Se ensimmäinen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Olli_, 23.12.2005.

  1. Olli_

    Olli_ 1st gear

    Kyllähän noi laatikot hyvältä näyttää ja jos sellainen hyvä kohdalle osuu, niin mielelläni sellaisen omistaisin. Haluaisin kuitenkin jossain määrin ns. pro street-tyylisen auton ja noista 70-luvun lopun kärryistä on tarjonnan mukaan melko vähän tehty noita. Sen vuoksi katselinkin noita Dustereita yms.

    Haaveena olisi käydä jonkun verran nykimässä varttiakin ja vaikka harrastus onkin vasta alussa, niin mitään 16 sekunnin aikoja en viitsisi mennä ajamaan. Eli hakusessa olisi mielellään valmiiksi pirteä tai piristetty auto, jolla ainakin ensimmäisen kesän voisi vaan ajaa huolettomasti ja vasta talvella alkaa tutkimaan sen tarkemmin.

    Sen verran olen kyllä noiden hevosvoimien perään, että jos autosta löytyy tuollainen +400 hevosta, niin kuorilla ei itselleni ole niin paljon väliä :)

    ps. jos löydätte kuvan 70-luvun lopun Buick Skylark Sedanin nokasta, niin laittakaa linkkiä.
     
  2. Olli_

    Olli_ 1st gear

    Aloin tässä miettiä tuon tulevan harrastepelin kunnostusta ja vanhojen osien vaihtamista uuteen ja nyt heräsikin kysymys, että mistä esim. tuollaiseen 70-luvun lopun perus-ritsaan saa osia ja missä hinnoissa liikutaan?

    Mitä katselin noiden käytettyjen ja kunnostettujen moottoreiden ja laatikoiden hintoja, niin hyvältä vaikuttaa, mutta saako uusia osia?
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Miehän vastailen näköjään vähän joka topicissa sun kyselyihin mut kun kysymykset vaikuttaa semmosille että ainakin luulen tietäväni jotain asiasta niin vastaillaan sit vaan :wink:
    70- luvun autoihinhan saa oikeastaan kaikkia osia hyvin ja ihan suomalaisista vauhtikaupoista, Racers Placesta http://www.racersplace.fi , US Partsista www.usparts.fi , US Centeristä http://www.uscenter.fi , TradePartsista http://www.tradeparts.info , StarAmigosta http://www.staramigo.com jne. Eli onhan noita, noista esimerkkinä mainituista oon ite tilaillut. Ja viime vuosina hinnat on tulleet niin alas ettei tavallisen harrastajan kannata alkaa metsästämään osia ite jostain jenkeistä kun liki samaan hintaan tavarat saa noiden kautta kotiinsa. Kattele vaikka noita sivuja ja vaikkapa Racers Placen sivuilla linkitettyjä valmistajien nettisivuja niin ei taida löytyä palikkaa mitä ei sais uutena tai uusiotuotantona oli sit kyse tekniikasta, korin tai sisustan osista tai mistä vaan, hyvin on löytynyt ainakin kaikkiin 60- ja 70-luvun GM-jenkkeihin :)
     
  4. Olli_

    Olli_ 1st gear

    Kiitos taas kerran.

    Taitaakin olla tuo varaosien huono saatavuus sellaisten henkilöiden puheita, jotka eivät itse tiedä asioista mitään. Monesti olen kuullut sanottavan, ettei vanhoihin autoihin saa mistään osia ja jos saakin, niin maksavat ihan hitosti.
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Huomasitko jo ton: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=557205
    Pontiac Grand Prix 2 d ht grand prix '73. Siinä vois olla aihoita, on vielä jo valmiiks isohkolla koneellakin eli 400 cid joten liikkuu tuolleenkin mukavasti, ainakin jos myyjän ilmoittamat 325 hp lukemat pitää paikkansa. Ja saahan siihen sit lisää kulkua jos siltä alkaa tuntua ja kun orggis lähtökohta on 400 cid niin siihenhän saa haluttaessa helposti vaikka Pontiacin 455 koneenkin keulille.
    Mun mielestä toi vaikutti aika mukavalle ja on melko harvinainenkin ainakin täällä Suomessa :wink:
     
  6. Olli_

    Olli_ 1st gear

    Enpä ollut tuota huomannut.

