Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. nash

    nash 3rd gear

    -28 tudorista aikanaan ennenkun se myytiin, kun auto oli "paskan" ruskea niin kyseltiin, että koska auto maalataan pohjaväristä kunnon väriin :odroll:
     
  2. Rodman

    Rodman Gearhead

    Viime Jussina...

    Tapahtuipa kesällä eli Juhannuksena... parkissa odottelemassa vaimoa kaupasta kun viereen iski parkkiin hemmo "lancerilla" ja niin viereen ettei tietysti ole mahdollisuuksia nousta autosta ilman että osuu vaimoni FIREBIRDIN OVEEN ,näin että hemmo nousee autosta ja en ehtinyt lasia aukaista kun osui... meinasi mennä herne nenään ja oikeastaan kaksikin...siirsin tyynesti auton mahdollisimman kauaksi kyseisestä kulkupelistä ja äijä meni kauppaan ja tarkastin vauriot...ja lakassa oli tietysti jälki...kun äijä tuli kaupasta perheineen... tuli annettua pari valikoitua sanaa muutaman kirosanan kanssa joita en tässä lähde erittelemään ja lopuksi toivotin "Hyvää juhannusta teillekkin", tunti myöhemmin istuin melko happamana autossa toisen kaupan parkkiksella ja vanha pappa kiertää autoa useaan kertaan ja painuu pois...kohta vanha mummu kiertää autoa ja tulee sanomaan että pappa on yli 70v ja olisi aina halunnut tuommoisen auton ja mummo sanoo että "Amerikkalainen tietysti ja V8:ko?" ja kyselee muutenkin autosta.
    Näin sitä amerikkalaisen auton arvostus vaihtelee parin tunnin sisällä, tosin pappan ja mummon kommentit jenkkiautoista pelasti juhannuksen...
     
  3. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Oikeestaan rupeekkii Moilaselle kilpailiaks. Rupee ajaa taxii. Mahtuis mummujen ostokset paremmi farkkuun, ja ryyppyporukatkin pääsis sinne taakse oikeelle sikaosastolle :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Sori lipsuin oikeesta aiheesta. :oops:
     
  4. Tirri

    Tirri 1st gear

    Niin kun on vähemmistönä vähemmistössä vai kuinka sen sanois :-? ?
    Eli esimerkki;kun kysyvät joskus et minkä merkkinen tää on letukka vai mopar? -Ei kun tää on AMC. -ai mikä????gmc? -AMC,eli tunnettu paremmin ramblerina...rämpylä...näitä oli aikoinaan taksina jonkun verran. Ja samanlainen kysyvä katse jää yhä kysyjän naamalle. Sanon täydentävästi vielä päälle -löytää helposti parkkipaikalta :D .

    Oishan noita muitakin juttuja. Kirjoitan toiste lisää....
     
  5. mopar freak

    mopar freak 1st gear

    Kyllä se on ittelläkin aina ollut silleen. Niin koulussa, intissä kuin duunissakin, että jos pikkusenkin alkaa puhua jenkkiraudoista alkaa hirveä lässytys. kulutus otetaan ensiksi esiin ja siitä edetään usa:n politiikkaan ja sitä rataa. Siinä vaiheessa ainakin ite olen jo hävinnyt paikalta. 8)

    Paras kommentti on ehkä ollut se, kun pari kaveria alkoi selittämään mulle, että mun dartti on museo rekisteröity kun siinä on mustat laatat.
    Ja etten itse vaan sitä tiedä!! Että silleen!!

    Mut tää on tätä näin!! 8)
     
  6. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Paras kommentti on ehkä ollut se, kun pari kaveria alkoi selittämään mulle, että mun dartti on museo rekisteröity kun siinä on mustat laatat.
    Ja etten itse vaan sitä tiedä!! Että silleen!!

