6.2 d van sammuu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 11.9.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    käynnistäessäni chevyni, jos painan kaasupoljinta pohjaan ja vapautan sen nopeasti ylös vanini sammuu , mutta lähtee startaten heti kylläkin käyntiin.jos painan kaasupol´kimen pohjaan ja nostan sen hitaasti kone ei sammu. kertokaa missä voisi olla vika ?
    t. umpelo
     
  2. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Tiedä mikä se virallinen nimi on vaan "humppaimesta" eli jostain kierrosten tasoittajasta tms. olen joskus kuulluut puhuttavan.
     
  3. DslCat

    DslCat Gearhead

    Vaikuttaisi siltä, että ennakonsäätömäntä "falskaa"... pumppu rempan tarpeessa, varsinkin jos yläkierroksilla sekoaa römpöttäen sinisille savuille.

    Jos ainoa oire on tuo sammuminen, kannattanee seurata tilannetta....

    Oma 6.2 ei koskaan tarvinnut kaasua käynnistäessä, kun oli kylmäkäyntisolenoidi kunnossa. Vain pieni pedaalin painallus hehkuttaessa, niin kaasu "jää vähänpäälle"...
    Nokileka kun nappaa nuo kiekat niin hätäseen, ettei yläkerta tiedä öljylähteen avautumisesta vielä hetkeen aikaan...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: DslCat 2002-09-11 23:13 ]</font>
     
  4. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    DSLCAT! Missä se ennakonsäätömäntä on ja miten se toimii.Mulla on sun kuvaama ongelma.
     
  5. DslCat

    DslCat Gearhead

    Se on pumpun pohjalla poikittain oleva "sylinteri", joka toisesta päästä tulpattu, ja toisessa päässä on se mäntä. Kaasuvivu akseli menee pumpun läpi, ja sen päässä sellainen epäkesko, joka painaa keinuvivulla tuota mäntää.

    Ulkoisten osien korjailu vielä onnistuu 'kotimekaanikolta', mutta sisuskalujen korjaaminen kannattaa jättää dsl-korjaamolle, kun ei ole testipenkkiä eikä tarvitavia mittalaiteita.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    kuulostaa siltä että mittaventtiili takertelee. jos painat kaasua ja löysäät nopeesti mutta et päästä kaasua ihan joutokäynti asentoon vaan saatat varvit alas ni ei pitäs sammua. vaivaan vois auttaa voitelevan lisäaineen käyttö polttoaineen joukossa.
     
  7. douglas

    douglas 1st gear

    Omassani kun käynnistyksen alussa polkaisen hiukan kaasupedalinta , ja sen jälkeen käynnistän , kierrokset lisääntyvätjatkuvasti,eikä sillai toiminut kuin ennen,että helken piti korkeampia kierroksia ja sitten tasaantui.
    Myöskin jos käynnin aikana painan kaasupoljinta kierrokset eivät palaudu vaan jää korkealle.
    Missä vika?
    Kun sammutan koneen ja käynnistän uudestaan painamatta poljinta kone käy tyhjäkäyntiä .
    Lämpimänä kaasupoljin tottelee hyvin.
    Toinen asia :
    Jos annan koneen käydä tyhjäkäyntiä ,kone alkaa ontumaan sammuu,ei sammu , voiko johtua siitä että korjailin webaston pumppua ja tukin polttoaineletkun lukkopihdeillä pumpun poisoton ajaksi ja siihen tuli vika josta saa hiukan ilmaa.
    Koneesta tarkastettiin hehkut, suuttimet ja polttoainesuodin,mutta ilmasin hyvin, mikä vika?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

Kerro tästä muillekin!