suburban ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja subi95, 20.1.2006.

  1. subi95

    subi95 1st gear

    Moro kaikille! Tuli vähän kysymistä kun näin kovalla pakkasella ei 95 mallin subi suostu käynnistymään. Kone on 6,5tdi. Ei edes yritä pyörittää, vaan kuuluu ainostaan naksaus. On tapahtunut aiemminkin pakkasilla ja ei auta vaikka kuinka pitää lohkolämmitintä päällä. Sitten kun pakkanen laskee niin lähtee taas normaalisti. Eli mikähän tuota konetta oikeen riivaa...?
     
  2. etna

    etna 1st gear

    Tuota mitenkäs ne hehkut? :-?
     
  3. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Virran vähyys. Tuore akku vois auttaa.
     
  4. subi95

    subi95 1st gear

    Ei ole virrasta kiinni, kaksi uutta akkua on laitettu viime kesänä. Ja pakkasten jälkeen lähtee aina käyntiin. Joskus jopa niin, että kun muutaman kerran naksuttaa avainta edestakaisin, eli yrittää käynnistää, niin sitten taas hörähtää käyntiin. Voiko hehkujen vika olla, jos ei edes yritä pyörittää?
     
  5. etna

    etna 1st gear

    Aattelin vaan kun on noin tuore peli, niissä tuppaa oleen tota elektroniikkaa sen verta että saattaapi antaa odottaa ennenkö antaa luvan startille pyöriä,mutta viimonen kommenttis antaisi ymmärtää että virtalukossa voisi olla jotain hapettumaa tai jotain. Syy monesti elektroniikkaa testataan kylmäsprayllä notta löydettäisiin vika. Joten pakkasta ei toimi lämpöstä toimii, saatan puhua puuta heinää mutta ehdotus tämäkin :eek:
     
  6. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Veikkaan

    1. Käynnistysmoottori solenoidi ei pelaa rasvat/lika jäykistyy!

    2. Akun navat hapettuneet niiden "kumilutteroiden" alta jos alkuperäiset lisäksi ei saata olla kunnolla kiinni! eli ei saa kunnolla virtaa niinkuin jo edm.

    Olen monesti mattoveitsellä vuollu noita kumeja matalemmaksi akun ja kengän välistä! Se kumi kantaan siinä välissä ja poikkipinta jää pieneksi ja hapettuu ajan kanssa kumin sisältä.
     
  7. Jaana73

    Jaana73 1st gear

    Poista tuo 2 akun systeemi mikä on maailman huonon keksintö. Aina huonompi akku syö paremman. Laitat yhden ison niin kaikista paras.
     
  8. blazer

    blazer 1st gear

    puhdista solenoidi! ei saa laittaa rasvaa!
     
  9. DslCat

    DslCat Gearhead

    Joo, ei ole tekoa hehkujen kanssa. Kaapelien liitokset/navat kuntoon ja rasvaan. Eikä muuten mahdu isoa akkua yhden pienen tilalle rikkomatta autoa.. (2x90Ah=180Ah).

    Se on tod. näk. startin vaihto edessä... Solenoidin korjaus ei paljoa auta, jos hiilet loppu. Eikä niiden vaihto auta kuin hetkeksi, jos kommutaattorin kuparipinnat pahasti kulunut. Nykyään nuo kestävät aikalailla samanajan, joten koko höskän vaihto kannattaa, varsinkin jos vanhan ritsan ottavat vaihdossa... hinta (Hki) jotain 300-350 € tehtynä ja vanha jää pajalle.. alakautta suht. nopea vaihtaa.
     
  10. subi95

    subi95 1st gear

    Lähtihän se vehje tänään käyntiin. Pidin sisätilan lämmitintä starttia kohti tarpeeksi pitkään ja otettiin vielä lisävirtaa toisesta autosta kun oli akkujen virrat vähän heikentyneet monen päivän aikana erinäisistä käyntiinyrityskerroista. :)
     
  11. niklas_

    niklas_ 1st gear

    starttihan on helppo testata. kaapeli irti ja apuvirtakaapeli suoraan kiinni. sit johdonpätkällä annat herätevirtaa
    muista laittaa vapaalle /P
     

Kerro tästä muillekin!