    Mut tää on tätä näin!! 8)[/quote]

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  7. montego

    montego 1st gear

    noin kakstoista vuotta jenkkiautoja harrastaneena on tullut koettua ja kuultua kaikenlaiset kommentit suurin osa kommenteista ja paska puheista on tullut duunissa (17 vuotta samassa työpaikassa) karmea kulutus,todellisuudessa kuluttaa saman mitä 89 volvo 240 :p jollainen on käyttiksenä,pappa be talar,helppoa on harrastaa kun isä maksaa.eka vuonna,kun tuli pakkoloma juttuja niin olin ekana listoilla(myyköön tuon krematorionsa)tai on sillä varaa olla kotonakin, ko on varaa ajella tuollaisella :mad: kaveri on dille ko ajaa tuollaisella,vittuillaan sille porukalla :rotfl: ja näistä jutuista tietenkin suurin osa selän takana.parasta oli kumminkin,kun parivuotta sitten kolme huumepummia yritti varastaa mun silloisen harrastepelin työpaikan pihalta iltatuurin aikana,niin siloin se tunnelma oli katossa :mad: vanhempien metallimiesten kateus on nähtävästi ehtymätön luonnonvara :rotfl: mutta siitä huolimatta harrastus jatkuu!!!
     
  8. Sepi

    Sepi Gearhead

    Isoveljellä oli -69 corvette ja putkimies tuli tekee arviota talon putkiremontista, eka kommentti: "sullahan on tommonen porsche-auto pihassa... :rotfl:
     
  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tuttua hommaa vaikka kulutus 7L/100km naftaa

    - miten sillä on varaa ajaa tuollaisella
    - vähän tyhmä taitaa olla
    - liikkuva ympäristötuho
    - savuttaa hahahahhaa (kova pakkanen)
     
  10. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    Autoni ollessa vielä edellisellä omistajalla oli hän joskus istunut terassilla muutaman metrin päässä autosta. Auton ympärille oli tullut muutamia alle 18vuotiaita poikia ihmettelemään mattamustaa 50-luvun lopun Fordia. Hetken ihmeteltyään yksi heistä toteaa: "Jätkät hei! Älkää vaan koskaan hankkiko tällasta autoo, tällä ei tee yhtään mitään". Muut oli nyökkäilleet ympärillä poikien poistuessa paikalta.
     
  11. Eldorado_55

    Eldorado_55 1st gear

    Sama juttu. Monet on menny "haukkumaan" mun Vettee porscheksi :x
     
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Muutaman kerran on haukuttu Plymoutheja letukoiksi. :mad:
    Ja se bensankulutus on ikuinen puheenaihe, siitä ei pääse mihinkään. Oon aina sanonut kuluttavan 12-35 litraa :) Muuten ei kyllä ole ihmeemmin negatiivisella mielellä tultu kommentoimaan.
    Joskus joku muistaa kehuakin. Töissä yksi vähän vanhampi nainen sanoo Satellitea kutu-lullaksi :lol:
     
  13. -scrode-

    -scrode- 1st gear

    Ajellessani aikoinaan kaverin Buickilla kaupungilla pari keski-ikästä hemmoo seisoskeli jalkakäytävällä pikku pieruissa, toinen huus kovaan ääneen että kato, huora-ambulanssi. Meikä iski liinat kiinni ja vastailin tyynesti että nii onki, jätin just muijas ja pikkusiskos tohon edelliseen kadunkulmaan. Meni muute ukot hiljasiksi.
     
