Naulapää käynnistyy kylmänä vain huikalla...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ahis, 20.2.2006.

  1. Ahis

    Ahis Gearhead

    Juu katsokaas sahasin äsken buickin akun tyhjäks ja ei lähteny apuvirrallakaan ennenku anto huikkabensaa suoraa kaasariin. Olisiko bensapumppu väljähtänyt tai bensaputkessa reikä et ottais ilmaa tai jotain? Auto on seissyt noin 1,5kk ja viimeks oli sama juttu. Kesällä kun oli ajossa joka päivä niin ongelmaa ei esiintynyt, joka aamu joutui kyllä kaasua sotkeen reilusti et sai käymään, lämpösenä ei ollut ongelmia. Kesällä räpläilin kyllä bensapintojakin... mutta pitäis olla ohjeiden mukaan säädetty. Niin ja sit muuten ku tos haiweillä painaa lätyskän lattiaan esim ohittaessa niin tuntuu et ruoka loppuu ku alkaa nykiin ja hyytymään. taas ku nostaa hiukan kaasua niin meno paranee. Voiskohan bensapumppu tehä tuollaisia oireita vai olenko vaan sotkenu kaasarin v****lleen... Kärjetkin korvasin tällä firepower vai mikä lienee palikalla. perskeles.
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Onko jakopää kunnossa? Yksi '64 käkkylä teki juuri noin kun jakopää oli mennyt. Kävi kevyellä kaasulla jotenkuten mutta alkoi "rötäämään" heti kun antoi reilummin kaasua.

    helppo tarkastus: pyörittele konetta edestakaisin ja tarkasta että seuraako jakajan pyörijä ilman viivettä.
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Huikanhan se naulapään omistajakin tarttee käynnistyäkseen :lol: Vois ollakin bensapumpussa vikaa=tarkista sen tuotto! Ja varmuudeksi tarkistapa ne bensanpinnat vielä uudestaan!
     
  4. koni

    koni 1st gear

    Kuullostaa ihan kaasarin kiihdytyspumppu vialta. Se kannattaa tarkistaa ihan ensimmäiseksi. Sen lisäksi kannattaa myös tsekata takaiskuventtiili, ettei kohokammio valu tyhjäksi auton seistessä. Jos ei näistä parane niin nosta hieman bensan pintaa.

    P.S. Vika tuskin on jakopäässä.
     
  5. Otto

    Otto Gearhead

    Mä en myöskään tohon jakopäähän uskois...
    Suosittelisin kaasarin purku ja kasaus harjoituksia.
    Toi käynnistyshuoli (sotkeen kaasua) viittais kans mun mielestä kiihdytyspumppuun.

    Mutta vitustako minä tiedän.
    En jaksa keskittyä ku on nälkä.
     
  6. lennu

    lennu 1st gear

    entäpä bensansuodatus?

    Mulla oli yks laite,jossa meno loppu aina kun laitto polven suoraks ja sit kun hellitti niin vetoa löytyi.

    En ollut uskoa että vika olisi bensansuodattimessa kun niitäkin on tullu vaihdettua ilman menestystä.

    Sitten kun kokeilin kiihdyttää ja auto hyyty niin sammutin moottorin ja tsekkasin kohokammioon ikkunasta (kuka arvaa mikä laite?) niin eipä siellä soppaa ollut :odroll:

    Vähän sahausta ja kone käy ok...vaihdoin suodattimen ja sai painaa polvi suorana huoletta.
     
  7. Ahis

    Ahis Gearhead

    kiihdytyspumpun vaihdoin toissakesänä, samalla tiivisteet ym, silloin oli takaisku kyllä jumissa, tarvi aina huikan, jospa nytkin jumissa eikä mene kiinni asti ja päästää kohokammion tyhjäksi tosiaan.

    tänä aamuna ku lähin kurvaileen niin lähti ihan normaalisti käymään eli ongelma vaan kun seisoo pitempään. Ne bensanpinnat voi kyl olla kutuillaan (tein itse ja säästin). no katotaa kuha cruisingit on ohi, nyt en viitti avata kaasaria ja todeta että tiivisteet meni rikki, pultit tippu hankeen/imusarjaan ja kaasuvipu meni poikki...

    toi suodatin muuten on kans yks muuttunut tekijä viime kesältä, nyt kamala motonet tarviketötterö ku alkuperäsestä lasikupista meni tietty kierretappi poikki, nyt olis tietty aikaa korjata se...

    Kiitos vinkeistä!
     
  8. rrauta

    rrauta 3rd gear

    omassa autossa vähän samansorttiset oireet, epäilen et tää nykybensa kun seisoo lähes avonaisessa tilassa (kaasarissa) kuukauden ei oo enään kovin syttymisherkkää.
     
