lataus ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja esco_73, 20.1.2006.

  1. esco_73

    esco_73 3rd gear

    Kylmänä auto lataa jotain vähän päälle 13v ja kun käytät lämpöseksi niin se lataa vähän päälle 12v ja kun laittaa sähkölaitteita päälle volttimittari heilahtaa alle 10v ja nousee 12v ja kun kytket vilkun päälle volttimittari heiluu edestakaisin. Laturia on kokeiltu vaihtaa mutta ei ollu vaikutusta. Itse epäilisin maadoitusvikaa tai kun auto on yli 30 vuotta vanha niin piuhat alkaa olemaan varmaan aika haperot, jos on maadoituksessa vika mistähän päin autoa kannattaisi tutkia maadoitukset.
     
  2. juhe72

    juhe72 1st gear

    heitä se lucas hevon helvettiin, niistä ei yksikään ole pelannut edes uutena
     
  3. esco_73

    esco_73 3rd gear

    Siinä on kyllä vaihettu boschin vehkeisiin.
     
  4. newport73

    newport73 1st gear

    ITEL OPELIS SAMA VIKA,paitsi että pitää nostaa kylmänä kierrokset yli 3500/min että laturi lähtee lataan...laturis ei sinänsä miään vikkaa....mut v..ituttaa polkasta -35 asteen pakkasessa tommoset kierrokset....ja samal taval tekee mulki käyttis tyhjäkäynnilä,vilkun kaa nousee ja laskee volttimittarin neula' :eek:
     
  5. esco_73

    esco_73 3rd gear

    Missäköhän on vika, jos joku viisaampi voisi kertoa.
     
  6. juhe72

    juhe72 1st gear

    voisihan se olla virtalukon pohjakin, vedä suoraan piuha laturista akkuun ja katso sellaisella mittarilla, joka toimii, rauhoittuuko voltit
     
  7. buick8791

    buick8791 1st gear

    Moi,

    Oletuksella, että laturi on täysin kunnossa:

    laita latauspiiriin + ja miinuspuolelle kunnon kaapelit, siis poikkipintaa rittävästi. Samalla korjaat kaikki muut mahdolliset jännitehäviöitä aiheuttavat kohdat, maadoitukset, huonot liitokset läpi auton.
     
  8. ana57

    ana57 1st gear

    Autossa lienee vaihtovirtalaturi, jolloin akun ja laturin välillä on jo suora (ja paksuhko) kaapeli (onko ?), onko jännitteen säädin laturissa vai ulkoinen. Meneekö akun maajohto suoraan koneen kylkeen, jos menee vika löytynee moottorin ja korin välisestä maadoituksesta. Mainitsit että laturi on vaihdettu boschiin, jolloin autossa voi olla 'omia' kytkentöjä, jos latausvirta kulkee virtalukon kautta (ei sais) vika voi löytyä sieltä. Heitteleekö jännite myös laturin päävirtanavassa (mitattuna laturin runkoa vasten/mitattuna auton koria vasten).
     
  9. ana57

    ana57 1st gear

    Ja siihen opelin laturin heräämiseen auttaa tehokkaampi polttimo latauksen merkkivalolle, jos se on vm 70..., jos vanhempi laturin polarointi (vai polarisointi eli remanenssin virkistäminen) auttaa.
    Yleisemmin: Kysymys: Moottori ei käynnisty, missä vika ?, todennäköisesti oikeita vastauksia ei tule, aina kannatta panna vähän perustietoja mukaan jolloin joku voi osata arvata oikein.
     

Kerro tästä muillekin!