Uusien peltiosien maalaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Anonymous, 22.8.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä kannattaa tehdä ennenkuin maalaa pintavärin uusien peltiosien (lokasuojat, tms) päälle?
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tää kiinnostaa minuakin. Onko mitään eroa korjauspelleissä olevilla maaleilla? Kuulema musta pitää hioa pois ja punaisen voi jättää...
     
  3. naapukka

    naapukka 1st gear

    Hionta mataksi riittää, jos osa on ehjä. Pohjamaalaus ja pintamaalit perään.

    En ole enään moneen vuoteen törmännyt semmoiseen tehtaan pohjamaaliin joka pitäs hioa pois. Mutta perinteinen tinneritesti auttaa , jos epäilyttää ...
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    myylähella taitaa maalailla veten siipiä kun ei oo paskamaalilla maalattuja lokareita tullu vastaan.minulla on joka perk.tarvikesiipi maalattu ns.varastomaalilla.lähtee märällä tinnerirätillä pois,ja kalvon paksuus olematon.parempi hioa tulee samalla kunnon tartunta kunnon maaleille.p.s 99 % näistä peltiosista vaatii muutakin peltityötä ennenkuin istuu hyvin paikalleen tai ei peilaa.
     
  5. naapukka

    naapukka 1st gear

    Myönnetään, merkkiliikkeessä ollaan ja pääasiassa alkuperäisiä osia käytetään. Korjattavat autotkin alkaa pääasiassa olla tältä vuosituhannelta , muttei valitettavasti vettejä :cry:
    Ennätin minä niitten tarvikkeidenkin kanssa (ja ruosteen) pelehtiä kymmenisen vuotta. Mutta ei enään :lol:
     
  6. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Tarvikepelteihin tehtävät parannustyöt lisäävät niiden kokonaiskustannuksia niin, että alkuperäinen on usein parempi vaihtoehto.

    Tarvikepelteihin käytetty teräs on laadultaan halvinta mahdollista. Se sisältää mm. rikkiä niin paljon. että osa alkaa ruostumaan sisältäpäin, ellei siihen ole tehty kunnon (=kalliita) pohjatöitä (esim. epoksi/happopohjamaali). Päälle työläs sovittaminen, mahdollisten kiinnikkeiden / vilkunreikien yms. tekeminen.

    USA:ssa päätettiin parin firman toimesta alkaa valmistamaan uustuotantona '69 Camaron koreja. Osat toimittavan yrityksen edustaja vannoi lehtihaastattelussa, että peltiosat näihin koreihin valmistetaan laadukkaasta länsimaisesta pellistä. Eli kääntäen tavallaan myönsi normaalisti käytettävän teräksen olevan laadultaan heikkoa.
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    keskimmäinen palsta ensimmäinen kappale (pdf tiedosto lehtijutusta)
    http://www.classicautomotiverestoration ... _page5.pdf
     

Kerro tästä muillekin!