mercury 1955-56

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja petjo, 25.11.2005.

  1. petjo

    petjo Gearhead

    Mites näitä on Suomessa?

    Itsellä tiedossa seuraavat:
    kullan värinen 55 kustom
    Manon legendaarinen avo kustom
    55 orkkis 2d ht (vihreä/valkoinen) nummela?
    56 2d ht persikka/valk(Kuopiosta lähtöisin meni jonnekkin länsirannikolle)
    Vartialan 2d ht 56 pun/valk
    Primerissä oli kuva kotkaan tulevasta 55 2d ht:stä (tuliko paholaisten tallille?onko jo maassa?)
    Hämeenlinnassa musta 2d ht 55
    Itä-Suomessa? 2d ht musta kustom oliko 55?

    Onko muita???
     
  2. SG480

    SG480 1st gear

    Keminmaassa Forsmanin Manon vanha 4d.
     
  3. petu54

    petu54 2nd gear

    -55 2d ht on tullut paholaistallille yhdessä -50 lincoln sport sedanin kanssa.
     
  4. mercuryblues

    mercuryblues 1st gear

    Nummelassa Kaijalaisella oli myynnissä, joku vuosi sitten musta 1956 4 dee sedan automaatilla.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mun eka tuontiauto oli 55 matalakatto 2HT. Musta valkoisella katolla. Myin kimppaautoks Hämeenlinnaan joskus 1988 ja siellä se vieläkin on. Pitkillä valkoisilla kilvillä. Nykyään vain yhdellä omistajalla ja olen sitä muutaman kerran vuosien varrella nähnyt, vaikka mä oon joka kerta ollu silloin vitun kännissä. Tosta oli toinen takalamppu paskana ja siihen kulkeutui Suomesta tästä Manon lgendaarisesta laikasta ehjä takalamppu. Manolla kun on Packardin lamput. Mä tota silloin tallissa hieroin ja sisustan kromeja kiilloittelin kunnes vaha ja viina loppui. Viimeiksi kun Mörkön näin joskus kymmenen vuotta sitten oli sisustan kromit edelleen samassa kuosissa. Siitä piti ihan huomauttaa.
    Mä ostin ton valokuvan perusteella ja se oli halpa. Muistaakseni 650 tai 850 dollaria. Kuvan kanssa tulliin ennen kuin kontti oli satamassa auki. Kaksi päivää tapeltiin tullissa ja multa meni hermo. Entä tiedä mikä kusipääjuttu tähän kusipäähän iski, mutta silloin päätin että mä näytän näille breshneviläisille kusipäille. Olin aivan käkenä ettei tämä voi olla totta ja tälläistä laitosta ei voi olla olemassakaan. Kuka on aikanaan asioinut tullissa tietää mitä tarkoitan. Mitä sitten tapahtui? No perustin sen firman ja tappelin siellä joka päivä. Car Spedition on nykyään historiaa, kiitos siitä toisen mukavan laitoksen eli veroviraston. Vittu jos hermoo riittäis rupeisin tappelee verottojan kanssa. Mutta ei. Hermo aivan loppu nyt kun ne haluu multa vitusti perintöveroa vaikka en ole varsinaista perintöä saanut veilä penniikään. Edellisessä konkassa olin poikamies ja se vanheni viidessä vuodessa, nyt naimisissa ja lapsia ja perkeleen verottaja sotkee perheeni tähän. No taas suti ohi alkuperäisen aiheen, mutta kyllä helpotti.

    _____________________________________________________________
    ÄIJÄT AJAA MANUAALILLA
     
  6. mercuryblues

    mercuryblues 1st gear

    Sitä ne Merkkurit teettää.....

    - Mano -
     
  7. Cuda

    Cuda 1st gear

    Vaasasta 20 kilsan päässä oli viime vuonna maalaistalon liiteris 1955 Mercury 2 d ht. Tuoja vaan tuumas et turha nostella pressua auton päältä - ei oo (enää?) myytävänä. Saato olla jo myyty ja ehkä joku noista edellä mainituista. Viiskutosen tahtoisin ite sen matalamman katon takia. Vaikka onhan siinä viisvitosessa makeemmat patit puskureissa.
     
  8. 59

    59 Gearhead

    Haminassa ollut pitkään oranssi 55 2dht.

    Ko malli lukeutuu eräisiin suosikkeihini, näitä soisi lisää tulevan verottomina maahan.
     
