"Kauhuskenaario" ACS Hki 2009!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja makke, 30.3.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Myönnetään, käynti jäi väliin

    Olen jo koko useamman vuoden ajan ollut sitä mieltä, että jos haluaa pääasiassa nähdä JENKKIAUTOJA, niin ei kannata mennä ainakaan pääsiäisenä messukeskukseen. Yleensä ne parhaat autot näkee jossain kesän tapahtumissa muutenkin... kun kunnioitustani herättävät vain ne, jotka on tehty myös ajettaviksi :p

    Ja miettinyt mielessäni, että kellähän olis (kun ei itsellä) aikaa ja energiaa pistää pystyyn "kilpaileva" pieni näyttely pääkaupunkiseudulle?? Sellainen, missä pääosassa ovat autot, ja kenties jopa niillä liikkuminen. Cruising.... joo-o, nekin oli ennen jotain ihan muuta....
     
  2. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Awrite.
    Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
    Jep jep.
    66000 ihmistä ei voi olla väärässä, American Car Show on paska.
    Ugh.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Bunny osui tuossa aiemmin naulan kantaan.

    Itsekään en ihan heti aio liittyä mihinkään rekisteröityihin yhdistyksiin, koska niiden me-henki on aluksi me-vs-muut, ja vuoden päästä me-vs-puheenjohtaja.

    Meillä oli näytillä Helsingin Tuninkipuolella se oranssi ilmajousi-Astro, ja samalla tontilla Hummeri ja kustomkemppi-tyyliin rakennettu Hannun 306.

    Jenkkipuolelle vein näytille oman katiskani, MR-Americanin. Allekirjoittaneen seuraava rakentelukohde lienee Audi A4, mutta sen jälkeen on jo toivottavasti sen kempin vuoro. Mieleiset kustomiaihiot kun on niin hemmetin kalliita.

    Hankkikaa jätkät väljempiä pipoja, eikös se loppujen lopuksi ole hemmetin hyvä että rakennetaan, oli ne sitten minkämaalaisia tai ikäisiä autoja hyvänsä. Samat rakentelu- ja verotusongelmat on kaikilla, ja kaikki toteuttaa loppujen lopuksi Hot Roddingin alkuperäistä ideaa. Tehdään vanhoista/tavallisista autoista yksilöllisiä ja nopeita. Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä, kolmannelle kelpaa molemmat.

    Jotenkin on todella vaikeaa lähteä tähän vastakkainasetteluun mukaan kummallekaan puolelle, kun on itse kiertänyt jenkkitapahtumia alun kolmattakymmenettä vuotta - ensin faijan kanssa ja myöhemmin kavereiden - ja ajellut itse vanhoja jenkkejä kymmenkunta vuotta. Kaksseiskana kun ei oikein ollut mahdollisuutta tuota aiemmin auton rattiin.

    Kun sitten vielä ammattina on tuningtoimittaja, tuntuu tämä spoileri-praimeri-vastakkainasetteluleikki naurettavalta. En tarkoita, että vaikkapa cruisingien pitäisi olla yhteisiä, nostalgia ja nykyaika eivät oikein sovi yhteen. Messukeskukseen sen sijaan mahtuvat varmasti kaikki rakentelutyylit ja -kohteet. Jenkeissä ja Japanissa eri maissa valmistetut autot mahtuvat jopa samaan halliin!

    Jatketaan hienojen autojen rakentelua,

    Tomi
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eiväthän turbot ole kiellettyjä vaan kuka vaan saa ahtaa autonsa (tai moottoripyöränsä) moottorin. Kannattaa herätä pikkuhiljaa todellisuuteen ja siihen että asiat ovat muuttuneet viimeisen kymmenen vuoden aikana. Itse luulen että sekä euro- että jenkkiharrastajilla on hyvinkin paljon yhteisiä intressejä Suomen lakipykälien muokkaamiseksi.
     
