Chevrolet Astron kulutus? Kiire!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja hapa11, 19.1.2006.

  1. hapa11

    hapa11 Gearhead

    oon just autoo vaihtamassa ja kysyisin paljos toi astro kuluttaa??? auto vm.90 ja 4,3 litrasella koneella.
     
  2. hapa11

    hapa11 Gearhead

    tai onk mitään sivuja mist näkis noitten kulutuksen???
     
  3. ply

    ply 1st gear

    mulla oli vm:87 se hörppäs tommose 10-14L
     
  4. Juci85

    Juci85 1st gear

    Sitä luokkaa. Itellä oli -89 ja vei n. 11-14 riippuen ajosta.
     
  5. hapa11

    hapa11 Gearhead

    noi on ilmeisesti matka-ajo kulutuksia???
     
  6. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Joopa, omalla astrolla onpi kulutus vaihdellu 10-20L/100 km:ä.

    maantie n.10, kaupunki n.14 ja talvella lyhyttä kikkailua kaupungissa kylmällä koneella n.20.

    keskiverto sekakulutus meikäläisellä on ollu aika tasan 13L/100km, talvella n. 14-15 riippuu kelien kylmyydestä ja kylmä käynnistyksistä.

    niin ja meikäläisellä on aika raskas kaasujalka. Jos ei ole liukas keli niin kiihdytykset tehdään latta pohjassa suurimpaan sallituun nopeuteen.
     
  7. Peeveli

    Peeveli 1st gear

    Itellä nyt 2 vuoden ajan ollu kulutus kylä/matkaajossa 11-12 litraa.Työmatka 50km suunta niin himpun laskee keskikulutusta.Matkaajossa 10 nurkille 100-110 nopeuksilla mut alle 10 en ole ikinä päässy.Täältä löytynee jostain linkki "astroje kotisivuille "jossa aiheesta keskusteltu aikas paljo.
     
  8. audiq

    audiq Gearhead

    Onkos muuten kellään kokemusta vanhan, mutta toimivan lambda-anturin vaihdosta, eli vaikuttaako kulutukseen, kun vanha lambda on varmasti hidas, mutta ei vielä näytä vikakoodia. :odroll: Auto on vm-89 ja lambda-anturi alkuperäinen, niin meinasin jos se kulutus vähän laskisi uudella anturilla. Nyt on vienyt seka-ajossa 13-15l/100km ja kesällä vaunun kanssa matkaa, noin 11l/100km. Vähän tuntuu vievän enemmän, kuin ennen, siksi ajattelin jos olisi lambdan vaihdon aika?
     
  9. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    Vaikuttaa varmasti ja lämpötila-anturi kans.
     
  10. jyha

    jyha 1st gear

    laita lämmitettävä lambda, eli nelijohtoinen! alkaa toimimaan aikasemmin kuin lämmittämätön!
    peräöljyt vaikuttaa kans talvikulutukseen melko reippaasti, ennenkuin lämpeevät ja notkistuvat!
     
  11. audiq

    audiq Gearhead

    Ei huono ajatus! Pitäisköhän se lämmitys ottaa bensapumpunreleeltä vai onko joku helpompi paikka?
    Peräöljyt on synteettiset, eli pitäis olla aika notkeeta.
    Kulutus on ollut aavistuksen yläkantissa jo pitemmän aikaa (noin 0.5-1.5l/100km), eli ei kylmyydestä johtuvaa, vaan taitaa olla lambda tai se lämpötila-anturi. Eikös sillä WIN/ALDL??? tai jotain sinnepäin näkisi mm.lämpötila-anturin toiminnan?
     
  12. 5EISKA

    5EISKA 1st gear

    seka ajoa talvella aika tarkasti 15L sadalla ja matka taittu kesällä 12l sadalla
     
  13. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    Otetaanpa tätäkin ylöspäin. Todella pienillä kulutuksilla ovat vastanneet päässeet :wc: . Omalla josta kaikki komponentit tarkastettu ja vasta katsastettu peli niin kulutus kaupungilla 30L/100km. Astro on muuten lämmityksessä 24h eli aina kun en sillä aja ni tolpan nenässä se on. Mikäs on nyt kulutus astroilijoilla kun vuosi sitten vastanneilla on ollu noinkin pieniä. Kyllähän se on niin et ensitalvena ei kuluta astro yhtään bensaa. Todella hyvä auto kaikinpuolin ja positiivinen yllätys verraten vaikka vaniin. Mutta tuo kulutus :eek: Eikä sitten ole ensimmäinen jenkkini vaan 18. kappale menossa :soosoo:
     
  14. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    11-14,5 l sataselle, mitä on tullu mitattua joskus...
     