  14. linhorn

    linhorn 1st gear

    Yleesäkin kommentit on että "mikä helvetti tää on? " oma kommentti "No, voihan tätä siksikin sanoa :D " (Continental 1958), mutta pikkupojat ovat aivan innoissaan
    :D
     
  15. _NK_

    _NK_ 1st gear

    Tarvin tuossa vähän aikaa sitten etujarruletkut Aspeniin ja menin piruuttani kysymään niitä paikallisesta varaosaliikkeestä. No myyjä kysy tietysti heti että mitäs poijjalle, johon minä että Aspenin etujarruletkut pitäis... Myyjä rupes nauramaan ihan tosissaan ja kysyi että meinaatko että ihan tuosta vaan sulle sellaset hommaan?? Mutisin siihen jotain että joo... sellaset tarvisin vaikka pitäis tilata kauempaakin. Sitten myyjä kysyi ujosti että minkä
    konsernin tuote se aspeni olikaan, johon minä että Mopari. Koska myyjän ilme pysyi kysyvänä tarkensin että Dodge! Seuraava kysymys oli: "onko se viiden litran koneella?" Kun olin kertonut koneen kooksi 3,7, niin myyjä innostui hihkumaan että sehän wanha auto!! Taitaa jo viimisiä vedellä!!! Tätä jatkui siihen asti että lähdin :mad: No eipä siinä muuta kuin soitto US-Partsiin
    ja seuraavana päivänä hakea letkut postista :D

    Ja kulutuksesta kaikki jaksaa kysellä ja jauhaa, vaikka eipä toi 225 nyt mikään hirveä syöppö ole :wink:
     
  16. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    Ne kyselivät samaa jopa 2,7 litraisesta V6 Sebringistä ja sen kulutus oli normaalia perheautotasoa - ellei sitten käyttänyt usein sitä "kuuluisaa" Chryslerin kick-downia...

    Luulisi nyt noiden "viisaidenkin" jo vihdoin ymmärtävän, että bensa on kuin viina: sitä menee sen verran kuin menee ja se maksaa sen verran kuin maksaa. End-of-discussion.
     
  17. Tirri

    Tirri 1st gear

    Ex-pomo työ paikalla: Sulla on tollanen pilluambulanssi!
    Täti kun näki ja istu etupenkille,katsoi taakseen,sanoi -uuskämppä!! Kaks huonetta ja keittiö!
     
  18. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    Taino kuuleehan noita muitakin mielenkiintosia kommentteja, tuning "mies", kyseli multa (yllätys yllätys viikko dartin oston jälkee) onko teillä kasvimaata? mää olin niiku että "häh mitä helv, niino tietenkin perunaa pittää olla", jätkä vastas "nii, sähän hommasit sen viikko sitten" prkl, itte "rassaa" jotn tuhannen pooloo tyyliin amistuning :lol: :rotfl:

    toisen tuuningipoika koitti kovasti mua käännyttää jenkin ostossa, että "ethän sä voi edes revitellä sillä talvella, kun se paino vie sitä niin vitusti", ja tuota se jaakas niin perkuleesti, kun ei uskonut ettei AUTOLLA tarvii revitellä, riittää kun omistaa sen :wink: 8)
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tai sitten ne tuunarit pitäs pistää hetkeksi Mopemanin valtterin kyytiin... ja mielellään vaippojen kanssa ettei tule reviirimerkintöjä penkkeihin.
     
  20. Beenari

    Beenari 3rd gear

    Näissä "epäasiallisissa kommentaattoreissa" on kaikissa sama vika, tai paremminkin ominaisuus. Niiden on pakko esittää viimeistään kolmantena kysysmyksenä "paljox toi kuluttaa" tahi vastaavasti kommenttina sama "tommonenha syo helevetisti pensaa". Olen huomannut että ne katoaa aika nopeasti paikalta kun vastaa että "ihmisen jonka täytyy kysyä/kommentoida jenkin polttoaineen kulutusta, kuuluu siihen sosioekonoomiseen ihmisryhmään joilla ei yksinkertaiseti ole varaa siihen"


    Ja vanin omistajana tuntuu että kaikilla on ihme kästys että ne olisi kaikki dieseleitä. Useasti kysyvät että paljonko vie dieseliä sadalla. Vastaan yleensä että 1,5 litraa sadalla jos on kylmä ilma. Kesällä kun ei Webastoa käytetä...
     

Kerro tästä muillekin!