  5. markos

    markos Gearhead

    Mun mielestä toi kaikki autot/prätkät samaan halliin idea on hyvä.
    Kaupalliset osastot, vosut, savukoneet ja 120dB ämyrit pieneen halliin!!
    Itte kävin ainakin autoshowssa kattomassa autoja, hifi- ja erotiikkamessut on sit erikseen.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Missä kohtaa menee sitten jenkki ja euroauton ero? onko ennen vuotta 1970 valmistetut jenkkejä ja sitä uudemmat euroja?? Kerro kun tiedät.

    Sano esimerkkejä yhteisistä intresseistä lakipykälien muokkaamiseksi?
    Miksi suomessa tarvitaan autoja jotka kulkevat 300km/h--Kilpailuihin tietysti mutta miksi kilpa-autoilla pitäisi saada ajaa myös liikenteessä.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Yhteinen hyvä intressi olisi se että myös uudet autot pitäisi saada museorekisteriin.Myös uutta autoa olisi edullista pitää museorekisterissä siinä missä vanhaakin.Autoja ne on kaikki niin uudet kuin vanhatkin.
     
  8. HEMI

    HEMI 1st gear

    *Miksi suomessa tarvitaan autoja jotka kulkevat 300km/h--Kilpailuihin tietysti mutta miksi kilpa-autoilla pitäisi saada ajaa myös liikenteessä*


    No mutta miksei sais olla liikenteessä.....samat liikennesäännöt niilläkin on......ja ketä se nyt häiritsee.....parantaisko se liikkenneturvallisuutta jos sellasia autoja ei olis? tuskin. Moniko kolari on tehty jollain katu/kisa vehkeellä? Eipä noita corvetteja, ferrareita ja rakenneltuja autoja pahemmin tuolla ojanpohjalla ole näkynyt mutta perhekulkimia tuntuu tuonne metsänpohjalle tupsahtelevan tuon tuostakin.

    Ja kuskistahan se on kiinni jos on latvalaho jolla ei oo mitään tolkkua niin se kyllä tappaa sillä 127 fiaatillakin jos niikeseen tulee liekkö sillä sitten mitään merkitystä millä vauhdilla se kuolettava kolari on tapahtunut.
    Kuollu mikä kuollu :odroll:
    Minua ei ainakaan pelota liikkua tuolla tiellä yhtään vaikka siellä on 300km/h kulkevia autoja....eikä kyllä pelottanut tuolla saksan moottoribaanoilla jossa niillä todellaa ajetaan kovaa.

    Ja monellako on varaa rakentaa ihan auto pelkästään kisaa varten ja sitten jos sillä ei saa ajaa tiellä niin pitäs ostaa varmaan joku trailerikin sille sitten kuskata sitä ympäri suomee että pääsee vähän kurvailemaan.

    Niin liikenne voi olla joillekkin pelottava paikka: Isot rekat hitaasti reagoivine jarruineen, Pienet huonosti huomattavat moottoripyörät jotka kiihtyvät nopeasti ja kulkevat kovaa, 300km/h pystyvät autot ja sitten on stressaantuneita ja huonosti nukkuneita perheäitejä puhelinkoppia muistuttavine perheautoillaan jolla voi jyrätä sen pienen micran lyttyyn ja on rattijuoppoja ja teinit puikkelehtivat mopoillaan huonoine arviointikykyineen niin uskaltaako sinne tielle edes mennä :lol:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ihan asennekysymys, ei sen kilpa-auton tarvii välttämättä mansikoita maksaa, eikä sen kuskaaminenkaan trailerilla mitään paperiliiton hommia vaadi.
     
