Toimiiko tällainen mönjä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Anonymous, 10.10.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    JÄTEÖLJYÄ vaan sinne rungon sisään... silmänlumettahan se alustamassa on niinku tos aikasemmin jo todettiin ja ruoste muhii sen alla! Luultavasti autotehtaat kehittäneet alustamassan, ei kiusallaan mut sen vuoks, että autot ruostuis ni pääsevät myymään uusia ja hommalla on jatkuvuutta. Miks tääl ei kukaan viel oo maininnu teräketjuöljyä? sitä mainioo monikäyttöainetta joka on vartavasten kehitetty sekä moottorisahoihin että autojen ruosteen estoon :odroll: onks kukaan muuten kokeillu väljään moottoriin tollasta öljy/alustamassa seosta? tuli vaan mieleen et vois hyvinkin toimia ja vasiten ku STP on aikas arvokasta... tol seoksel olis huomattavasti kohtuullisempi litrahinta ja oikea nuukuri sais siitäkin hintaa tiputettua kun kaapis romujen alustoista vanhat massat jotka sit liottelis jäteöljyyn ennen koneeseen kaatamista... luultavasti olis hetken kuluttua Suomalaisen metsäkansan mielestä huippukamaa joka korjaa väljistyneen koneen,suojaa ruosteelta ja kenties poistaa ihorypyt...
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    HEHHEHHEH!!! :rotfl: :rotfl: Vitun ääliö, pitäsköhän sun kirjoittaa lehteen?? :mad: :mad:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest


    Kannattaisi pakinoitsijankin aina seurata kehitystä, eli tervetuloa nykyaikaan! Teräketjuöljyä ei enää kannata käyttää koska se on nykyisin vihreästi luonnossa hajoavaa.

    Vanhan hyvän ajan teräketjuöljyssä oli oikeeta öljyä, joka ei hajonnut muuten kun polttamalla ja lisäksi siinä oli liimaa, jonka tarkoitus oli pitää voiteluaine kiinni terässä. Tämä on aika selkee juttu, jos on joskus nähnyt moottorisahan. Mutta toi sama liima piti öljyn kiinni auton pohjassa. Tämän tietää ne, jotka on olleet alalla tarpeeksi kauan tai kuunnelleet niitä jotka on olleet.

    Mutta vedä toki kunnon tiikerit oman harrasteautosi pohjaan vanhojen päälle ja tule sitten muutaman vuoden päästä kertomaan miten hyvässä kunnossa pellit on edelleen. Anna sitten vaan niiden rauhassa öljytä, jotka sitä haluaa tehdä.
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Joskus kattelin Tiikerimassapurkkia, made in poland :p

    Mitä lie kivihiilitervaa, ei todellakaan mitään HI-TEC

    saattaa olla hiukka rikkiä jo siinäkin seassa :oops: mutta noissa sadaneuron kotteroissa riittää sahaöljyn (perinteistä saa kaupasta) seassa. Ihan tyhmää jättää pintaruoste muhimaan.

    Runkopalkki jopa japsipickupissa kestää ihan öljyhoidolla. Ei mene näkkileiväksi. Pitää vaan muistaa joka kesä kuumana hellepäivänä öljytä.

    Onhan sellainen työkone toisaalta ikävä siistille tallin lattialle ajaa. :odroll:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Katsastusmassa

    Ei se muuhun sovi. Onhan sitä kateltu kun pällit vetää ruosteenpäälle tuumankerroksen ja toteaa että "ei ruostu enää".
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaitpa sitä kuumana kesäpäivänä keksii parempaakin puuhaa ko läträtä öljyn kanssa käyttökikottimen rungon kimpussa :odroll: itse ainakin mielummin levittelen aurinkovoidetta naapurin muijan rungolle 8) mistä tää hullu kansa ammentaa kaiken voimansa :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä se jäteöljykin on parempi vaihtoehto, kuin että ei tee mitään.
    Ite kyllä suosin puhdasta öljyä, aika halpaa on esim. teräketju ja 15W-40.
    Mä luulen että nämä ihmiset jotka täällä haukkuu öljymassaajia tampioiks ym. niin taitaa omat autot olla aika pahassa ruosteessa.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Käytetyllä moottoriöljyllä on pelkästään ruostuttava vaikutus.. moottorista öljyyn liuenneiden metallisuulojen yms. ansiosta käytetty öljy on hyvä elektrolyyttiliuos ruostumiselle.. EI NÄIN.. EIKÄ MIELELLÄÄN ENÄÄ KOKO KÄYTETYSTÄ ÖLJYSTÄ! :soosoo:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei oo auto ruosteessa... vuodelta -71 eikä ikinä oo öljykäsittelyä saanu muualle ko moottoriin ja voimansiirtoon sekä ovensaranoihin yms paikkoihin. Alustassa ja koteloissa sen sijaan on sinne kuuluvat aineet vaan ompa viimisestäkin täydellisestä käsittelystä jo tovi kulunu: hultovihkossa kuitti re-käsittelystä joka on tehty vuonna 1987 että silleen. Sinä aikana kun oon auton omistanu(vuodesta 1999) on tullu pari kertaa muovilastan kanssa kaavittua muutama kuivahtanu massan kikkare pohjasta irti ja alta löytyny ehjä maali ei edes pintaruostetta :rotfl: kyseiset paikat oon käsitelly uudestaan Tectylin massalla jonka olen levittäny siveltimellä... oliskohan pitäny massauksen sijaan sivellä sinne öljyä? ehkä jo edellisen omistajan olis sillon vuonna -87 kannattanu unohtaa massat ja ruiskuttaa pohja jäteöljyllä ni se olis nyt vieläkin parempi :rotfl:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    :eek: Alkuperäisessä viestissähän kysyttiin uusiöljy-massamönjän toimivuutta.
    ei jäteöljy eikä tectyl käsittelyä.. ymmärsin että kysyjän kiesissä on jo alkanutta ruostetta eli ei ainakaan pelkkää massaa!!
     
