Onko Skyhawkia V-8:lla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Buikki Palanteri, 5.10.2005.

  1. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Eli pitäis vaihtaa Buickiin kasi ja pitäis tietää onko Skyhawkia tehty V-8:lla...




    Kuinka tarkkaan ne kattoo koneen jos muutos katsastuksen ajaks laittas roverin kasin ja sen jälkeen heittäis Chevyn 350 CID koneen. Miten hyvin nyky katsastus inssit tietää noista koneista.



    Kiitos etukäteen!!!!!!
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös se ole H-body? Kyllä sitä on saanut pikkulohkolla jo tehtaalta!

    http://h-body.org/

    Tosin 262 tai 305?? On ollut suurin.. Siis miksi leikkimään tyhjää roverilla.. Ei tuollaiseesta leikistä jää kuin paskaa handuun..
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja btw.. inssitkin todennäköisesti tunnistavat pikkulohkon.. On näet Maailman eniten valmistettu moottori.. Roverissa on ihan erilaiset venakopat ja virranjakaja edessä.. Joten 99% todennäköisyydellä jäät kiinni, jos et kana vuonna, niin jonain seuraavana..
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos on saanut tehtaalta 305:lla, niin eikö sen saa katsastettua 350:llä?

    Mutta miten yleensä menetellään, jos haluaa vaihtaa oikean kokoisen, mutta tehokkaamman koneen autoon? Esim. Skyhawkiin vaikka 400 hv:n crate 350:n?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    >inssitkin todennäköisesti tunnistavat pikkulohkon.. On näet
    >Maailman eniten valmistettu moottori..

    Se on totta. On ollut niin suosittu moottori tuo
    "pikkulohko", että sitä ovat valmistaneet monet autokonsernit ja -merkit
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei pidä mennä esittelemään koneen tehoa..
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Skyhawkia ei ole valmistettu V8:lla toisin kun sisarmalli Chevy monzaa, jossa suurin ja tehokkain on vm. -78 305cid/145hp (joissain California malleissa 350cid/140hp). Elikkä todennäkösesti katsuri vaatii jonkinlaisen todistuksen mallien vastaavuudesta...
    Tehorajaksi tulis 20 prossan säännön mukaan 174hp. Vaihtokoneen tehoista vaaditaan yleensä jonkunlainen todistus. Varmaan valmistenumeroitten avulla onnistuu...
     
  8. buicker

    buicker Gearhead

    Minä yllä...
     
  9. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Joo mulla on jonkin näköiset vastaavuus paperit ja niissä on kaikki samat varaosanumerotki mut mä kysyin niistä ni ne sano että se ei kelpaa vaikka Monzaa on kasilla. Se kuulemma pitää olla buick joka on valmistettu kasilla



    ps. EU on ihan perseestä
     
  10. Bob

    Bob 1st gear

    No onpas outoa ettei Monza kelpaa malliksi. Oletkos kysellyt jostain toiselta konttorilta, jos asialle oltaisiin suosiollisempia muualla?
    Mulla on Skyhawkki johon on joskus muinoin laitettu nokalle 305. Tehoista ei papereissa puhuta mitään.
     
  11. aksu

    aksu 1st gear

    Kyllä Skyhawkia on valmistettu 305:lla,naapuritontilla makoilee yks jossa on 5.0litre merkit kyljessä!
     
  12. Bob

    Bob 1st gear

    Tehtaalta ei tietääkseni yksikään Skyhawkki ole lähtenyt 231 veekutosta isommalla moottorilla.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest


    Ovat paskaa sulle puhuneet. Siarmallin pitäisi kelvata. Syytä vaan ihan katsuria ja AKEA. EU:lla ei ole tässä asiassa mitään tekemistä . Se on ihan sama kuin kiroaisit kuuta ja taivaakappaleita. Hommaa paprut, esim tolta sivustolta joilla osoitat autojen olevan teknisesti samanlaisia ja muunnat Skyhawkin vastaamaan teknisesti v8 Monzaa..

    Ja PS. Suomessa sovelletaan omaa lainsäädäntöämme, josta vastuulliset ovat Arkadian mäellä. Sivistys EU:maissa kuten Saksassa ei ole ongelmia , koska kansallisen harkintavaran sisällä myönnetään poikeuslupia yms. Suomessa taas ei myönnetä, vaikka niitä saisi myöntää.. Hauku Eduskuntaa..
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

  15. aksu

    aksu 1st gear

    Sorry,se olikin Monza missä on 305,kävin kurkkaamassa! Buickissa on kutvonen.
     
  16. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Pitäis varmaa kysästä jostai muualta ku Hyvinkäältä... Rupes faijallekki rutisee Roverista ku vaihto kutosen tilalle kasin vaikka mallisarjassa oli kasilla varustettuja.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Buickia on tehty vain kuutosella.Monzaa 305:lla.
    Suomessa on vaihdettu ainakin yhteen skyhawkiin 305 kasi ja muutosluvan ainakin aiemmin sai pelkästään viittaamalla tähän aiemmin annettuun lupaan.

    Tiedän tämän siitä että olen itse hakenut lupaa skyhawkiin ja saanutkin mutten yhtään tiedä millä perusteella.
    Hakemuksen laitoin niin että : Viittaan Helsingin katsastuskonttorilla annettuun lupaan nro.... ja haen lupaa vaihtaan 231 => 305.
    Lupa tuli noin kahden viikon päästä postissa.
    En koskaan konetta kuitenkaan vaihtanut enkä muista luvan numeroa enkä edes sen ensimmäiseksi luvan saaneen rekisterinumeroa.

    EU:n paska on tietenkin voinut tehdä tähän muutoksia.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sulkeeko tuo pois "tehokkaat" crate-moottorit? Pitääkö rakentaa itse viri-viri motti jostain lohkosta ja koneesta, joka on alunperin ollut tuon +20% rajan sisällä?
     
  19. buicker

    buicker Gearhead

    Näin mä sen näkisin ja luulen että katsastuksessa vaativat että on ainakin kaikki ulkoapäin nähtävät tehoon mahdollisesti vaikuttavat osat alkuperäisiä tai vastaavia. Ainakin polttoaineensyötön merkki ja malli tulee uuteen otteeseen... Eli vaikeeks on tehty vaihtomoottorin piristyskin. Tietysti paljon riippuu inssistä.
     
  20. B 50

    B 50 Gearhead

    Kokeile Riksun vanhaa konttoria. Siellä on aina ollu asiallinen ote muutoksiin. Hyvinkäällä tuntuu välillä pelkkä vuosikatsastuskin muutetulla autolla kovin tahmeelta.
     

Kerro tästä muillekin!