  10. HEMI

    HEMI 1st gear

    No mulla ei ainakaan oo siihen varaa :cry:
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Järjestäköön oman tunailu tapahtuman..
    ACS EI ole tuuninki korolla&kives (sivikki)
    näyttely! Onkohan homoilla menneet käsitteet sekasin??
    Kattos näyttelyn nimee ja huutelis sitte vasta..
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei se vielä mitään että niitä 300km/h kulkevia saa liikenteessä olla mutta kun.Miten perustelet niille vielä jotain veroetuja käyttöautoista poiketen?
    Nyt en tarkoita mitään muskelijenkkejä vaan uudenkarheita tavisautoja joihin on itse ruuvattu spoileri.Tekeekö spoileri niistä harrasteauton jolle kuuluu kaikki harrasteauton erivapaudet?
    Kyselen yhä esimerkkejä niistä intresseistä jotka olisi yhteisiä sekä rodin rakentajalle että levikkeiden ruuvaajille??????
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    American Car Show huononee vuosi vuodelta muutenkin muuttuen kohta kokonaan Tuuuuuuuning Car Show:ksi...ihan vapaasti,ei juuri hetkauta sillä eihän sinne ole mikään pakko mennä.

    Haikeudella muistelen niitä Jäähallin aikoja silloin joskus...Huokaus....olipa se aikaa,mutta kaikki muuttuu.

    Koko homma on mennyt ihan rahan keruu jutuksi,jossa ainoa tavoite tuntuu olevan UUSI YLEISÖENNÄTYS joka vuosi...

    Jokunen vuosi sitten Jäähallissa järjestetty Happy Days Car Show (ennen Myyrmäessä) oli todella hieno ja piristävä juttu,harmi vain kun jäi siihen yhteen kertaan.
    Kyseinen näyttely oli joka kerta poikkeuksetta PAREMPI kun ACS riippumatta paikasta (pommisuoja/urheiluhalli Myyrmäessä tai Jäähalli)

    Olisikohan aika herättää se henkiin uudestaan V8-VANHA ym. järjestäjät ?

    Saataisiin tänne syksyynkin yksi tapahtuma ja ennen kaikkea yksi näyttely lisää...
     
  14. Hannu_L

    Hannu_L Gearhead

    Jos et olisi niin kovasti pelännyt keväällä näyttelyssä käydessäsi homoja, niin olisit varmaan huomannut että messukeskuksessa oli useampi näyttely. Se kyllä selvästi kerrottiin mainoksissakin sekä paikan päällä. Ainakin itselläni oli auto Tuning Car Showssa, enkä ole edes homo vaan heterosuhteessa elävä normaali Suomalainen mies.

    Muutenkaan en ymmärrä miksi tällä foorumilla kaikkein kovimmat mielipiteen omaavat kirjoittelevat aina nimettömänä.
     
  15. fe390

    fe390 Gearhead

    Pienenä tarkennuksena mainittakoon, että Happy Days Car Shown järjestivät (ainakin 3 kertaa) muutamat merkkikerhot, ei VanHa. VanHalla oli näyttelyissä kyllä aina oma osasto.

    Sen sijaan Rajatorpan kalliosuojassa ja Tikkurilan jäähallissa pidetyt näyttelyt olivat VanHan järjestämiä. VanHan osalta näyttelyiden järjestäminen lopetettiin ensisijaisesti kohtuuhintaisten tilojen puuttumisen takia. Pienellä kerholla ei ollut/ole varaa järjestää näyttelyitä joihin tulee n. 1000 - 1500 kävijää.

    Omana mielipiteenäni sanoisin vielä noista FHRA:n jäähalliaikaisista näyttelyistä, että kyllä niiden hienous on lapsuuden ja nuoruuden muistojen kultaamaa. Nykytarjontaan tottuneelle ne olisivat varmasti melko ankeita tilaisuuksia. Tottakai niissäkin näyttelyissä oli omat helmensä, mutta pääosa kalustosta oli kyllä tämän päivän silmin katsottuna aika arkista.
     
