Dremel tai vastaa päristin ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Anonymous, 13.3.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja uusi Dremeli on jo kotona. Valitsin mainitun LCD kierrosnäytöllä olevan kamppeen ilman mitään oheistarvikkeita. Hinta sille oli vain 80e joten ei tosiaan kannata vanhoja korjata!!!

    Kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille.
    /jarit
     
  2. hyty

    hyty 1st gear

    heh vähä myöhässä mut kumminkin.... kovasta käytöstä johtuen meidän puulaakin dremel hyyty n. vuoden vanhana... totta kai se piti sitten itse purkaa aluksi... etummuainen laakeri oli jurahtanut. tarkemmin tarkasteltua se laakari oli "inttekroitu" ankkuriin kiinni joten mahoton vaihtaa... kone nippuun ja takuu kuitteja selaan... olihan sitä jäljelläkin joten eikun huoltoon... korjaus raportissa luki vain että laakerin putsaus, eli ilmeisesti olivat vain liottaneet ja rasvoneet uusiksi... nyt on pelannutkin jo parisen vuotta ihan hyvin. Malliltaan sellanen "DIGI" näytöllinen...
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    täh, kiina-kopiot kuumenee? jaa no ei mulla vaan oo koskaan.. toiminu varmasti yhtä hyvin ku digi-mega-dremelit :eek: no joo ei oo onneks mun ongelma.. ostakaa vaa vaikka dremeli tv näytöllä :D
     
  4. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    Nyt täytyy vallan nostella tätäkin keskustelua, kun muistui mieleen kun kirosin tota perkkeleen kiinakopiota :mad: :mad:

    Todellakin sillä ei tee mitään! insinööri, viisaana miehenä, suunnitellut mahdollisimman epämukavaks käyttää, mm. johdot on tuommoista lankapuhelimen tapaista (eli siis tollei "rullalla"), tästähän seuraa että kopion mikälie jännitteenmuuttaja (?jumalaton halko) tippuu aina jossei ole laitettu kiinni jonnekin jollakin :mad: tehot ei riitä mihinkään hiomiseen, puutuu... terät ei kiristy kunnolla ==> hiomisesta ei meinaa tulla mitn, kun terä liikkuu edestakas! ja tosiaan kuumenee ja rupeaa magneettiseksi :eek:

    jossei dremeli ole aivan pakollinen touhutessa, eikä ole varaa ostaa kunnon dremeliä, niin ei noita kiinakopioitakaan kannata ostaa! kelpaa korkeintaan mopon pytyn sipistelyyn (tosin tehot meinaa loppua siihenkin touhuun :lol: )

    huono viilakin on parempi kuin tommone kopioreemeli, taikka porakone :wink: mut sitten pitää jo olla tarkkana, kun meinaa siepata liikaa jossei ole tarkkana :odroll:
     
  5. Selli

    Selli Gearhead

    Mullon työpisteessä ollut noita lcd näytöllisiä Dremeleitä lähinnä kiillotuskäytössä.Eka kesti varmaan 2-3vuotta todella paljon ajoa.Laakeri siitäkin oli mennyt ja ankkuri. Nyt viimeisin ollu 2vuotta käytössä eikä siinä muuten olisi vikaa kuin että on ruennut täristää.Ostettiin sitte JOKE merkkinen vingutin joka on tarkoitettu lähinnä maks 3mm karalle.
    Toi on lähes äänetön laite ja erollinen ohjain boxi on mistä säädellään suunnat ja kierrokset yms. Ja painoa on senverran että voi pitää kädessä niinkuin kynää ihan vaikka kokotyöpäivän.Tämä laite nyt ei kyllä sovi juurikaan autohommiin mutta tulipahan ilmaistua omanäkemys. Toi Dremelin paras malli on kyllä hintaansa nähden hyvälaite.
     