    Ärsyttää nykyinen tilanne, kun moottoripyörä pitäisi saada myytyä tai jotain muuta kautta hankkia pari tonnia autoa varten. Sanomattakin on selvää, ettei lähes kukaan osta tähän vuodenaikaan pyörää, vaikka hinta on vähintään kohtuullinen. Tallikin olisi vuoden alusta saakka vapaana ja sinne voisi tuoda auton, mutta kun ei ole autoa.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    www.oivanpoika.fi siinä näkyy lukevan ja se Musse oli 69, tosin se ei enää ole siinä. Mulla ois helppo projekti ja halvalla. Katso myydään jenkit palstalta Charger 68.
     
  8. Olli_

    Olli_ 1st gear

    Varmasti todella hieno tuo autosi, mutta taitaa olla itselleni liian kallis ja liian hieno. Tämän ensimmäisen auton kanssa olisi tarkoitus harjoitella jotain pientä auton rassauksesta, niin täytyy ostaa joku vanha ritsa jota ei voi vahingossa raiskata.
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Olis tiedossa turbo Buickki. Ei GN vaan sen edeltäjä. Ei kallis, hinta 1000-2000. Vähän ajettu mutta teknisesti hankala ekaks autoks ja siinä riittää puuhaa kun on pari vuotta seissyt ulkona. Voin lähettää kuvia mailina?
     
  10. Olli_

    Olli_ 1st gear

    Laita vaan kuvia: opa_82@hotmail.com

    Täytyisi vaan saada sellainen auto, jolla voisi ensi kesän kruisailla normaalisti ja seuraavana talvena alkaa virittelemään/kunnostamaan.
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    No siiihen Charger ois just passeli! Kuvia tulossa, mutta yksi kerrallaan. On sulla murheet. Toista se on mulla. Pitäs saada jotain tallista ilos ku avo Buick vielä ulkona.
     
  12. Olli_

    Olli_ 1st gear

    Charger ois passeli jos josatin ilmaantuis yllättäen 10t euroa :)
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kuvat lähti, käy kattoo. Oho! Tais lipsahtaa pari kuvaa Chargerista ihan vahingossa. :oops:
     
  14. Olli_

    Olli_ 1st gear

    Kuvat tuli ja sain ne koneelle.

    Buickista.

    Hieno aihiohan tuo olisi lähteä rakentamaan, mutta ei taida itselläni vielä riittää taidot eikä varsinkaan kärsivällisyys viedä läpi tuollaista projektia. Jos tuota malttaisi rauhassa laittaa, niin saisi kyllä hienon auton, mutta nyt pitäisi saada ajokuntoinen peli, jolla voisi ensi kesän ajaa ja sitten miettiä eteenpäin.

    Dodgesta.

    Älyttömän hieno peli. Ei kyllä sovi kieltää etteikö olisi yksi hienoimmista kunnon muskeli-autoista jota koskaan on tehty. Mikäli oma budjetti olisi vähän korkeampi ja muuten osaisin mitään tehdä, niin tuo olisi ihan unelma. Ehkä joskus tulvaisuudessa :)
     
  15. tiitikki

    tiitikki 1st gear

    [/quote]
    Sama autohan toi sit on. Hieno :D
    Ja tohon Olli_:n kysymykseen niin Monte Carlot taitaa olla aika harvinaisia, [/quote]

    Itse metsästin monteani 3 vuotta ja en kyllä luopuisi mistään hinnasta.
     
  16. Olli_

    Olli_ 1st gear

    Myynnissä oli jonkun aikaa sitten Oldsin Delta 455:lla.

    Onko konetta saanut vakiona Deltaan ja miltä tuollainen yhdistelmä muuten kuulostaa?
     

Kerro tästä muillekin!