  9. petjo

    petjo Gearhead

    55 näyttää olevan yleisempi suomessa.
    Toi haminan oranssi on uusi tuttavuus.Onko 59:llä lisää taustoja autosta?
    Oliko toi vaasan auto tänä vuonna tuotu, vai joku säilössä ollut?
     
  10. 59

    59 Gearhead

    En oikeastaan sen tarkemmin tuota Haminan 55:a tunne, Impala68 varmaan osaisi kertoa paremmin. Sen tiedän, että auto on ollut pitkään samalla omistajalla ja liikkuu paljon, mutta eipä taida juurikaan tapahtumissa käydä. Kuva autosta löytyy V8 5/04 jutusta Haminan ja Kotkan autoista.

    Alussa Petjon listalla ei tainnut olla kaksivärivihreää yksilöä, joka oli joitakin aikoja sitten V8:ssa esittelyssä.
     
  11. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Muistelisin nähneeni (saman) oranssin valkoisella katolla FHRA:n näyttelyn parkkipaikalla kun uustuonti alkoi. Se oli -55 Montclair 2d HT.

    FHRA:n näyttelyissä olen myös nähnyt ennen uustuonnin alkamista sini-valkoisen -56 Monterey 4d:n, siitä taisi olla juttukin V8 Magazinessä 1/79.
     
  12. merc 56

    merc 56 1st gear

    mulla on 56 merc montclair 2d ht työnalla kesäks valmis. kori on ollu irti rungosta kaikki puhallettu ja korjattu ja maalattu. kaikki mahd.osat tulee uutta koneeseen, perään ja koriin. kromi osat työn alla menee viroon kromaukseen kohtapuoliin siä on hyvä paikka , uudet kromauslaitteet just ruotsista. jos on jollakulla on työnalla 50-luvun merc niin kirjuutelkaa. pystyn jeesaan osien ja rakentelun kanssa!!!
     
  13. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tuo kuopion auto oli eräällä tutulla täällä vuosia ja se ei kelvannut paikallisille mr tarkastajille, mutta kun hän möi tuon Montclairin vaasan suuntaan, niin johan oli heti mr kilvissä.
    Tuossa autossa oli muuten yksi sellainen Orginal(?) varuste kuin kompassi taustapeilissä.
    Vartialan malli on Monterey.

    Alustaltaanhan(ja aika paljon muita osia) nuo autot ovat samoja 55-56 fordien kanssa. Itse olen kuolannut aina tuolaisten matalakatto 2d ht mallien perään. Ehdottomasti vuoden 56 näteimmistä autoista...tai oikeastaan kaunein.
     
  14. petjo

    petjo Gearhead

    pistin MERC 56:lle yv:tä osista.Soittele tai laita yhteystiedot mulle YV:llä.

    Ahvenanmaallakin entisöidään 55 2d ht mercuryä.Tästä ei minulla enempää tietoa.
     
  15. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  16. petjo

    petjo Gearhead

    aika halpa toi ruottin auto.Ei näytä edes pahalta.
    Olisko jollain 55 takavalolinssejä (hyviä) tiedossa?
     
  17. Cuda

    Cuda 1st gear


    Se on tuotu jotain kaks vuotta sitten. Ei meinaa muistaa tarkasti.
     
  18. Cuda

    Cuda 1st gear


    Jukkis perhana! Se olis parempi kun ei noista tarjolla olevista tietäis mitään.. :D





    ..ei vaan, mukava noista on tietää, saattaahan joku lahden tällä puolella olla tilanteessa et pystyy ottamaan jostain sun postaamastas vinkistä yhteystiedot, ihan hankintaa varten. Keep them coming.
     
  19. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tuo kuopiosta vaasaan mennyt 56 Montclair on esitelty ainakin veekasissa 3/93 ja Retro Auto Motossa 5/2000.
    Silloin aikoinaan oli hyvä vertaila autoja, kun molemmat(55 crown victoria ja 56 montclair) talvehti samassa tallissa pari talvea.
     
  20. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Olikos tuo Hannu S. :n auto..? Sellainen kupari/valkea 2-väri?
    Todennäköisesti...mutta olipas se hieno kun tuollainen auto vieraili aina välillä kotokaapunnissani ja vieläpä naapurissa.

    (Ja OT: hra H.S:n Mustangista läksi mun yankee-harrastus, pääsin skidinä kärryn kyytiin keski-talvella v. 198X.)
     

Kerro tästä muillekin!