Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Oman LT1 farmin kulutusennätys on 11,3 matka-ajossa 0-kelillä 3 hengen kuormalla kesärenkailla. Kun ei ole ajo
    tietokonetta, niin ei tule jatkuvasti mitattua kulutusta. Tossa kovilla pakkasilla tuntui, että viisari laski silmissä ja päätin katsoa tilanteen, jos vaikka jotain on rikki. Pakkaset ehti laskea, mutta lukemat n. 14, josta n. 85 % maantieajoa. Ei meinaa mullakaan lämpöä piisata. Termaria en ole saanut katsottua, se voi hyvinkin olla matching numbers. Visko + sähköflektihän siinä on, kumpikaan ei varmaan herää koko talvena. Kennon eteen vedetty pahvi ei auttanut mitään. Mulla on lämppärin kenno vaihdettu, siinä ei ole vikaa. Se ulos tuleva ilmakaan ei ole mitään kuumaa, eli isoa kabiinia en syyttäisi. Mutta kai 8-pisteruisku ja kompuutteri teke saman kuin nykydieselit, ei tuu hukkalämpöä.
     
  2. gal3902d

    gal3902d 1st gear

    Kiitoksia linkistä, olenkin yrittänyt hakea Ruattalaisia sivuja mutta huonolla menestyksellä. Ja eiku nykyinen käyttis myyntiin ja ostamaan laivalippuja :D
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead


    Ilmeisesti sitten. Omasta 305:sta tosiaan riittäs lämpöä vaikka naapurillekin. Pitäsköhän se säätää :D
     
  4. SG480

    SG480 1st gear

  5. saabisti

    saabisti 1st gear

    ei ei ja vielä kerran ei.....tai mikäs siinä.. :D
     
  6. -riku-

    -riku- 1st gear

    Otetaas nyt vähän takaisin. On ollut niin pientä ajoa ettei tuo kotelo ole ehtinyt lämmetä kunnolla. Kyllä siellä nyt sentään tarkenee.
     
  7. -riku-

    -riku- 1st gear

    Nyt on sitten soitin vaihdettu ja lämppärin säätimien taustapolsat. Ei tuo niin kovin hankalaa ollut purkaa sitä kojelautaa kun pääsi jyvälle. Eka kerralla hankalinta on kun ei tiedä mistä kohtaa paneeli on kiinni klipseillä ja mistä kohtaa ruuveilla. Täytyy olla niin pirun varovainen ettei särje mitään. Nyt jos nyt tekisin saman uudelleen voisi tuo vartti olla jo pitkä aika siihen. tekemällä oppii, niinhän se menee. Swingeri tuossa taisi mainita että "rattikarahka irti" ? Ei tarvitse. Pykäläkeppi vaan ala-asentoon niin hyvin mahtuu paneeli tulemaan pois.
     
  8. jhenrix

    jhenrix 1st gear

    Tere! Ittellä -91 "Aerosedan"issa ainut vika katkennut sähköantennin piiska; noinkohan sitä helpolla vaihtaa muuhun kuin orkkikseen. Joutuu kuitenkin ainakin sisäloksun ja renkaan irroittamaan, prkl.
     
  9. jhenrix

    jhenrix 1st gear

    Ja hiukan omia kokemuksia: -91 sedan 305 TBI:llä mittarissa nyt 238 tkm.
    Hieno peli; kaikki toimii, ei nitinöitä tai huminoita alle 120 km/h, kulutus asiaankuuluva (12- 20l/100km), ruostetta ei missään.
    Yllättävän särmä peli ajaa, taitaa iskarit olla kunnossa (näytti lukevan "Sensatrac", olikohan Monroen vähän kunnollisemmat mallit) ja jarrut ovat hyvät! Vaihdoin vituiksi menneet etulevyt ja palat ja putsasin rummut, löytyy tuntoa ja loppupeleissä jonkun parjaama ABS toimii tarpeen tullen ihan jees; säätönopeudeltaan se ei toki vastaa nykyisiä järjestelmiä.
    Lämpöä riittää Turun talveen, mutta lämpimämpi termari vissiin pitäis vaihtaa kun alle -5 pakkasilla lämpömittari ei nouse kolmannesta ylemmäs. Ehkä ensi talveksi... -24 pakkasilla maantieajossa sai kyllä olla säädin täysillä.
     
