4x4 fordien etuakselisto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Ronkkonen, 22.9.2005.

  1. Ronkkonen

    Ronkkonen 1st gear

    Itselläni broncossa semmoinen nivelletty etuakselistorakenne.
    Kiinnostaisi kuitenkin sellanen jäykkä malli!
    Onko kaikissa 80-luvun alun nelikko foordeissa juuri tämä nivelletty rakenne? Vai onko joissain esim. F-250 / F-350 malleissa ns. jäykkä etu akseli... ...taka-akselin tapaan? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Älä ala pelehtiin minkään pskakärryn akselien kanssa, paitsi jos meinaat korottaa reilusti ja ajaa maastossa. Jäykällä akselilla saa kestävyyttä, mutta ajo-ominaisuudet toki kärsii jonkin verran.
    Erllisjousitus tuli kuvioon -79 Broncoon ja F150:iin. F250 ja isommat on jäykällä, isommalla akselilla. Samoin navat muuttuvat 5-pulttisesta 8-pulttiseen ja tais isommissa olla 10-pulttistakin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    ajo ominaisuuksilla ei niin suurta merkitystä, ajan vain metsässä. ei oo vehje ees kilvissä. kestävyyttä olisinkin juuri halunnut. ratkaisun johon voi luottaa vähän huonommallakin taipaleella.

    mutta meinaat vissiin et f-250:n akselisto saattais sopia tohon mun ronkkoon??

    ja mistäköhän vehkeestä saisin isomman ja kestävämmän lukollisen ratkaisun sinne taka päähän??
     
  4. CJ-57

    CJ-57 Gearhead

    F-250 on toi erillisjousitettu TTB mut lehtijousilla. F-350 on jäykkä akseli. Helpoin vaihtoehto on jos jostain löydät vanhemman Broncon (78-79) tai F-150 akselin joka on jäykkä mut kierrejousilla. Tosin noi Fordin akselit on aika harvassa! Voihan sinne survoa lehtijousetkin ja jonku muun merkin akselin mut Fordissa on murikka kuskin puolella ja useimmissa muissa apparin puolella. Sit tietysti se kestävyyskin riippuu renkaista ja kaasujalasta. mut ei ainakaan 35" isompaa kannata harkita noihin Broncon tai F-150 periin.
     
  5. illi

    illi Gearhead

    Mulla olis danan 44 kuskinpuoleisella murikalla, niin ja eikö vanhemmissa f-250 sissäkin ole lehdet ja jäykkisakseli jotain -78 ja vanhemmat?????
     
  6. ford59

    ford59 1st gear

    minuakin kiinnostaisi tuo Dana 44 akseli. onko fordista peräisin ja mikä välitys. jos ronkkonen ei vielä hakenut, soita 040-7596395
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    dana 44 f-250 fordista

    mul ois danan 44 etuakseli ilmeisesti f-250 fordista.
    siin on kierrejouset ja noin 3.5 välitys ja kardaani menee akselilinjan yläpuolelta murikkaan. eli se on se vahvempi malli 44 etu akselista.
     
  8. illi

    illi Gearhead

    mun on kanssa vahvempi 8-pultti navat ja paksummat akselin putket ym. kotoisin jeepistä olikohan j-20 tai jotain
     
  9. illi

    illi Gearhead

    kiinnostaisi toi "vieraan" akseli kun mitat ei tossa passaa mulle
     
  10. RoseTeddy

    RoseTeddy 1st gear

    paljonko voortin TTB aksilaa voi korottaa jousilla ettei pyöränkulmat muutu liikaa ajatellen tieliikennettä.
     
  11. ford59

    ford59 1st gear

    Korotin joskus Broncoa vajaan tuuman etujousista, ja ajo muuttui heti. Isosta maailmasta saa pitkittäis varsia (reaktiotanko) jotka säilyttää alkuperäisen caster arvon. Myös korottavia kiinnikkeitä on tukivarsille jolloin korotettaessa camber ja caster säilyy hyvänä. Ihmisen tekemiä nekin kiinnikkeet on, joten kai joku täälläkin niitä osaisi tehdä...
     

Kerro tästä muillekin!