Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Make67

    Make67 1st gear

    Summasummarum: vedettävän kärryn kokonaismassa ei saa ylittää vetoauton kokonaismassaa. C1E:llä yhdistelmän kokonaismassa ei saa olla > 12 000 kg.
     
  2. Barnhill Jack

    Barnhill Jack 1st gear

    Kun omistaa ajokortin(AB1CED1) ja ei ole niin sheriffiä pelkääväinen voi vetää mitä autolla pystyy
     
  3. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    [​IMG]
    kokonaispaino "total weight" 24500lbs eli about 12000kg
    Tiedä sitten meinaako koko yhdistelmää vai mitä.

    Ja sitten kävi näin. Kuvatekstin mukaan auto kävi koko ajan ja ajettiin omin voimin pois vedestä... 8)
    [​IMG]

    Ja traileri+lentokone 10000kg
    [​IMG]

    [​IMG]

    Kaikki ylläolevat veturit 4x4 dieseleitä.
     
  4. freeride

    freeride Gearhead

  5. m72

    m72 1st gear

    kulutus oli matka-ajossa noin 100kmh 11litraa, ja ajo eim ollut mitään mahottoman tasaista.

    Onko kellään kokemuksia nelivedon kytkennästä?, ei meinaa menne kunnolla päälle
     
  6. seppä

    seppä 1st gear

    mulla kulutus pyörii kaupungissa 15-18 ja matkassa about 12L / 100Km
    Traileri perässä matkaa tehdessä about 14,5L / 100km

    Mulla nopea 4x4 menee päälle helposti, vaikka vauhdissa, kuten varmaan kuuluisikin. Hidas 4x4 menee päälle kun käyttää nopean 4x4 päällä ensin.
     
  7. pantera

    pantera Double Gearhead

    C1E kortilla saa vetaa karrya joka on kokonispainoltaan ei ylita auton omaapainoa ( ei kokonaispainoa)
     
  8. freeride

    freeride Gearhead

    nopea neliveto pitäis kytkeytyä vielä 55 mailin nopeudesta :eek: itte en kyllä tosta nopeudesta laita,pois meneekin helposti.mulla on joku 60kmh ollu vissiin maksimi kun oon laittanu nelivedon päälle ja hyvin meni,mutta kyllä sitä keppiä saa jo silloin aika napakasti vetää.tulee koppiin aika paljon lisää kaikkia "mielenkiintoisia"ääniä kun ajelee neliveto päällä.. :odroll:
    http://www.dodgeram.org/tech/repair/4X4 ... agment.htm
    http://dieselpowerman.tripod.com/Truck% ... ebuild.htm
     
  9. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Olisko kellään stereoiden kytkentäkaaviota? Virittelin soittimen adapterin kanssa paikoilleen, mut ei kuulu musa kuin ovien ylemmistä kaiuttimista, ei auta faderin tai balanssin säätö.
     
  10. Make67

    Make67 1st gear

    ESIMERKKEJÄ C1E-AJOKORTTILUOKASTA
    C1E-LUOKAN AJOKORTTI:
    C1E-luokan ajokortilla saa kuljettaa yhdistelmää jossa:

    Vetoauton kokonaismassa on enintään 7500 kg
    Yhdistelmän kokonaismassa enintään 12000 kg
    Perävaunun kokonaismassa ei ylitä vetoauton omamassaa.


    Olit oikeassa, vetoauton omamassa on kyseessä.
     
  11. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    Älkää epäröikö kysyä, vaimo ajoi just eilen ko kortin inssin läpäisten kerrasta. Ite olin armeijassa "Rekka-Pekka" joten iso-E on jo sieltä lähtöisin... :oops:

    BTW. Tuntuu ett tässä ajellaankin tusina-tavaralla kun tänään puolilta päivin ajelin Tre-Hki moottoritietä, tuli Lempäälän kohdalla 5 min aikana vastaan kaksin kappalein, ensin valkoinen ja sitten heti kohta punainen Rotsi, ketä lieneekin... :eek:
     
  12. Ram600

    Ram600 1st gear

    Onko kellään kokemuksia Superliftin kiteistä ? Olis tarkotus tilailla 6" satsi ohjausiskareilla. Onko millasia ajella ?
     
  13. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mulla on Blazerin ( taa on sitten chevy) 8 tuuman superlifti ja 39-18,5-15 baja beltit ja ajo-ominaisuudet kamalat.
    Kaikki 4-vetoset korotetut joilla oon ajanu on menny pilalle jos on korotettu yli 4 tuumaa.
    Joku ranchon 4"softride niin sitten pystyy lahta viela reissuunkin
     
  14. seppä

    seppä 1st gear

    Mulla kävi samalla tavalla. Ei ole valitettavasti kytkentäkaaviota, mutta niissä kajareissa on vahvarit ja tarvitsevat siis virtaa toimiakseen. Kokeilemalla se selviää. Itse olin laiska ja laitoin uudet kajarit ja vahvarin.
     
  15. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Serkun kanssa ihmeteltiin äsken niitä kytkentöjä, ja kun sähköantennin piuhan laittoi paikalleen, tuli elämä mykkiin kaiuttimiin 8) Eli soittimen sininen adapterin siniseen.

    Ja ne adapterit ostin täältä: www.automusic.fi

    Adapterilevyn koodi on KD.194, ja johtosarja KBL.084/ISO. Maksoivat 25€.
     
  16. Erska

    Erska Gearhead

  17. jeeman

    jeeman Gearhead

    Tuossa monta sivua sitten kyselin neuvoja käyntiongelmiin ja täältähän tuli kunnon ohjeistukset. KIITOKSET KAIKILLE OSALLISTUJILLE :lol:

    Nyt on paikalla Holley Blue siirtopumppu ja auto pelaa kuin kello. Chk engine valo on sammunut ja tehojakin löytyy enempi kuin koskaan aiemmin.

    Tilasin muuten sen öljynpaine anturin suoraan machineryltä. makso rahteineen ja kaikkineensa tänne tuppukylään 180 e :mad:

    jurppii mutta eiköhän tuosta selvitä ilman ranteitten viiltelyä :cry: [/img]
     
  18. MetsienMies

    MetsienMies 1st gear

    Uudessa V8-lehdessä oli juttua Forssan pick nickistä ja sivulla 22 on kolme dodge ramia vierekkäin.Kysymys kuuluukin jotta mitkä ajovalot on asennettu siihen mustaan yksilöön? Minkä auton valoja noin yleensä käytetään/asennetaan?
     
  19. jeeman

    jeeman Gearhead

    Omassakin autossa on ongelmia stereoitten kanssa kun ei ole sitä RDS.sää. Taajuuksissakin löytyy vain parittomat desimaalit??

    Millaisia laitteita olette asennelleet?? Tuossa olikin juttua tuosta adapterista mutta sopiiko normaalit styrkkarit heittämällä vanhan paikkaan? Alkuperäinen kun näyttää olevan niin osa kojelautaa.
     
  20. MudMax

    MudMax Gearhead

    Katso MetsienMies tämän viestiketjun sivulta 55 kuvien kera sepän sirius-valot.
    Nuo sepän Ram;in valot ovat mielestäni jopa alkuperäisiä valoja paremman näköiset (ainakin kuvissa), ajosuuntaan osoittavat valot korostavat jotenkin maskia vinoja alkuperäisvaloja paremmin tms.
     

Kerro tästä muillekin!