  6. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Itse rassailin pakokanavia ilmakäyttöisellä vinkulla ja mitäs sitten, että se kompura huutaa, onhan sitä kuulosuojaimet keksitty. En tiedä, olisiko valuraudan muotoilu yhtä helppoa Dremelillä. Dremel-esite on kuitenkin ollut viimeiset neljä vuotta keittiön ja olohuoneen pyödillä ennen joulua noin niinkuin vinkiksi vaimolle, mutta eipä ole näkynyt Dremeliä pukinkontissa.

    Mutta vähän samaa mieltä noista kiinanpaskoista. Kahvinkeitin lakkasi toimimasta viiden kuukauden päästä jne. Justiinsa meni tuollaisesta parturikoneesta yksi metallikiinnike tusinan verran sitä ehti käyttää, mitä lie silumiinia. Miten ne viitsiikin tehdä niin huonoja koneita, ei siinä, että säästin kyllä koneen rahat hiustenleikkauksissa kolminkertaisesti, mutta tuo Kiinan kertakäyttötavara ei vaan sovi minun luonteeseen puhumattakaan ympäristöystävällisyyteeni. Enää ei tule mitään missä lukee made in PRC. Kunnon työkalu on investointi eikä meno.

    Jaa niin, kerran vaimo osti Sandvikin kuulapäävasaran, vaikka olin ympäröinyt Dremelin. :rotfl:
     
  7. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Jos haluat ihan oikeasti hioa/kiillottaa tms Niin unohda ne paineilma vingut.Pitävät älytöntä meteliä. Varsinkin jos kumpura huutaa vieressä.

    Osta kerralla laadukas suorahioma kone. Siis sellainen johon saat 6mm karalle käyvät kovametalli terät yms. Niissä on kanssa nopeuden säätö -varsin tareellinen jos hiot esim alumiiniä.

    Esim tässä todella fiksun oloinen :

    http://www.tooltechnic.fi/product_info. ... ucts_id=78

    Ja vielä 3mm/6mm ja 1/4 karalla!

    Ne pelkästääm pionoismallareiden vehkeitä
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead


    Mä olen samaa mieltä. Jos meinaa valurautaa muokata niin sähkökäyttöinen suorahiomakone on paras. Paineilmavingussakaan ei ole yhtäpaljoa tehoa. Dremelillä tuskin mitään kansihommia voi tehdäkkään, eihän siinä ole kuin jotain 100wattia tehoa.
     
  9. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    On se tuo dremel niiiiiiiiiiiiin kätevä autopeltihommissa ettei toista, helmoja on kiva paikkailla kun ei tartte "rälläkkää" käyttää ja kaikkea pientä ruostekukkien paikkuuta varten aivan must vehje 8)
     
  10. Lassard

    Lassard Gearhead

    Ite ostin B&D:n mallin, jolle oli annettu Prismassa aivan lyömätön nimi: Tarkka-Tane! Harrastelijakäytössä on pelannut ihan jees.
     
  11. Lassard

    Lassard Gearhead

    Ite ostin B&D:n mallin, jolle oli annettu Prismassa aivan lyömätön nimi: Tarkka-Tane! Harrastelijakäytössä on pelannut ihan jees.
     
  12. ilkka313

    ilkka313 1st gear

    Itselläni laukesi Dremel naurettavan vähäisen käytön jälkeen, printiltä kyrvähti pintaliitosvastus, jonka arvo on paha selvittää. Ostin tilalle vastaavan laitteen, valmistaja on Ryobi, mukaan tuli joutsenkaula, joka on ihan ehdoton, ja paljon muutakin tilpehööriä pakattuna muovisalkkuun. Yhden illan olen surruutelleut ja hyvin pelaa, vaikuttaa hieman vankemmalta kuin Dremel ja hinta-/laatusuhde on parempi, löytyy diginäyttö ja tarvikkeita mukana enemmän kuin Dremelissä, hinta oli 89 euroa.
     
