Muskeliauton vanteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja SG480, 18.2.2006.

  1. SG480

    SG480 1st gear

    Onko sulla orkkislevyinen perä ja jos YES niin millä backspacingilla sulla on nuo vanteet? Oisko 4.5"
     
  2. SG480

    SG480 1st gear

    Toteutuksesta en niin tiedä mutta jostain syystä kaikki silmää miellyttävät vanteet on BIG$$$. Mullahan oli jo tommoset uudet 15" Rally Wheelsit ostettuna, mutta myin ne viime kesänä sillä hetkellä suuremmassa tarpeessa olevalle moppemiehelle.
     
  3. SG480

    SG480 1st gear

    Jep, on hyvännäköinen kun on gummia päällä. Oon suunnitellu itselle eteen 225/50-17 ja taakse 275/50-17 niin ei ole ihan teippirullat.
     
  4. cam68

    cam68 1st gear

    mulla 68 camaroon tulossa 17" torque thrustit 8" ja 9½" taakse, omasta mielestä näyttää hyvältä rengas koko edessä 255 40 ja taka 275 40 nitto nt555
     
  5. SG480

    SG480 1st gear

     
  6. kmovsh

    kmovsh 1st gear

    Mielestäni muskeliautossa pitäisi olla niin isot jarrut, että 18 tuumaa olisi pienin vannekoko mikä mahtuu alle…
     
  7. 4D -38

    4D -38 1st gear


    Orkkislevee perä on. Takavanteessa backspace on 6,5" jos en nyt ihan väärin muista. Oon mittaillut ja sovittanut ja kyllä sen siellä pitäis mahtua kumin kans pyörimään. Pyöränkotelossa kyllä tila riittää, mutta jousipakkoja joutuu siirtämään sisäänpäin, eli sulle se ei taida olla hyvä uutinen?

    Eteen on tarkoitus laittaa 7"x17" (ihan norppi vanne, backspace 4")ainakin näillä näkymin.
     
  8. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    Eihän noita 275/60-15 kumeja edes saa kuin M+S-mallisina jollain hiton S-nopeusluokituksella. Kysynpä vaan että mitä hittoa muskeliautossa tekisi renkailla joilla ei ole muskelin kanssa mitään tekemistä? Laita 17", saat raikkaampaa näköä autoon ja ennen kaikkea parempaa ajettavuutta. 17-tuumaisia löytyy useita kokoja, sekä renkaita että vanteita, joten varmana löytyy mieluisa paketti.
     
  9. SG480

    SG480 1st gear

    Mittailin vanteet valmiiksi kun auto oli vielä kasassa ja 10x15" pyöri vapaasti 5.5" backspacella ja 275-gummeilla. Taakse olis tarkoitus laittaa 8x17 tuumaset ja 4.5" bc niin saan auton vielä mukavasti kenttään eikä pitäis pahasti rapsia. Eteen samoilla specseillä kuin sulla.
     
  10. ebakatja

    ebakatja 1st gear

    laita 15 tuuman siin o asennetta :rotfl:
     
  11. Fastback

    Fastback Gearhead

    Nämä ovat täysin makuasioita ja täysin samaa mieltä siitä että 17" vanteet käyvät toisiin autoihin hienosti kunhan profiilia on tarpeeksi. Teippirullarenkailla tulee kärrynpyörät mieleen. Big$$$ vanteita, niin mites olisi 17" billet rallyewheelsit? Kaverin mustangissa oli 295/50-15 renkaat ja se näytti tosi hyvältä magnumeilla, muut neuvovat oman makunsa mukaan. Mun mielestä sä laitat 17" vanteet jos sitä haluat, sinä rakennat sen auton itsellesi - et muita miellyttääksesi.

    http://www.newstalgiawheel.com/listprod ... ?cat=10111

    [​IMG]

    -------
    edit:
    kävin itse pitkään vastaavanlaista vääntöä oman foordin kanssa ja päädyin laittamaan taakse 15*10 magnumit. Päätöstä auttoi se että autossa oli ennestään 15*7 magnumit alla, joten selvisin takavanteiden ostolla. 17" magnumeita ja american racingin trakstareja mietein pitkään ja hartaasti. Jos alle sopii 275/60-15 rengas niin sinne sopii myös 275/50-17 ja jää vielä vähän matalammaksi - eli kyllä sinne kumia pitäisi saada 17" valssillekin, vanteen mitoitus tulee vaan tehdä todella tarkasti ettei mene perseelleen.

    [​IMG]
     
  12. MudMax

    MudMax Gearhead

    Jos 4D -38;n vanteet oli varastotuotteita (series505), niin bs lienee ollut 6 3/8"?
    http://www.americanracing.com/wheels/de ... &section=A
    Series404 on taas tilattavissa custom off-setillä.

    Mielestäni pyöräkokoa suurennettaessa pitäisi ottaa huomioon myös vanteen leveyden mittasuhteet: 7x13 näyttää leveältä, 7x15 vielä siedettävältä, mutta 7x17 (puhumattakaan 8x20) näyttää liian kapealta.
    Eri asia mitä sopii pyäräkoteloon, 11 tuumainen takavanne ei jokaiseen koteloon sovi :(
     
  13. napa

    napa 3rd gear

    jaa, meinaat ettei S nopeusluokitus riitä suomessa :wink: ja itse heitin tuon 275/60-15 ihan hatusta tarkistamatta/tutkimatta onko edes sellaisia renkaita saatavana, esimerkki oli kuitenkin vain sen renkaan "pulleuden" esiin tuomiseksi, joka mielestäni on ainut oikea vaihtoehto -60 luvun lopun ja-70 luvun alun muskeliautolle.
     
  14. SG480

    SG480 1st gear

    No joo, en mä tätä topicia ton takia avannut koskoa oon aina tehnyt omat valintani joskus hyvällä, joskus huonolla tuloksella.

    Lähinnä halusin herättää keskustelua tuon "Muskeliauton väri" -ketjun tapaan.
     
  15. 4D -38

    4D -38 1st gear

     
  16. SG480

    SG480 1st gear

  17. speedy

    speedy Double Gearhead

    voe
     
  18. speedy

    speedy Double Gearhead

    Jossain muussa kuin renkaassa on vika, jos 15 tuumasella ei riitä ajo-ominaisuudet, tietenkin jos mennään mainitsemaani 275/60 niin silloin on jo liian korkea rohviili hyvään ajoon, mutta vielä 245 on aivan hyvä ajolleen ,tietenkin huomioitava ettei renkula ole liian kapealla vanteella.. kokemuksena esim. ex. -78 ta ws6 alustalla, niin kyllä sillä mutkaan veti ihan riittävän kovaa ja helposti tollasilla"pulleilla renkailla"
     
  19. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuollaiset harvapuolaiset vanteet vaatii levyjarrut joka pyörään jotta ei onneton jarrurumpu näy.

    tai no makuasia....
     
  20. SG480

    SG480 1st gear

    Löytyy 4 x slotted & drilled levyt:D
     

Kerro tästä muillekin!