Nelivetojenkkiä hankkimassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Coopu, 11.1.2006.

  1. Coopu

    Coopu 1st gear

    Moro vaan kaikille! Olisi haaveissa hommata ensimmäinen neliveto jenkkimaasturi. Lähinnä mielessä pyörii kuorma-autoksi rekisteröidyt dieselit. Itse olen melko amatööri em. laitteiden suhteen, korjaaminen ja huoltaminen sujuu kyllä mutta varsinaisia käyttökokemuksia ameriikanmaastureista ei ole. Ja hommaa vaikeuttaa vielä se, että suoraansanottuna se mielikuva joka on muodostunut kun on yrittänyt udella kokemuksia niiltä, joilla niitä mahdollisesti voisi olla, on hieman kaksijakoinen. Osa laitteista tuntuu olevan niitä "älä prkl kusekkaan niitä kohti", ja toiset taas "niillä ajaa vaikka maailman tappiin, ei saa ajamalla rikki" -tapauksia. Tietysti ymmärrän sen että ehkä isoissa autoissa käytön-, ja käyttäjäntyyli korostuu paikkojen kestossa. Ja muitakin, kuin pelkkään kestävyyteen liittyviä käyttökokemuksia saa heittää!! (mm. miten lähtee kovalla pakkasella tulille yms... 8) )
     
  2. URPO

    URPO 1st gear

    Noh, mullon -90 Dodge Ram Cumminssilla ja vaikka se on niin huonosti pidetty että oksat pois niin kyllä silti on vekkuli peli menemään. Tän talven pakkasilla (täällä etelässä taitaa huiput olla -15) ei oo käynnistyksessä ollut mitään ongelmia, lämpiämisessä sen sijaan kyllä :) . Tähän mennessä kriittisin hajonnut osa oli löpöpumppu jonka seurauksena olin jopa vähän pulassa hetken aikaa. Varsinkin jos itse osaat tehdä ja on paikka jossa väsätä niin pidän Ramia aika halpana vehkeenä ylläpitää, osat on olleet halpoja mutta kun itellä ei oo tilaa (eikä juuri taitoa) teetetty työ on maksanut vähän perkeleesti. Ei mulla omasta oo pahaa sanottavaa, paitsi että jos laatikko ois välitetty laveemmin voisi ajella kovempaa 8)
     
  3. Offi juniori

    Offi juniori 1st gear

    Tuo kuulostaa juuri sellaiselta että jos joltain esim. cheviin vannoutuneelta fordista niin vastaus on varmasti että ford on aivan täys paska mutta chevillä ajaa elämänsä loppuun asti! :D Itselläni on 90 vm. Chevrolet Silverado ja ei ainakaan vielä ole jättänyt tien varteen! 8)
     
  4. isok5

    isok5 1st gear

    pojat forumie ei oo poikiille
     
  5. Coopu

    Coopu 1st gear

    Suksi vit w*ddyyn täältä! :poff:
     
  6. Blösö

    Blösö 1st gear

    Suomennos? :eek:
     
  7. mallasviski

    mallasviski 3rd gear

    Pick-up foordi

    Mulla on ollu jo jonkin aikaa ajossa F-150 nelivetopikis, 4,9l suoralla bensakutosella. Ja voin kertoo, et toimii ku junan vessa. Keskellä ei tosin oo tasauspyörästöä, se on melkonen miinus... nelivedolla vaan jos tosi hätä. Osien hinnat melkein eskort-volvo luokkaa, eikä us-parsin numero tartte tosiaan olla puhelimen pikavalinnassa.
     

Kerro tästä muillekin!