Rumpujen maalaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Duster, 26.3.2003.

  1. Duster

    Duster 1st gear

    Kannattaisko uusia takajarru rumpuja maalata millään vai onko noi miten herkkiä ruostumaan?
     
  2. blacko

    blacko 3rd gear

    Kyllähän ne ruostuu todennäköisesti aikas pian. Voi siihen päälle vetää joko kirkaslakan tai maalia, kunhan ensin karhentaa pinnan ja poistaa suojarasvat. Niitä kyllä sitten saa noin kerran vuoteen uudelleen maalata ainakin jos ajelee myös talvisaikaan. Voishan niihin kokeilla vaikka samaa maalia, kuin lohkoa maalatessa jos pysys paremmin...
     
  3. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Mitenköhän muuten rummuissa (siis vanhoissa, hiekkapuhalletuissa) kestää mustaus tai mustanitraus?
    Kokemuksia?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miranol on paras mun kokemusten mukaan. Mulla oli 5 vuotta ajossa eräs laatuauto ja kerran jouduin maalaamaan uudestaan, ku oli vähän tummunut maali siit kenkien kohalta.
    Nää rummut oli kyl käytetyt jo ku maalasin ne.
    m.k.
     
  5. xtremer

    xtremer 1st gear

    itse olen pistänyt rostexit/ferrexit pintaan käyttöautoon nyt ovat ollut maalattuna vuoden (25000 km) eikä ole kukkinut.
     
  6. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Käyttö(?)c-kadetissa maalasin miranolilla rummut ja hyvin ovat pari vuotta ulkosäilytyksessä kestäneet.Kyllä niihin jotain pintakäsittelyä kannatta harkita menevät muuten aika kamalan näköisiksi.
     
  7. xtremer

    xtremer 1st gear

    Miranolilla ei ole paljon korroosion kesto ominaisuuksia.
     
  8. Slas

    Slas Gearhead

    Hammerite/Hammer (Tikkurila/Maston) on loistavaa metallisuojamaalia joka kestää kulutusta ja olosuhteita ja kemikaaleja. Tätä nk. vasaralakkaa saa myös ilman vasarointikuviota, mm. mustana ja muina perusväreinä.
     
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mainittakoon että puolihimmeä musta luovuttaa lämpöä parhaiten eli mustat jarrurummut jäähtyy vähän paremmin, ainkin teoriassa. Liekö ero maalaamattomaan rumpuun lähinnä marginaalinen? Mene ja tiedä...
     

Kerro tästä muillekin!