Minä vuosina Aleroa tuotiin Suomeen/kokemuksia Alerosta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Warlord, 4.11.2005.

  1. Warlord

    Warlord 1st gear

    Tere

    Olenko aivan väärässä jos veikkaan 1999-2001? Onko suomeen tuotujen vehkeiden vuosimalleissa keskenään eroa?

    Minkälaisia kokemuksia on ao. kiesistä? Tyyppivikoja tms.?

    Tänks.
     
  2. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Tuulilasissa 6/1999 on esittely Alero 2.4 automaatista, niihin aikoihin se taisi Suomeen tulla. Hinnat alkoivat 199900 markasta ja 3.4-litraisen kalliimpi versio maksoi 269900 euroa.

    Vuonna -99 Suomessa rekisteröitiin 176 Aleroa, vuonna -00 139 kappaletta ja -01 enää 41 kappaletta.

    Itse olen ensi kertaa Aleroon tutustunut tammikuussa 1999 Detroitin näyttelyssä. Merkkihän oli siellä silloin Oldsmobile, vienti tapahtui alusta alkaen Chevroletin nimellä käsittääkseni. Pikaetsinnällä en nyt löytänyt mitään mallikohtaista esittelymateriaalia, Oldsmobilen yleisesitteen vain.

    Käyttökokemuksia mulla ei ole, ehkä joku muu kertoo Warlordille niitä.
     
  3. GN 87

    GN 87 1st gear

    Ajoin itse 3.4 Alerolla vm 2001 lähes vuoden ja varsin kiva peli oli. Vikoja ei juurikaan ollut, orkkisjarrupalat kuluivat käsittämättömän nopeasti ja tuulettimen flektistä palaa välillä vastus, joka säätää nopeutta. Jos vastus palaa, niin toimii vaan max nopeus. Muita vikoja ei muistaakseni ilmaantunut. Itsellä tuli aika paljon vuoristoajoa, joten toi jarrujen kuluminen voi hyvin johtua siitä. Ei ehkä Suomessa ongelma. Kulkee nykysedaniksi varsin hyvin, eikä bensaakaan liikaa pala. Jos asuisin Suomessa ja ympärivuotista käyttöpeliä hakisin, mihin mahtuu muutama muukin, Alero olisi edelleen kova sana. Taitaa vaan olla Suomessa aliarvostettu peli kun hintoja katselee. Jos ostoaikeissa olet, niin suosittelen!
     
  4. Warlord

    Warlord 1st gear

    Tätä juuri olen ihmetellyt, mielestäni hinnat ovat jopa siedettäviä kun katselee mitä suhteellisen vähänkin ajetuista vehkeistä pyydetään. Ja varustetaso on kuitenkin korkeahko. Ilmeisesti ostoväki ei ole oikein löytänyt tätä autoa.
     
  5. keimo

    keimo 3rd gear

    eikös tuo ollut aika pitkälle ooppelin tekniikkaan perustuva
     

Kerro tästä muillekin!