Buick matkaan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Chevy ´53, 11.2.2006.

  1. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ajattelin kirjoittaa tällaisen pienen kertomuksen tänne Overdriveen kahdesta syystä; 1. Näitä on omasta mielestäni mukavaa lukea. 2. Kiitokseksi kaikista niistä hyvistä rahtausneuvoista jotka olen täältä saanut.

    Tässä siis tämän päivän reissu Olympiasta Tacomaan, mutta sitä ennen hieman taustaa:

    Craigslist.org:sta tarttui sattumalta hakusanalla "Buick" halpa -65 avo. Emailasin siitä heti ja soittelin perään, lupasin miettiä viikonlopun yli, mutta illalla oli myyjä jättänyt vastaajan viestin, että 4 ostajaa olisi kiinnostunut ja pitäisi päättää. Lupasin ostaa auton, seuraavana päivänä käytiin 80 mailin päässä autoa katsomassa, käynnistelemässä, maksamassa ja tekemässä paperit. Paikallisen DMV:n kautta tuli rekisteriote (Title) omalla nimellä kolmen viikon kuluttua. Samasta paikasta sai leimat ostokuittiin (Bill of Sale).

    Washingtonista tuntuu rahtihinnat olevan huomattavasti kalliimmat kuin muualta, johtuen kiertomatkan pituudesta. Maarahti Californiaan tai itärannikolle ei olisi tullut merkittävästi halvemmaksi. Nikkaroin jo pari vanerilaatikkoakin, mutta valitsin sitten firman joka antoi lastata kaikki varaosat sisälle autoon. Erillisistä laatikoista ei tarvinnut maksaa. Lisäksi hintaan kuului rahdin kiinnitys.

    Edellispäivänä kävin ostamassa akun, pakkasnestettä, rautalankaa, nippusiteitä, ilmastointiteippiä, työkaluja ym. mahdollisesti tarpeellista sälää auton siirtoa varten. Pienestä varastokopista siirsin eilen kaikki Hambista, swapeista ja ebaystä hankitut varaosat käyttöautoon. Aamulla lähdettiin kohti Olympiaa, josta auto piti siirtää rahtifirman halliin Tacomaan.

    [​IMG]
    Pienen herättelyn jälkeen pellolta käymään ja liikkeelle.

    [​IMG]
    Pitkästä aikaa kadulla - rekisterikilvessä vuoden -88 tarrat... Ensimmäiseltä huoltoasemalta öljyä ja pakkasnestettä koneeseen.

    [​IMG]
    Akunkengät vaati hiukan vasaraa...

    [​IMG]
    Highway I-5, 60mph matkavauhtia pystyi pitämään yllättävän hyvin, ohittajia nauratti lepattavat rätinriekaleet... :rotfl:
    60 mailin matka meni yllättävän hyvin!

    [​IMG]
    Toiselta huoltikselta bensaa tankkiin ja ilmaa renkaisiin.

    [​IMG]
    Tämä näyttää oikelta paikalta!

    [​IMG]
    Huomaa Hakkapeliitta 10 takana... Kaveri teki jonkun tarkastuksen, hmmmm....

    [​IMG]
    Siksi se oli niin hiljaa, paperissa lukee: Rätti repeillyt kauttaaltaan, ruostetta helmat täynnä, tuulilasi säröillä, lommoja ympäriinsä... Olis nyt edes jotain ystävällistä kirjoittanut, mutta ei... Nimi alle, on se hyvä. :wc:

    [​IMG]
    Tavarat takakoppaan. Sisälle autoon ei saanut vielä pistää osia kun huumekoiran pitää päästä kierittelemään siellä, sen jälkeen tavarat sisälle ja auto konttiin.

    [​IMG]
    Perä hiukan alhaalla mutta ihan kuin se hymyilisi tietäen että jotain uutta on edessä...

    [​IMG]
    Takakoppa vielä lukkoon jotenkin ja avaimet virtalukkoon.

    [​IMG]
    Sinne se sitten jäi, toivottavasti nähdään Suomessa sitten ensi syksynä...

    Mika
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jee jee asiaa! Tosin luulin ja kuvittelin että sä olisit jonkun vanhemman kuin 65 tänne tuonut. No vielä sä ehdit ja ymmärrän kyllä Vileenit että pakko oli ostaa kun halvalla sai.. Myös Joni ja sen broidi Sami varmaan tajuu tuon päälle. Näyttää suora kylkiseltä ja toi rättihän ei ole ongelma. Pelittääkö Naulapää hyvin? 401 vai 425? Noi on täält ä Suomesta kadonnut ruotsiin melkein kaikki ja hyvä Mika kun tuot yhden tänne lisää. Avo Buickkeja ei koskaan ole liikaa täällä. Kai sä jotain muutakin vielä sieltä tänne lähetät ja syksylläkö jo takaisin Suomeen muutat?
     
