Onko 307 olds lohko lujempi kuin chevy 305

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja cb125twin, 25.10.2005.

  1. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    1 kaveri vaan väitti että ois parempaa valumateriaalia. Onko perää?
     
  2. Stone

    Stone 3rd gear

    Aika pahan pistit, meinaan että tuskimpa monellakaan täällä euroopassa on jenkkien valuraudan vetolujuus-/murtumistestien saatikka Brinell-kovuusmittauksien pöytäkirjoja. Tuskimpa kumpikaan lohko mitään pallografiitti/ADI-valua on, tavallista "harmaata" luultavasti.
    Tai mikäpä meitä silti estää, pistä lihoiksi yksi kumpaakin konetta ja laahaa lohkot tänne, otetaan se Brinell-koe! 8)
     
  3. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Mikä on kysymyksen perimmäinen tarkoitus? Niitä lohkojahan on tehty eri seoksilla, joten yleinen vertailu on aika vaikeaa?

    Oikeastaan Oldsin on oltava parempaa materiaalia, kun kansikin on kiinni vain 10 pultilla, Chevyn 17 vastaan. :odroll:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin ja lujuudestahan sitä kyseltiin, eikä kovuudesta. Eiköhän se valuseos jostain selviä jos etsimään alkaa. Tosin ei se pelkkä seos mitään kerro. Kuten täälläkin sanottu: "se kestää vaikka puusta kun tekee tarpeeksi vahvan".
     
  5. bowtie61

    bowtie61 1st gear

    Ei mitään väliä samaa shittiä, itsellä letukassa 307 :)
     
  6. buick82

    buick82 Gearhead

    Useiden eri lähteiden mukaan Oldsmobilen käyttämässä valuseoksessa on ollut suurempi nikkelipitoisuus, mikä tekee siitä vahvempaa.
     

Kerro tästä muillekin!