  16. Maria

    Maria 1st gear

    Tämäkin ketju oli taas mielenkiintoista luettavaa ja onneksi oli samanlaisia mielipiteitä asioista kuin itsekin omaan..
    Eli onneksi en ole yksin.. :wink:
     
  17. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi

    Noin kun katselee jenkki harrastusta ja kehitystä muutenkin, niin markkinavoimat on voimissaan. Ja varmaan ihan hyvä niinkin. Presnew on kuopattu ja Elvis elää ;))
    Tuuning puolella tämä on omaksuttu luonnolliseksi osaksi harrastusta ?

    Amerikan auto harrastus on kai lähempänä mobilismia ja agraariyhteiskuntaa missä oma-aloitteinen tallinnurkassa touhuaminen on arvossaan. Tuningissa kai nähdään omat taidot ja näkemys mahdollisena myytävänä hyödykkeenä.
    Muutama vuosi sittenhän ACS teemanakin oli Harrastuksesta ammatti ja jotain osastoja olikin. Nämä ihmiset pitäisi saada paremmin esille näyttelyissä !

    Eli onko niin, että jenkkipuolella luotetaan enemmän suustasuuhun markkinointiin ja tuuning puolella ajatellaan kilpailun olevan niin paljon kovempaa, että on pakko esittäytyä, pitää ääntä ja erottautua muista. Jos ei muuten niin pimujen voimalla.
    Se kyllä ihmetyttää, että mistä se kaikki raha tulee ? Vai onko niin, että tuning pajat elävät vuoden tai kaksi ja sitten laitetaan lappu luukulle ? Ja velat jää yhteiskunnan=jenkkiharrastajien maksettavaksi...

    Jos on nyt tuning puolella ruuhkaista, niin niin oli aikoinaan jäähallillakin. Oli kyllä todelliinen harppaus näyttelyvieraan suuntaan kun Messukeskuksessa pääsi rauhassa tutustumaan kalustoon.

    Tässä kohdin voisi sanoa, että Fyyra ehkä tukee tuningia tarjoamalla näille rohkeille yrittäjille mahdollisuutta päästä esille. Messukeskuksen isollapuolella hinta/esillepano voisi nousta liian suureksi...

    Syksylle kaipaisi kyllä jotain näyttelyä pääkaupunkiseudulle. Joku sanoi aikoinaan, että Happy Days Car Show oli sisään ajettu cruising. No... ehkä sen pitäisi niin ollakkin. Kesäkauden "virallinen" päätös ja menneiden tapahtumien kertaus/kohtaus paikka ?

    Noin kun katselee FHRA:n nettisivuja, niin kovin näyttäisi olevan kisapainotteista toiminta. Suomessahan autot kai lähinnä rakennetaan lähinnä ajettavaksi. Ja kun ottaa huomioon kotimaisen laki säännöstön, niin hyvin on saatu aikaan. Kiitos niistä kaikille =) Mutta varmaankin markkinavoimia tässäkin kohdin tarvittaisiin tason nostamiseksi. Eli olisiko FHRA:sta organisaatioksi yhdistämään sponsoroinnin ja auton kunnostus/näyttelyrakentaminen ?

    Itse ACS kehittämiseen tuntuu, että voisi miettiä niitä käytäviä. Nyt tuntuu, että jos meen tästä niin sitten pitää tallustaa noi uudestaan. Ehkä löytyisi jokin sellainen systeemi, että tulisi jouhea kierros. Välitankkaus ja wc:t huomioon ottaen =)

    Mika
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    FHRAhan on yhtä kuin jäsenensä, ja toiminta aktiivisten jäsenten harteilla. Toi kisakomppania on ilmeisesti aktiivisempaa väkeä kuin muut, joten siks toiminta on enempi kisapainotteista. Kukaan ei estä tekemästä enempi muutakin, mutta se vaatii jäseniltä aktiivisuutta ja oman kortensa kekoon kantamista. Lähtee ihan liikkeelle siitä, että raahaa perseensä yhdistyksen vuosikokouksiin, ja avaa siellä suunsa. Ei ne pure, on kokemusta.
     

Kerro tästä muillekin!