  3. v8chevys

    v8chevys Gearhead

    siisti "käyttis" meinasitko vielä rahdata jotain muuta autoa suomeen ennen syksyä ? ajattelin jos sieltä löytyis jotain tavaraa itelle samaan kasaan
     
  4. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Hienoa! 8)

    Paljon onnellisia maileja vaan autolle ja omistajalle, kuusvitosia Buickeja ei oo koskaan liikaa täällä hyisessä pohjolassa!

    Hieno kuvakertomus, oot oikeassa että tommosia on aina mukava lukea!
    :wink:
     
  5. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Mahtuiko 348 peräloosteriin? :D
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    No niin minäkin luulin... :rotfl: No katotaan nyt mitä tulee vastaan ja onnistuuko.


    Niinpä!
     
  7. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    V8Buicks: Laitoin yksityisviestiä. Rinnewuud: Kiitos!
     
  8. Nailhead

    Nailhead 3rd gear

    Olipa mukava tarina.Ja ennenkaikkea;HIENO vaunu!Todella tervetullut lisä kotimaiseen kalustoon.Onnittelen valintaasi.
     
  9. sami

    sami Gearhead


    Minä noista mitään tiijä...
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Nailhead: Kiitos! Eipä sitten tullut tarkistettua moottorin numeroa kaiken jännityksen keskellä eli en tiedä kumpi kone siellä on. Säilyypä jännitystä sitten jatkoonkin. Numbers matching kuitenkin pitäisi olla mutta eipä sitä tiedä...

    Sami: Jonin kanssa tuosta viestiteltiinkin jo ennen tätä keskustelua. :rotfl:
     
  11. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Eikun mä entisöin sen ja ajelen sillä vanhana pappana aurinkoisina päivinä jos ei sada.

    No katotaan syyskuussa kun palaan Suomeen... :rotfl:

    ps. Kumman puolen kylki....? Eipä silti, ei se sitä koko palaa tartte, helmoissa on pientä...
     
  12. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Niinpä![/quote]


    Hienoa!!!!Kiitos ja kumarrus!Kerkesitkö siinä kiireen keskellä niitä stanssinummeroita ja venttiilikokoja katsomaan?Että tietäis vähän etukäteen että minkä sortin versio sieltä on tulossa 8)

    Vastaan itse:Ei minkäänlaista :cry:
     
  13. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Vielä mahtuu suomeen avoja 8)
     
  14. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Hieno ostos eikä arvo ole taatusti laskussa!
     
  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Toivotaan niin, ei ole halpaa rahdata autoa näiltä kohdilta Suomeen. Kyllä nuo Buickit jotenkin on aina miellyttäneet, uusihan tämä on mutta ihan hieno silti. Olishan tolla komeeta ajella tuossa "linttakunnossakin"... :lol:

    Rebel58: Pelitti se ihan suht hyvin, tosin hiukan savutti, johtui ehkä pitkästä seisomisesta? Ja sitten kävi vähän huonosti, mutta sekin on ihan normaalia. Laatikko sen sijaan oli vekkuli: Ei meinannut vaihtaa kakkoselle millään, mutta sitten kun vaihtoi niin meinas niska nyrjähtää. Ja kolmoselle kuudessakympissä mph... En tiedä mitä puuroa siellä on öljyn tilalla...
     
  16. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Ei ne tähän jää jos kaveria yhtään tunnen :oops:

    T: Osien odottaja...
     
  17. Wiikki

    Wiikki 1st gear

    Mitakohen lienee rahti taalta kenggurujen maasta...

    Ei silti, eipa taalla kauheesti oo "oikeita" autoja vastaan viela tullut, ja ei noi holdenitkaan oikeen nappaa!

    Toivottavasti kontti loytaa perille suomeen, niin voidaan sitten avoautoilla ens talvena!
     
  18. Kimmoh

    Kimmoh Gearhead

    Asiallisen näkönen kampe. Näyttäs olevan vielä samaa sävyä (sahara mist) meikäläisen villikissan kanssa. Oliko sisusta missä kunnossa ja minkä värinen?

    Kiitti vielä mielenkiintosesta jutusta ja onnittelut Buickin uudelle omistajalle.
     
  19. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Bätmobiili: Kai sitä jotain vanhempaa pitäis vielä etsiä...

    Wiikki: Tuo sieltä semmoinen 30-luvun Ford Ute, vähän niin kuin Coupe mut lavalla...

    Kimmoh: Kiitos tuosta värisävytiedosta. Sisustus on musta ja mattoa lukuunottamatta ehjä ja siisti.


    Onkos muuten mitään nettisivuja mistä löytyis tietoja tommosesta?
     
  20. Kimmoh

    Kimmoh Gearhead

    Multa löytyy '65 vuosimallin Buickien "authorized service" chassis service manual paperiversio ja romppuna Buick 1965 Detroit Iron factory shop manual. Voit kysästä vaikka YV:nä tai maililla jos jotaki tarkempaa faktaa tarviit.
     

Kerro tästä muillekin!