Astron oven kahvat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja 0905Astro, 11.9.2005.

  1. 0905Astro

    0905Astro 1st gear

    Tulipa ostettua pikkuvani. Elämässäni olen ollut vain euruuppalaisten kanssa tekemisissä, jo 25 vuotta. Muutamia Astroja kävin katsomassa ennen omani ostoa, kaikissa oven kahvat rikki. Yritin tänään purkaa omani ainutta risaa kahvaa kuskin ovesta, mutta lopetin kun pimeys alkoi lähestyä. Alempi ruuvi on helposti avattavissa, sille tehty ihan oma "luukkukin", mutta kuinka se ylempi avataan??? Ja kauanko tuo kahva kestää? Yhden talven, heppoisia kun näyttävät olevan. Ja voiko kahvan alemman staakin hitsata, ne kun on korinväriset, niin ei tarvi aina juosta kahvan kanssa maalaamolle.. :eek:
     
  2. jyha

    jyha 1st gear

    irrotus on vielä helppo juttu!
    toivottavasti et ole siunattu isoilla käsillä!
    kahvan hitsaaminen on vähän niin ja näin, jotain valupaskaa kun ovat!
    helposti tuntuvat hajoovan, mutta ovatpa melko halpoja! vertaa vani 150eskoo!
     
  3. Meca

    Meca 3rd gear

    Kyllä sen ylemmänkin mutterin auki saa, mutta kiinnittäminen onkin sitten vaikeampaa. Muistaakseni löysytin sen kiintoavaimella ja pyörittelin auki sormin. Kiinnitys onnistui niin, että löin pultin irti kahvasta ja ujutin mutterin sormien välissä oikeaan kohtaan samalla kun avustaja pyöritti pulttia oven toiselta puolelta. Kieltämättä isoon oveen olisi voinut väljemmätkin tilat laittaa asennuksia varten.

    Hitsaaminen ei taida onnistua tuollaiselle kevytmetallivalulle. Oman korjasin liimaamalla katkenneet palat yhteen Super Epoxylla ja katkoskohtaan liimasin vielä pellinpalan kylkeen tueksi. On kestänyt toistaiseksi.
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    No nyt kun päästiin aiheeseen niin olisko noille kahvoille tosiaan tarvitsijoita, noita saa jenkeistä aika sopivasti. Tulis joku 30/kpl tai 50/pari, enemmän jos ottais niin halvemmaks. Olen mä noita muutaman ottanut sieltä ja aina on kelvannut ennen kun olen omaani ehtinyt ruuvata paikoilleen mut jos ottais vaikka 10/kpl per ovi?
     
  5. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    Hommaapas semmoinen jousella oleva jatkopala hylsyyn. Sillä me se saatiin irti ja paikalleen. Vänkärin puolelta hajos kahva 2 vuoden käytön jälkeen, tiedä sitten minkä ikänen oli, vanha ainakin. Uusi on kestäny reilun vuoden. Sivuoven lukkosysteemit ne vasta hermoja vaatii!
     
  6. 0905Astro

    0905Astro 1st gear

    No kokeillaan ensin sitä liimaamista. Kuullostaa hyvältä idealta. Nythän on liimoja, joilla saa laturin korvatkin liimattua?!!
    Kädet on isot ja rillit estää näkemästä joka reiästä, samoin ikänäkö. Mutta ei mun kädet sinne sovi, ei o mitkään kätilön näpit.
    Kerrotaan kokemuksista, kunhan kokeiltu.
    ps. kävin muutamia katsomassa ennen ostoa, kahvat oli järjestäen rikki. Jos on kulutustavaraa, eikä liimakaan auta, niin kiinnostaa ainakin mua. Pelkään suomen talvea...
    Ja kun noita ideoita tuntuu olevan, niin mistäs se sisälämppärin piuha tulee nätisti? Tuli ...kele ostettua yksilö, josta puuttui sekin. Samoin vetokoukku (tilasin ruottista) ja hälytin, ilmeisesti olis tarpeen tuossa autossa. Muuten kiva ja asiallinen peli, olis vaan jo aiemmin tajunnu.
     
  7. Peeveli

    Peeveli 1st gear

    Ainoo josta mahollista vetää se lämppäri johti(ilman poraa) on siitä mistä tulee sähköjohot sisälle eli sulakerasia vieresta.Itellä oli siit mahtunu tulee vaa ei oltu vetastu silikoonia täytteeksi ni meinas varpaille tulla aikaste raikasta ilmaa talvella.Itellä ei kahvojen kaa ole vielä ollu onkelmia ja pari talvee takana -89 mallilla.
     
  8. vesahintsala

    vesahintsala 1st gear

    kokemus kasvaa

    7 vuotta astroja niiin lukot ja kahvat ei enää harmita, puolessa tunnissa vaihtaa sopivilla vehkeillä ovenkahvan. 10mm mini hylsy ja jatkovarsi sekä maha täys ja muutenkin hyvä olla nii onnistuu muuten palaa pinna
     
  9. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Justiin laitoin molempiin oviin uudet kahvat ja en kyllä käsitä miten sen ylemmän mutterin voi saada siitä alareiästä,eihän sitä avainta mahu liikuttamaan jos vaikka mutterin sieltä tavottaiskin...Ei kestä montaa minuuttia koko homma kun pienellä poranterällä vieri viereen poraamalla muotoilee "huoltoluukun" sille ylemmällekkin mutterille,siihen sitten vaan sopiva kumitulppa.Tai niksipirkka hengessä muotoilee palan vaikka fillarin sisäkumista ja sprayliimalla kiinni.. :wink:
     

Kerro tästä muillekin!