Audi A3 1.8T -01 Lämpömittari ei toimi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja soyysi, 23.12.2005.

  1. soyysi

    soyysi 1st gear

    Kyseisellä autossa lämpömittari ei toimi, kokeiltu vaihtaa anturi mutta ei vaikutusta. Sanoivat volkkarilla ei voi tehdä muuta kuin vaihtaa mittariston n. 400 eur onko tosiaan näin.

    T.Ykä
     
  2. Super Mario

    Super Mario 1st gear

    Kannattaa kattoo tietyst se liitin ja johdot n. 10 cm liittimestä eteenpäin, ettei oo poikki, tai hapettunu. jos näyttää hyvältä, ni sitte menee kyl mittari uusiks!
     
  3. nsalokos

    nsalokos 1st gear

    merkkiliike

    kysypä jostain asiansa osaavasta autosähköliikkeestä sama asia, voivat tietää paremmin kuin merkkihuollossa, jossa viat korjataan rahalla :)
    Itsellä meni -00 1,8T octaavista myös polttoainemittari pimeäksi, korjaantui anturin vaihdolla. Seuraavaksi meni sitten lämpötila-mittauksen osa mittaristosta, joka halvaannutti koko mittariston jumitilaan. Sekin korjaantui osan vaihdolla, ettei koko mittaristoa vaihdettu. Tosin -00 on eri sukupolvea tekniikaltaan kuin -01 audi/skoda mallit.
     
  4. nsalokos

    nsalokos 1st gear

    merkkiliike

    kysypä jostain asiansa osaavasta autosähköliikkeestä sama asia, voivat tietää paremmin kuin merkkihuollossa, jossa viat korjataan rahalla :)
    Itsellä meni -00 1,8T octaavista myös polttoainemittari pimeäksi, korjaantui anturin vaihdolla. Seuraavaksi meni sitten lämpötila-mittauksen osa mittaristosta, joka halvaannutti koko mittariston jumitilaan. Sekin korjaantui osan vaihdolla, ettei koko mittaristoa vaihdettu. Tosin -00 on eri sukupolvea tekniikaltaan kuin -01 audi/skoda mallit.
     
  5. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Se on tosiaan noin. A3n yhdistelmä mittari on paketti jota ei voi purkaa( siis ei ole tarkoitettu purettavaksi) Ja mistään siihen ei saa osia.

    Vaihdata merkkiliikkeessä niin saat siihen koodattua oikeat kilometrit ym tiedot samalla

    Nimim. Muutaman vuoden WV/Audi Huoltoa työkseen harrastanut.
     
  6. ana57

    ana57 1st gear

    Koska se on paketti jota ei voi purkaa, eikä kukaan osaa korjata, sen voi avata hyvällä omalla tunnolla, ja tutkia josko vika läytyy, jos korjaus onnistuu säästät satasia, jos ei olisit joutunut kuitenkin ostamaan sen uuden mittariston. Mittarit on kasattu standardi osista, jotka on yleensä leimattu uudelleen tunnistamisen vaikeuttamiseksi. Koska muut mittarit toimii (bensa) vika löytynee jännitteen alentajan (regulaattori) ja anturin välistä. Eli itse mittarin koneisto, johdot, liitokset, ....
     
  7. bwheel

    bwheel 1st gear

    Kyömäjuotos on se yleisin vika.
     

Kerro tästä muillekin!