  13. Dremel hajosi kanssa joku aika sitten, eikä ihme, sen verran rankassa käytössä oli. Samassa merkissä aion kuitenkin pysyä- tuskin vaihtamalla paranee.

    Kiinan romuista mainittakoon betax rälläkkä. Maksoi muistaakseni 7,90€. Ostin ihan piruuttani. Hallilla sitten lamellilaikka kiinni, kaveri kellosta aikaa ja rälläkkä laulamaan tai oikeastaan rääkymään. Veikkaukseni oli 2 min ihan normaalia hiontaa, kaverilla 15 min. Tulokseksi saatiin n. 25 sekuntia ja sitten muovinen kulmavaihde (vika paikannettiin) antoi periksi. Onneksi niin pian, ei sitä meteliä mikä koneesta itsestään lähti, olisi varttia pystynytkään kuuntelemaan.
    Ei muuta kuin takaisin liikkeeseen takuukuitin kanssa. En tosin sitten ottanut uutta tilalle, ei oikein vakuuttanut tuo betaxin laadunvalvonta. :rotfl:
     
  14. LS454

    LS454 1st gear

    Dremelin kopio kestaa vajaat pari vuotta ja aito näköjään suunnilleen saman ajan olen hajottnut yhden ferm merkkisen ,hioin sillä sikana vajaat 2v ankkuri paloi lopuksi.Nyt olen ostanut aina uuden kun vain hinta on alle 25e :lol:
    Mulla on kaks keskisen 120l kopuraa sarjassa ja kun vinguttaa niin kumpikin pyörii valtoimenaan,toinen niistäkin on kerran palanut , muuta hinta oli vain 49.99e ja vielä takuulla sai uuden.Eli ei muuta kuin halpoja koneita savuna ilmaan.Eri juttu jos vääntää työkseen .
     
  15. Chevy G20

    Chevy G20 1st gear

    Olen kyllä erimieltä tuosta että ilmakoneissa ei ole tehoa, esim Renaultin mulkkumirkeli kiertää 40000 eikä sitä saa yhdellä kädellä hyytymään. Koko on 1/5 sähkökäyttöisestä. Ainoa huono puoli on hinta mikä on lähes 600€... Hitsarin hommissa on montaa eri merkkiä tullut vastaan eikä ole tuon rellun voittanutta.
     
  16. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Paja/työmaahommien paineilmaverkko on vähän parempi kuin kotipuuhastelijoilla.
    Paljonko Rellu tarvii painetta?
     
  17. Chevy G20

    Chevy G20 1st gear

    En tiedä mitä ohjekirja sanoo paineesta mutta hyvin toimii ainakin paineilla mitä telakoilla on.
     
  18. cj-simo

    cj-simo 1st gear

    tuosta dremel koneesta vielä,nyt on näköjään tullut uusia malleja vanhojen tilalle,300 ja 400 versiot,ja vakiona kätevät vaijeri välitteiset jatko työkalupäät,itselläni ollut kyseinen laite käytössä jo noin 6vuotta malli 395, ja
    isompi multi-flex,hyvin ovat toimineet tähän päivään saakka,varsinkin tarvike laitteiden ja terien valikoima erinomainen.moneen hankalaan paikkaan ollut todella tarpeellinen työkalu.
     
  19. jpanu

    jpanu 1st gear

    Mikseis kukaan muista

    Sellainen laatumerkki kuin Proxxon!!

    Itellä verkkovirtakäyttöinen 100W pora, ja pesee kyllä dremelin mennen tullen.
     
  20. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Just tulin tallilta Oldsin kimpusta. Työvälineenä vain Dremel jossa laikkoina työpaikalta ilmaiseksi saamiani FIBER-laikkoja (oli väärät toimitettu eikä toimittaja ottanut takaisin). Pyöränkaaret ja muuta pikkuhommaa puhdistelin ruosteista ja yhden mätäpaikankin leikkasin pois. On se hyvä peli!
     

Kerro tästä muillekin!