Pontiac trans sportin akun vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Philadelphiaflyers, 28.11.2005.

  1. Terve ! Antakaa nyt hyviä neuvoja, miten saan Pontiacin akun vaihdettua parhaiten, mitä täytyy purkaa, että saa akun pois ja uuden tilalle.
     
  2. vesamaan

    vesamaan 1st gear

    Muistaakseni Haynesin ohje on että se tukipalkki mikä menee akun yli pitää poistaa. Eli pultit pois molemmista päistä.
     

  3. No sitä vähän itsekin meinasin, että täytyy ottaa pois, ajattelin vaan varmistaa, jos olisi ollut helpompi konsti, ei varmaankaan, kun ei kerran tilaa ole,
     
  4. vesamaan

    vesamaan 1st gear

    Mä otin itse ilmanputsarin ja muut härpäkkeet kaasuläppärunkoon asti ja pujotteln akun sieltä pois. ei ollu kovin helppoa. sitten vasta luin miten olis pitänyt tehdä :oops:
     
  5. janne88

    janne88 Gearhead

  6. Badabum

    Badabum 1st gear

    Mitä onko tohon akun vaihtoon olemassa ohjeetkin? :D

    Mä ajoin Ponun tallin eteen ja konepelti (-muovi) ylös. Ajattelin että täähän on max 5 min homma... Siinä sitten ihmettelin eri vaihtoehtoja ja totesin joutuvani purkamaan puoli moottoria. Pesunestesäiliö pois, sit ilmaputsarit ja sitten sen tukiraudan kimppuun ja sitten... rupes tulemaan vettä kaatamalla, ja mun autohan oli tietenkin katon reunan kohdalla ...mikä päästi vedet suoraan niskaan :mad: Akun kiinnityspulttiin ei millään meinannut löytyä tarpeeksi pitkää ja kaposta jatkovartta, joten taistelin sen kanssa ihan stanan kauan. No akku lopulta vaihtu 2 tunnin taistelun jälkeen, mutta pikkasen oli jotain ottassa... :lol:

    Kannattaa sitten varoa sitä miinusnapaa, koska ainakin mulla runko on vain 1,5 cm päässä siitä. Joku "urpo" pisti kerran jakarin kiinni runkoon tuota akkukenkää irroittaessa. :odroll: joutui vaihtamaan muutamat maadoitusjohdot savun hälvettyä.
     
  7. PK

    PK 1st gear

    Mitenkäs ton trans sportin ecm käyttäytyy akun vaihdon jälkeen, kun ainakin henkilöauto (-93 grand prix) tarvii sopeuttamisen kun akku on ollut irti. Tahtoo muuten käydä miten sattuu.
     
  8. junnu78

    junnu78 1st gear

    jep

    se tuki rauta irti siitä lampusta, siis ottaa sen kokonaan pois. muistaakseni ei tarvinu muuta irrottaa. 5min juttu. kerran serkkupojan autoon vaihdoin akun. ps. älä hävitä niitä ruuveja niiku minä tein :oops:
     

Kerro tästä muillekin!