Moottorin maalaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja sightings, 2.10.2005.

  1. sightings

    sightings 1st gear

    milläs tuota moottoria vois lähtee maalaamaan..
    pitäs b20:en maalata punaiseksi...

    thaanksz..
     
  2. PPPLinkWR

    PPPLinkWR 1st gear

    Itse olen maalannut miranolilla, eikä ole ollut valittamista.
     
  3. Tweek

    Tweek Gearhead

  4. ilkka313

    ilkka313 1st gear

    Volvo lienee kyseessä? Itse maalasin Amazonin moottorin, B18, punaiseksi Easy Work Molotow's Original -moottorisprayllä, sävy on oikea, puolikiiltävä, ja pitäisi kestämän liuotinpesuakin. Ensin kokeilin Mason Hammer -maalia, hylkäsin heti kokeilun jälkeen, on v-mäistä maalia ainakin pensselikäytössä, ei peittänyt kunnolla ja valui naurettavan helposti. Kestävyydestä ei vielä tietoa, kone ei ole vielä kiinni, täällä kuvia:

    http://photobucket.com/albums/y41/ilkka313/Remppa/

    Pohjatöihin kannataa panostaa, itse käytin puhdistuksessa kaikkia tuntemiani työkaluja, moottoroituja ja manuaalisia, ja liuottimia.
     
  5. chevy355

    chevy355 1st gear

    vielä 1 ääni miranolille. sävy on tosi lähellä alkuperäistä, tai ainakaan ei huomaa eroa jos eivät ole vierekkäin. ja kyllä kestää jos on hyvin putsattu.
     
  6. tuiremc

    tuiremc Gearhead

    Kolme konetta on maalattu vasaralakalla, ja ainakin vielä on pysynyt. Hienoisen värisävyn harmaaseen vasaralakaan saa sekoittamalla siihen alkydimaalia (Miranol, Sadolux, Unica tms), ja jos jotain villejä värejä haluaa niin sävytyspastoilla (kauniisti pyytämällä voi saada - tietenkin maksua vastaan - rautakaupasta sekoituskoneen käyttäjältä, omat purkit mukaan). Sävytyspastaa kun ei tarvitse laittaa kun tippa niin johan näkyy!
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miranol on ykkönen!
     
  8. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Mä ainaki teetin maalin sävyn mukaan. Ei tarvii ku jokin osa missä on se maali jolla meinaat maalata. En tiiä oliko se fiksua teettää se maali :odroll:. Se tarvii maalaa useeseen kertaan jos haluu ettei kuulla yhtään läpi. mulla jäi kuultamaan läpi kun en maalannu kun kaks kertaa.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miranolia kaks kerrosta puhtaalle pohjalle, on kestänyt hyvin.
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Automaali, ruiskulla maalattuna.
     
  11. Makinpa

    Makinpa 1st gear

    Yk's Miranol kannattaja lisää!!
     
  12. chevelle 75

    chevelle 75 1st gear

    Itte vetelin ensin miranolia alle... :lol:
    Sitte halpa-hallin spraytä pari kerrosta ja lakka päälle.

    Kyllä tuli komee... :p
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    miranol kyllä pysyy parhaiten kiinni,mut on tosi hidas kuivumaan! automaaleja en suosittelis,ku keinohartsimaaleja ei taida saada enään?
     
  14. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Miksihän sen pitäis olla keinohartsia? Itekkin olen käyttänyt ihan akryyliä ja ollut varsin tyytyväinen.
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Samma här. Ihan normaali 2 K automaaleilla jopa kirkaslakan kanssa oon niitä vedellyt. Saa vaikka motista ihan samanvärisen kuin autosta jos huvittaa, ja ruiskulla maalattuna peittää kuten mitä tahansa maalattaessa + kuivaa äkkiä kuivaks asti. Kestää kemikaaleja paremmin kun ykskään keinohartsi tai miranooli tai sprayluiru, kestää paremmin myös mekaanista kulutusta ja lämpöä vähintään siinä missä muutkin. Jos on kerran kokeillut, ei miranooleihin sun muihin enää koskekaan mikäli vaan on vermeet käytettävissä.
     
  16. C3 72

    C3 72 Gearhead

    Ääni kanssa tuolle 2k automaalille esim. PPG ,epoksit pohjalle, autonväri ja lakka päälle.Tuleepi hyvä.Puhdas täytyy tietty pohjan olla,pesee vaikka maalaamolta saatavalla rasvanpoistoaineella moneenkertaan.Saa vaikka metallinhohtoväriä. :)

    kuva:
    http://finnshark.com/gallery/showimage. ... &userid=23
     
  17. kime2

    kime2 Gearhead

    keinohartsi ottaa lujemmasti kiinni,ku esim.akryyli jos sattuis et maalattava pinta ei ois aivan täysin puhdas,kuten joskus saattaa olla! automaalien hyvä puoli on kyllä,kuten mopeman yllä kertoi sävytettävyys!uskomattoman hyvin on kyllä miranolkin pysynyt kiinni,jopa lohkon pesussa koneistamossa!
     
  18. dollarihymy

    dollarihymy 1st gear

    miranoolilla maalailtu.. pysyvyys tosi hyvää :D
     

Kerro tästä muillekin!