Kukaan ostanut Bilteman jarruputkityökalua?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Mooses, 26.11.2005.

  1. Mooses

    Mooses 1st gear

    Onko minkälainen käkkyrä hintaa 34,90€.
    Kalliimpi 89€.

    Tekeekö tuolla halvalla mitään?
    En nyt kovin usein tarvitse, ehkä pari putkea vuodessa niin ei viitsisi tuota kalliimpaa sentakia ostaa.

    Saako jarruputkea ja nippoja jostain muualta edullisemmin?
     
  2. junnu78

    junnu78 1st gear

    jep

    mulla on tuo halvempi versio, mikä toimii ihan hyvin. itse ostan putkea ad.ltä ja nipat samasta puljusta.
     
  3. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Kallimmalla saa jo tehtyäkin kaksoiskartioliitoksia, halvemmalla ei taida tulla kuin vitutusta. Se kalliimpikin on sitten halpa, olen tuota samaa laitetta kysellyt kaukoidästä ja minkään toimittajan kautta ei saa samaa/vastaavantasoista laitetta siihen hintaan että päästäisiin edes lähelle Bilteman ulosmyyntihintaa. Ja puhe on kuitenkin satojen kappaleiden eristä...
     
  4. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Kyllä mulla on tuolla hyllyssä maannut jo useamman vuoden. Kyllä sillä saa päät tehtyä, vaatii vaan malttia ettei hajota koko laitetta. On sillä jo kolmeen autoon tullu putken päät tehtyä. Mielestäni vähäiseen tarpeeseen ihan ok laite.
     
  5. 500cid

    500cid Gearhead

    Siinä halvemmassa voi se kiristysruuvi napsahtaa poikki jos kiristää liikaa, eli tapahtuu ns. Biltema-efekti.

    Huonompi juttu on se, että sitä yleensä PITÄÄ kiristää just sen liikaa ettei se putki lähde liikkumaan kun puristelee niitä torvia sinne päihin.
    Ratkaisin sen niin että pistän koko vehkeen ruuvipenkkiin jossa saan kiristettyä se just sopivasti ilman pelkoa että lentää ruuvinpäät silmille.

    Siitä kalliimmasta ei ole kokemuksia, kyllä tollakin on pärjännyt just sen tyyliin kerran vuodessa.
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Itellä halvempi ja käyttänyt viilapenkki metodia. Ei ainakaan putki pääse luistamaan. Niitä mutskuja saat hyvinvarustelluista autotarvikeliikkeistä
     
  7. bootsi

    bootsi Gearhead

    Kalliinpi versio löytyy, ja on hyvä. (muutenkin kuin Biltema asteikolla) :wink:
     
  8. Chevi

    Chevi Gearhead

    Jos putkia tarttee tehdä harvoin, nii kannattaa melkeen teettää jossain korjaamolla/varaosaliikkeessä. Noilla halvoilla putken teko sarjoilla ei mee muutako hermot!!!!!
     
  9. rocketman

    rocketman Gearhead

    se kalliimpi on hyvä laite
     
  10. Mooses

    Mooses 1st gear

    Satun nyt vaan asumaan sen verran kuusessa, että ei niin vain lähetä hakemaan putkia liikkeestä. Tällä viikolla hajos rollasta putki no kävin paikallisesta korjaamosta putken ja sinnekin matkaa 12km. Hinta 3M putkelle oli 26€ :eek: :mad:

    En kyllä toiste sieltä putkia tai mitään muutakaan hae. Ja seuraava paikka olisi ollut 30km päässä.


    Jaa vai että sillä halvallakin tekee kunhan pistää ruuvipenkkiin kiinni. :lol:
    Kyllähän se kalliimpi varmaan itsensä takaisin maksaa jos raaskisi sen verran sijoittaa.

    On muuten tullu vuosien varrella ostettua jos jonkinmoisia halpatyökaluja mitkä on sen yhen käyttökerran kestäny (jos sitäkään) ja sit joutunu pois viskaamaan. Niilläkin rahoilla kun olis heti ostanu kunnon vehkeet niin olis säästänyt pitkän pennin.

    Ostin kesällä euron vasaran halpiskaupasta ja kerran kerkesin lyömään naulaan niin toisella lyönnillä vasara kevenikin yllättävästi. Tippui vasaran pää hetken päästä hiuksia hipoen maahan. :eek:
    Kuinkahan moni asiakas sai tuosta kapistuksesta aivotärähdyksen kun tuntui niillä kauppa hyvin käyneen. Jotain rajaa pitäisi olla sillä minkalaista paskaa myyvät. :soosoo:

    Paljonka olette nipoista ja jarruputkesta maksaneet niin ei tule ihan huijatuksi jos käyn AD:lta niitä hakemassa.
     
  11. Chevi

    Chevi Gearhead

    Muuttaa asiaa toi että ei välttämättä ole liikkeitä lähimaastossa. Suosittelen kumminki hankkimaan sen kalliimman....
     
  12. valiant73

    valiant73 1st gear

    mulla on kans se halvempi versio ja on palvellu mua monta kertaa!
    ihan hyvä laite se on vaikka se halpa onkin :wink:
     
  13. bowtie61

    bowtie61 1st gear

    Molemmat ollu, ota se kalliimpi tulee pitemmän päälle halvemmaks.
     
  14. 360ht

    360ht 1st gear

    Kunnon harrastaja tekee noi laitteetkin ite.
    Mutta pitää vaan ensin ostaa sorvi,porakone ja jyrsin... :lol:
     
  15. junnu78

    junnu78 1st gear

    nii

    kuten jo kirjottelin, et mulla toi halpis sarja ja kestää ainakin viiskymmentä jarruputken tekoa ja edelleen kuin uusi.
     
  16. chev37

    chev37 1st gear

    Hyvin on toi halvempi toiminut eikä hermotkaan ole menneet sitä käyttäessä.
     
  17. makke

    makke 1st gear

    Mulla on molemmat ja molemmat ihan OK. Halvalla saa tehtyä putki autossa kiinni ja isompi sit taas asiallinen ruuvipenkissä kiinni ollessaan.

    Joskus vaan kallimmassa mulla tuppaa putki luistamaan kiinnikkeissä puritettaessa.
     
  18. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    molemmat täältäkin löytyy,, tuo kalliimpi on mielestäni hintansa arvoinen, pienemmästä väänsin ne siipimutterien siivet poikki,,yritin katsella uusia ,mutta kierre on joku erikoinen ,
     
  19. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Tuo halvempi on ollut muutaman vuoden ja monia putkenpäitä on tehty.On haukkunut hintansa,ei valittamista.
     
  20. Robot Riot

    Robot Riot Gearhead

    Ostin reilu kymmenen vuotta sitten sen halpis mallin ja sillä tehtiin muistaakseni 2 putkea, siitä laukesi joku, en muista enää mikä.
    Oli kyllä surkea esitys oikeisiin työkaluihin verrattuna.
    Heitin menemään sen samantien :D
     

Kerro tästä muillekin!