Suburban 6.5td

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Aap-peli, 18.1.2006.

  1. Aap-peli

    Aap-peli 1st gear

    Meneekö dieselin paluuputki tankinpohjalle asti? Olisi tarkoitus ottaa Webaston diesel paluuputken kautta. Auto siis vm. 95 ja 4wd.
     
  2. Automies

    Automies 1st gear

    Laita se vebaston säiliö siihen väliin, siis paluuputken ja tankin väliin, täyttyy ylimenevästä "naftasta", ja parinlitran purnukka riittää, sillä pyörii vebasto reilusti parituntia...!!!
     
  3. mätkä

    mätkä Gearhead

    oon laittanu kahteen 95 suburbaniin webaston ihan vaan menopuoleen T-liittimellä Webaston omien ohjeiden mukaan ja hyvin ovat toimineet. Turhaa pistää mitään säiliöö. Mitä yksinkertaisempi, sen toimintavarmempi!
     
  4. DslCat

    DslCat Gearhead

    Joo, vas. puolen runkopalkissa (about takapenkin kohdalla) on jatkokappale. Tuon tilalle kun laitat T-kappaleen, niin saa Weba imee ennen ruiskupumpun siirtopumppua vapaasti.

    Eikä tule katkottua orkkispillejä, jos Webaston joskus pois otat...
     
  5. blazer

    blazer 1st gear

    mihinkä olette sijoittaneet webaston?
     
  6. DslCat

    DslCat Gearhead

    -94 Subissa on suht. hyvä paikka jarrutehostimen ja etulokasuojan välissä. Tein tukevan kiinnistysjalan, jolla Webasto seisoo suorassa sisälokarin vinon pinnan päällä. Periaatteessa aika ylhäällä ilmauksen kannalta, mutta ei ole ilmakuplia ilmauksen jäljeltä kertynyt. Toisaalta on helppo päästää ilmat pois Weban vesipumpulle tulevasta letkusta, esim nesteiden vaihdossa. Tein nämä asennukset 2001 kesällä, ja auto on käytössä edelleen.

    Muistaakseni tuossa paikassa on myöhemmissä malleissa muita "romuja" tässä vapaassa kolossa.

    Vedenkierroin tein siten, että ensiksi menee etupään lämppärin kennolle, Lämppärikennon paluuta muutin niin, että se ei tule syylärin yläosaan kuten alkujaan, vaan alavesiletkuun. Paluuhaaran laitoin paisuntasäiliöltä alavesiletkuun tulevaan saman kokoiseen letkuun, niin ei tarvinnut jöötiä (kallista) alavesiletkua silputa - tuon kokoisia haarojakin on vaikea saada. Tuo tietty mahd. lähelle alavesiletkua. Tämän muutoksen tein 1. talven jälkeen, ihan vain parantelu mielessä - tuntui hölmötä lämmittää syylärin toista päätyä..

    -94:ssa on vielä iso muovisuoja "Turbo diesel" koneen päällä (kenellä se paikallaan), johon lovesin Weban letkuille. Laitoin lisäksi solumuovieristeet letkuihin.
     

Kerro tästä muillekin!