin isot, että tarvii käyttää isohalkaisijaista vannetta, ja pyörälle ei sitten kuitenkaan oo tilaa.
     
  9. CH3OH

    CH3OH 1st gear

    Jos "wanhat parrat" ei vaan ymmärrä et nykyään autot kiihtyy vaan ohkasemmilla renkailla. Kyllähän ne hurjapäissäki ajoivat kilpaa pelkät kumilenkit vanteilla ja panoksena oli ainakin kunnon slicksien paksuinen taalanippu :rotfl:
     
  10. TomiT

    TomiT Gearhead

    Ongelma onkin vanteen "koossa" koska jarrut on sen verran isot ettei alle mene alle 16" vannetta ja ja leveyttä ei voi olle yhtään yli 8.5"... ja sitten tuohon hankalimpaan vaiheeseen eli vanteen offset/ET on 56mm :oops:

    Eli tuo Drag radial 275/40-17" ei mahdu alle ja 245/40-17" tuntuu vähän narulta...

    245/50-17" tai 255/50-17"olis ihanne, mutta eipä taida löytyä...
     
  11. napa

    napa 3rd gear

    tee sinne kisajarrut :wink: eli paljon pienemmät kuin normaalit, niin rupee löytymään renkaita.
     
  12. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    Nitto näyttäisi tarjoavan drag radiaalia 245/50-16 ja 245/45-17 kokoisina.
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, Nittolla on enempi noita tuuning kokoja, ja on kuulemani mukaan vähintäänkin BF drag radialin tasoinen rengas.
     
  14. SQ

    SQ Gearhead

  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    parit ameriikan tuttavat jotka kiertelee jonnin verran noita suoranpätkiä on poikkeuksetta kehuneet että Nitto pitää kohtuu hyvin, noinkin matalaprofiiliseks kumiksi...
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Renkaat sutii = vika renkaassa, näinhän se menee niinku muissakin hommissa.
     
  17. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead


    Myykö mikään liike Suomessa näitä Nittoja?
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    www.g-c.fi noilla näytti olevan nitton linkki sivuilla et eiköhän niiltä niitä saa.
     
  19. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Mistäs kannattaa kysellä näitä joka paikasta saatavia 15" kiihdytyssliksejä?
     
  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Part Cornerista, Racers placesta tai vaikka Virtala racingista. Tarve saada perä rikki vai? :rotfl: Ei, kyllä niillä muutama kymppi putoaa ajasta kummasti.
     

Kerro tästä muillekin!