  10. Jaska

    Jaska Gearhead

    vähä off-topicciä mutta liittyy aiheeseen...tapahtui eilen isännän kyydissä pieni muotoinen keskustelun aihe ja kääntyi aika kovaksi väittelyksi, vastaan tuli tommonen -91 cc ja isäntä tokas heti että tuommosilla ne työttömät neekerit ajelee ameerikoissa, heti perään että en kyllä ikinä osta tuon koppasta cheevyä, minä sitten että mitä vittua, harvinaista että se ees puhuu jenkkipeleistä, no minä että mikset ostais? kuulemma on niin löyhä auto että ei kuulemma kestä mitn, kuulemma aikoinaan jollain sen tutulla tms. ilm. taxi-ajossa, eikait se kestä jos sillä ajetaan kaasu-pohjassa 24/7 ym. yritin sille selvittää että miten peruskoneet ja laatikot niissä on mutta ei näköjään auttannut ja miten ne on muilla kestänyt, näköjään kun on yhden asian päättänyt ja kuullut että sämpylä caprice o helvetin huono auto nii eihän semmosta voi edes käydä koeajamassa, tiiä vaikka särkys sille välin :rotfl:
    ihme vaan kun on kovasti tykänny nuilla mun ex-jenkeillä ajella eikä oo valittanu :odroll:
     
  11. -riku-

    -riku- 1st gear

    Paljonko tuossa 305 TBi:ssä pitäis olla paukkuja? Otteessa ei sanota mitään.
     
  12. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tbi koneisissa muistaakseni 170 netto heppaa, eli todellisia lukemia. Tosin tohon sopii aika monelainen virityspalikkakin...

    60-luvun lukemilla ilman apulaitteita tehoja on koneessa n. 220 bhp.
     
  13. dollarihymy

    dollarihymy 1st gear

    mulla on rekisteriotteessa 128 kw eikös se ole 180hv :rotfl:
     
  14. -riku-

    -riku- 1st gear

    Ahas. Tuntuu vaan olevan hiukkasen rivakampi peli kuin nuo 80-luvun laatikot. Tunnustan suorittaneeni (vasten tapojani)pari "liikennevalolähtöä" ja oli pienoinen yllätys kun eräs Olympiavolkkari jäi ihmettelemään Capriisin perävaloja. 8)
     
  15. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kiihtyvyyteen ja rivakkuus "tuntemuksiin" vaikuttaa erityisesti PERÄVÄLITYS, suurimmassa osassa gm farkkuja kun on huima 307/200 overdrive tekniikka, ja perävälitys 2.14-2.56 välillä.

    Ja ihmetellään että kyllä ne olssikoneiset on laiskoja. Mikä tahansa auto tuntuu laiskalta noilla perävälityksillä...
     
  16. -riku-

    -riku- 1st gear

    Niinpä tietenkin.
     
  17. dollarihymy

    dollarihymy 1st gear

    mulla on tuossa 3.23 välitys 8)
     
  18. -riku-

    -riku- 1st gear

    Tuli käytyä tuossa viikonloppuna pohjoisessa anoppi hautaamassa. RIP. Jyväskylästä matkaa tuonne tuli 575 km per sivu ja siihen yksi "kaupungissa käynti" eli 110 km lisää. Matkakulutukseksi sain mitattua 9L/100km +/- 0.1 L. !!! Oli melkoinen ylläri kun muuten kaupunki ajossa tuo on ihan sika kulutuksen suhteen.
    Toinen superyllätysektori oli perjantaina kun Pudasjärven ja Ranuan välillä lumipöllykässä tuli vastaan samanlainen Caprice!! Lapa nousi kummastakin autosta :) Mahtaakohan olla palstalaisia. Ranualla käytin auton Essolla pesukoneessa, oltiinhan hautajaisiin menossa. Juttelin erään paikallisen kanssa autosta kun tuntui olevan melkoinen ihme . Sanoi ettei ollut "koskaan nähnytkään tuollaista autoa, vaikka asuu osan ajasta Oulusta". Eli tuo vastaan tullut tuskin oli ainakaan Ranualta.

    Anyway, loistava matkapirssi. Erinomainen etten sanoisi.
     
  19. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    meillä on käyttiksenä -93 stw 350 efillä,jonka kulutus on n.10-15L.
    mukava kyyti ja hyvä talviauto,sekä ihan tarpeeksi lämmin,kun
    on termari kunnossa.
    tilaakin siinä on mukavasti,sekä hiljainen.
     
  20. KALE10

    KALE10 1st gear

    meillä kauppakassina -86 caprice stw . ajettu 53000 miles . maksoin siitä viime kesänä 150 $ . talviajosta en osaa sanoa, kun täällä on kesäkeli ympäri vuoden. itse ajelen ford e-150 vanilla. pihalta löytyy myös cougar -96
     

Kerro tästä muillekin!