SBC imusarjat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja chevelle 75, 19.10.2005.

  1. chevelle 75

    chevelle 75 1st gear

    Kertokaas tyhmälle että miten ne suuttimien paikat on TBI ja EFI imusarjoissa... :oops:

    Olen elänyt siinä uskossa että EFI on 8-piste ruisku, mutta näin taida ollakkaan... :-?
    Olis tuossa megasquirt projekti talveksi suunnitteilla ja pitäs keksiä joku sopiva imusarja.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    TBI on lähes kaasarimainen ratkaisu, eli kaksireikäinen läppärunko jossa on kaksi suutinta.
    TPI:ssä taasen on kahdeksan suutinta eli joka pytylle oma, ja kaksiläppäinen läppärunko.
    TBI ja TPI ovat kumpikin EFI systeemejä.

    Itse ainakin taipuisin TPI:n kannalle. Imusarjan luulis löytyvän helpolla jostain puretusta Camarosta, Pontiacista tai Corvetesta
     
  3. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    EFI tulee sanoista Electronic fuel injection eikä sinällään kerro mitään suuttimien määrästä tai sijainnista.

    TBI on throttlebody injection eli yksipisteruisku. suuttimia voi silti olla enemmän kuin yksi.Suihkutus tapahtuu imusarjan plenumiin.

    TPI, tuned port injection, eli Gm:n monipisteruisku jossa suuttimet sijaitsee imukanavissa, siis jokaiselle omansa....


    Itsekkin olen joskus miettinyt minkälainen ruutta noissa jossain gm:n pickupeissa on joissa lukee vain toi "EFI" perässä......

    Voit käyttää joko kaasarille tarkoitettua imusarjaa ja tbi tyyppistä ruiskua/läppärunkoa tai tehdä/teettää suuttimien paikat imukanavien juureen. Vähänhankalaa jos käyttää kaksitasoimusarjaa mutta on niistäkin tehty... Näitä saa myös valmiiksi tehtynä, esim edelbrock, holley....(ne on kyllä vissiin kaikki yksitasoisia)

    Tai voit käyttää jotain valmista imusarjaa esim tpi koneesta tai napata koko tbi paketin ja laittaa ton MS:n ohjaamaan sitä..

    Toi holleyn stealth ram olis varmaan ihan hyvä....

    Mulle tulee Torker2 imusarja ja auto-nomicsin läppärunko jossa on valmiit paikat neljälle suuttimelle, eikä ollut kallis...
     
  4. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

  5. chevelle 75

    chevelle 75 1st gear

    Kiitoksia tiedoista tämä selvitti paljon... :lol:

    Tommosta 8-piste MS:a oon suunnitellu. Näyttäs olevan aika suolasen hintasia nuo edelbrockin ja holleyn imusarjat 8 suuttimelle... :odroll:

    Pitää kysellä jostain romiksilta tuota TPI:n imusarjaa.
    Onko mitään tietoa paljoako ne niistä on vailla... :eek:
     

Kerro tästä muillekin!