  9. Electra64

    Electra64 1st gear

    mulla oli nejäsataaykköses sama vaiva,parin viikon seisonta riitti et ilman huikkaa ei lähtenyt käymään,bensapumpun vaihto uuteen korjasi tilanteen.
     
  10. Ahis

    Ahis Gearhead

    säädin bensapintoja, vaihdoin orkkisbensaputsarinkotelon ja pientä sytkän hienosäätöjä ja nyt tuntuu kiihtyvän mukavasti... mutta. vieläkin hyytyy reilussa 100km/h, kaasun nosto helpottaa tilannetta ja taas kulkee.
    Miltäs alipainevuoto kuulostaisi vianmäärityksessä? Pyyhkijätkään ei toimi kun kiihdyttää, taas kun nostaa kaasua niin toimivat. Eli jos alipaineella ei toimi pyyhkijät niin mahtaako ennakonsäätökään toimia?

    Seisonnan jälkeen tarvii huikkaa koska takaisku-kuula melko varmasti jumissa, nyt kun ajossa joka päivä niin ei ongelmaa, eli ei vuoda kuin vähän. tai muuten jospa ei kiihdy kun takaisku jumissa ja ruoka ei riitä!? Jospa venttiili ei aukeakkaan kokonaan! HEUREKA, vai mitä se joku viisas sano! Kyl tää palsta vaan on hyödyllinen, tulee itekkin vähän mietittyä. Kumotkaa joku toi nyt niin ei tarvi kaasaria purkaa 50g paloiksi...
     
  11. B 50

    B 50 Gearhead

    Alipainevuotoviat ilmenee yleensä tyhjäkäynnillä. Kiihdyttäessä taas läpät on selällään ja alipaine pienimmillään, mikä näyttäis vaikuttavan pyyhkijöihin.
     
  12. Ahis

    Ahis Gearhead

    meinasinkin jospa alipainetta ei tule jakajalle vuodon vuoksi, eikä siten ennakonsäätö pelaa, voisiko aiheuttaa hyytymis-efektin?

    Pyyhkijät pelaa auttavasti, eikä tien näkeminen ole edes niin tärkeää kuin kovaa ajaminen... :wink:

    varmaankin se kuula jumissa takaiskussa... täytyy koittaa pysyä kovana ja purkaa kaasari vasta cruisinkien jälkeen...
     
  13. rrauta

    rrauta 3rd gear

    bensan puute sitä vaivaa, mutta jos se vetää kiihdytyspumppu piirin kautta lisäbensaa niin miksi alkuun toimii ja sit muka ei toimi ja taas toimii , ei oikein kuulosta juuttuneelta venttiililtä
    olisko kumminkin bensapumpun teho heikko, onko siellä pumpun IMU puolella joku oravasuodatin joka olis tukossa (pumpussa tai tankissa), tai kaasarin bensalinjan liitoksessa(ennen neulaventtiiliä).
     
  14. Ahis

    Ahis Gearhead

    kaasarissa ainakin on sihti bensalinjassa, en o sitä kurkannu kyllä... Pumpusta en tiedä, enkä tankistakaan...

    Tota venttiiliä aattelin et jos siellä on pa**aa eikä kuula pääse auki asti, eikä myöskään sulkeudu kunnolla?
     
  15. MH

    MH 3rd gear

    Päästäs paineilmaa bensaputkeen sinne tankkiin päin , niin aukeaa ainakin tilapäisesti jos sielläpäin on tukosta.
     
  16. Ahis

    Ahis Gearhead

    otin jakajan irti tänään kun huomasin että ennakonsäätö jumissa, oli firepower-kärkikorvaus-systeemin yks pultti mennyt liian syvälle ja hairannut jakajan runkoon kiinni... nyt toimii ja liikkuu, säätö meinaan.

    mutta hyyty silti tosa pikatiellä kun kävin testaas. Kaasun nosto pohjasta helpotti jälleen ja taas kiihtyi.

    sunnuntaina kanuunassa irrotan kaasarin ja katon mitä on syönyt...

    samalla vois kyllä puhallella letkut.
     
  17. erottaja

    erottaja 1st gear

    ihan vaan mielenkiinnosta kysyn että mitä tai minkälaista moottoria sanotaan naulapääksi.
     
  18. Ahis

    Ahis Gearhead

  19. bb396

    bb396 1st gear

    Ihan mielenkiinnosta kysyn löytykö sitä vikaa?
     
  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    En tiedä onko tyyppivika mutta mulla ei ole yksikään naulapää lähtenyt käyntiin ilman huikkaa pitkän seisokin jälkeen. Tästä Ahis me juteltiin jo vuosi sitten. Heh, vanha juoppo tarvii ison huikan aina ennen kuin lähtee radalle..
     

Kerro tästä muillekin!