  11. Kuupakko

    Kuupakko 1st gear

    Kylläpä tunnutte jaksavan tinkiä että -öljyä vai ei-!!!
    Täältä tulis kuningashoitokeino ruostumisen pysäyttämiseksi/hidastamiseksi/estämiseksi jne jne...
    Alustamassaa tai kotelosuojaa (kohteesta riippuen) noin puolet ja tervaa toinen puolikas! Mitäs siihen sanotte, perkkeles?
    Eräs ystäväin sanoi: "ei pidä sotkea autoja ja veneitä sekä niiden hoitokeinoja keskenään", mutta sehän ei minua itsepäistä harrastaa lannista tai edes masenna, vaan vakaasti uskon vanhojen pussihousujen (lue:pierujen) kokemuksiin tästä coctailista.
    Kokeilkaa ja todetkaa tämä kylmä tosiasia taistelurintamalla sitä harrasteautoilijan vihollista, ruostetta, vastaan.

    Ja tämä tarina on tosi!
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oiskohan mitään järkee ohentaa sitä alustamassaa vaikka tinnerillä että tunkeutuu huokosiin ja pysyy siellä kun tinneri haihtuu. Eiköhän nää myrkyt oo valmiix suunniteltu ettei tarvi Pelle Pelottomien enää vaivata päätään. :mad: :mad: :mad:
     
  13. Kuupakko

    Kuupakko 1st gear

    Niinhän ihan yhtälailla on itse autotkin "valmiix suunniteltu", mutta siltihän niissä on aina pientä parantamisen/jalostamisen varaa.
    Ja eikös harrasteautoilijan hyväksi puoleksi voisi lukea luovuuden?

    Mitä tästä opimme? Ei muuta kun Pelle Pelottomat pelottomasti keksimään uusia tehokkaita keinoja joilla voidaan turvata autojemme säilyvyys. :wink:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    juuri näin
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ne vanhat pussihousut on joo lotranneet öljyn kanssa,puunanneet ja puleeranneet autojaan kuumina kesäpäivinä säännöllisesti,huolehtineet korin ja alustan puhtaudesta ja nyt vannovat,niin isoisät,isät kuin lapsenlapsetkin öljyn erinomaisuuteen... sillä samalla puleeraamisella sekä huolehtimisella olis noi niiden autot luultavasti ihan yhtä hyvässä kunnossa ilman sitä öljyämistäkin. Ei sen puoleen,kyllähän öljy varmasti koteloissa toimiikin aina hetken aikaa mutta ei se esim. koteloiden seinämillä pysy niinku oikea kotelosuoja vaan valuu pois jättäen ainoastaan ohuen kalvon joka ei hyvin pitkälti pitkälle riitä eli se siitä mut sehän on valintakysymys: haluaako lotrata sen öljyn kanssa vähän väliä vai sijoittaako kunnon aineisiin ja hoitaa asian pidemmäks aikaa pois päiväjärjestyksestä.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    On tää ihme, kun tästä aiheesta tulee aina tälläinen kinastelu.
    Eiköhän se ole tärkeintä, että nämä mahtavat harrasteautomme ei ruostuisi käsiin, että pidetäämpä siitä huoli vai mitä.
    Aivan liian usein näkee ruostuneita harrasteautoja joista ei välitetä pätkääkään, tehkään omistajat autoillenne jotain elkääkä täällä kinastelko.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mä en ostaisi sellaista autoa, jota on menty läträämään öljyillä. Se on nimittäin sellainen juttu, että on pirullinen homma saada kunnon aineet tilalle... KLB joskus turinoi mobilistissa näistä suojaus hommista ja jollakin tasoa näitä on vertailtu öljy vs. oikea suojatökötit. Loppu päätelmä oli muistaakseni luokkaa: ruostuta autosi ennenaikoja käyttämällä jäteöljyä yms. jne.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja mä en myy tätä öljyllä läträämääni autoa, koska tämä on täysin hitsaamaton ja ruosteeton ja sellaisena pysyy.
    Ei nimittäin kiinnosta peltihommat pätkääkään.
    Jo 20 vuotta öljyläträämis kokemusta takana.
    Ja kiesi on yli 25 vuotta vanha ja joka päiväisessä ajossa.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    mutta toimiiko se uusi öljy+massa vai onko parempi laittaa terva+massa?? alla on epoksi pohja sekä pinta?? :eek:
    selvään kysymykseen selvä vastaus!!
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    uusi öljy + massa tai uusi öljy + terva.
     

Kerro tästä muillekin!