  15. WTF

    WTF Gearhead

    Astro -97 4,3 Vortec korotetulla katolla.
    Omapaino 2160 kg.
    Kulutus mittaukset 8 - 22 l/100km.

    Vähän heittoa. :eek:
    Tuo 22 l/100km oli silloin kun auto tuli Finlandiaan 2005 talvella.
    Pakoputki vuoti sieltä täältä ja lambda rikki.
    Vähän korjaili ja vaihtoi osia niin lapin reissulla mittailin välillä alle kympin kulutuksia, epälin kylläkin mittavirhepaholaista kun tuo on kuitenkin korotetulla katolla.


    Kaverin G20 vani korkealla katolla, normaali lambdalla, visko ropelilla, 350 bensakoneella talvella pelkkää kaupunkiajoa (0-10km) kulutti
    30-35l/100km. Kesäkelissä samalla vehkeellä keskikulutus alle 15l/100km.
     
  16. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    Sen mitä oon jututtanu astro miehiä ja astrojen kanssa tekemisissä olevia ovat kyllä sanonu samoja kulutuksia ku mulla. Outoa sinänsä mut ajellaa tää talvi näi ja ensitalvena toisenlailla. Onhan tuo 30l kaupungissa aika paljon, varsinkin ku ei tuu reviteltyäkään ja normaalisti muutenkin tolla päästelen. Lämpimäks ajan joka kerta kun liikenteeseen lähden, muttei tuo kulutus tipu millään.
     
  17. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ameriikassa kun on olemassa noi EPA kulutusnormit, niin niiden mukaan maantikulutus on 11 ja rapiat, ja kaupunki karvan vajaa 16. Toi on jonkinlainen arvio normiolosuhteissa. Sikäläisten kuluttajaraporttien mukaan 90% autoilijoista ei pääse niin pienellä kulutuksella kun mitä EPA normit väittää, ja todellisissa käytännön lukemissa on saattanut olla 50% heittoja.
    Mulla ei oo kokemusta Astroista, mut jos meinaa, että pääsee alle noiden EPA normien, niin todennäköisesti pettää itseään. Mä en tiedä onko se pelkästään jenkkiautoilijoiden vika, mutta ylipäätään ihmiset kehuu hämmästyttävän pienillä kulutuksilla. Mä en varmaan osaa ollenkaan ajaa, kun en pääsääntösesti oo päässyt lähellekään sellasia kulutuksia mitä muut samanlaisilla vehkeillä. Esimerkkinä vaikkapa mun vanha kutosaspeni, jossa taatusti oli kaikki kunnossa; kirjanpidon mukaan reilu vuoden keskikulutus oli karvan vajaa 16 litraa sadalla.
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead


    En sun ajamisesta tiedä, mutta en mä ole noin paljoa soppaa saanut kulumaan vielä yhdelläkään autolla :eek: Ex. stw vei varmaan yli ton pelkässä kaupunkiajossa, mutta kun maantiellä pääsi vähän yli kympillä, niin äkkiä se tasoittuu...
     
  19. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Toi on ollut mun vähiten kuluttanut jenkki ikinä. Systerin capricet taitaa mennä kesällä pikkasen vähemmällä. Tosin, mulla on aika pitkälti kaupunkiajoa, eikä Aspenilla oikeestaan koskaan yli kymmenen kilsan motaripätkiä.
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos ajelee pitkin slummeja koko ajan ja lyhkäisiä pätkiä niin ei toi 16litraa satkulla ole juuri mitään!
    Emännällä on työmatkaa kaikki 300m mutta kun se vie toukan ekaks hoitoon niin tulee jopa 2km "nurkka-ajoa" ja keskikulutus on 2.2 tomaattimatukalla sellaista yli 20litraa satkulla :rotfl: . Tollasta pätkää kun ajelee pelkästään jollain 4litran kikkaralla niin ei 30litraa satkulla ole mikään ihme!
     

Kerro tästä muillekin!